Vandaag op NU.nl: "Koffie heeft geen invloed op alertheid"
Hoe zit dat nu met koffie?
Collapse
X
-
Originally posted by Emagix View PostVandaag op NU.nl: "Koffie heeft geen invloed op alertheid"
Daar deden ze een test met koffie met cafeine en koffie zonder cafeine. Het bleek dat je wanneer je koffie met cafeine drinkt, net zo scherp bent, dan wanneer je dit niet zou doen. Teminste dit bleek uit de test.
Wel krijg je wanneer je stopt met cafeine, afkickverschijnselen. Deze klachten houd een week aan, de resultaten zullen in die periode dalen, waarna ze, nadat je het gewend bent, weer op het oude niveau terug komen.
Wel zag je meer activiteit in de hersenen, bij diegene die cafeine dronk.
Weet niet precies wat je hier uit kunt afleiden.Last edited by joey88; 04-06-2010, 10:47.Burn the fat, Feed the muscle
183 cm, 10% BF, 80 kg
Comment
-
Originally posted by resike View PostDaar was gister ook een docu over op ned 3.
Ook over voeding was best interessant
Was leuk om te zien, kijk het wel vaker. Komen toch wel leuke dingen langs zo af en toeBurn the fat, Feed the muscle
183 cm, 10% BF, 80 kg
Comment
-
caffeine heeft effect op de hersenen alleen 1 kop koffie is te weinig dat kan ik wel zeggen, caffeine is namelijk een antagonist van adenosine via een omweg neemt daardoor de synaptische plasticiteit toe ( zegt jullie geen zak natuurlijk) maar daardoor zijn de hersenen beter in staat om synaptische bindingen te vormen en ja daardoor ben je beter in staat te leren dus ik ben niet geheel eens.
Ik heb mijn pws over hersenen en leren en wij hadden possitieve resulten met caffeine en leren. Waarschijnlijk hebben ze niet goed getest, want het zou een potentiele aaname kunnen zijn dat je reactievermogen juist toeneemt door versterking van potentiaalverschil tussen 2 synaptische bindingen onder invloed van caffeine.
dus nee ik ben oneens
Comment
-
Ik snap er idd geen hol van, maar geloof je wel.
Ik vertel alleen wat er uit hun onderzoek kwam of dit waar is weet ik niet.
Mocht het intressant zijn om cafeine in te nemen, dan zou ik het via een poedervorm doen en niet via koffie, BAH!Burn the fat, Feed the muscle
183 cm, 10% BF, 80 kg
Comment
-
ook geen aanval op jou maar meer op het onderzoek, uberhaupt is hersenonderzoek vrij lastig want je moet veel mensen testen eer je betrouwbaar resultaat krijgt want het is vaak erg lastig op de conditites van de test gelijk te houden bij hersenonderzoek.
btw koffie is echt geniaal en lekker.
gr janjaap
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment