Creatine gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hee!

Ik ben nieuw op dit forum dus sorry als ik vragen stel die misschien ergens anders staan.
    Ik volgde jullie discussie met enige interesse en had daarbij een paar vraagjes.

Ik gebruik ook whey en ben nu van plan om creatine te gaan gebruiken, dit zal er dan als volgt uitgaan zien ( ook afgaande op jullie antwoorden )

ochtend:

- whey shake 25 gram met water ( zowel trainings als rust dagen )
    - 30 minuten later ontbijt en direct na het ontbijt 5 gram creatine: moet dit ook in de ochtend met sinaasappelsap en water? ( zowel trainingsdagen als rust dagen )

Voor de training:

ongeveer 30 min: 20 whey

Na de training:

20 whey + 25 gram dextrose + 5 gram creatine

Maar die 5 gram creatine kan ik dus ook al tijdens de training nemen met sinaasappelsap en water in de verhouding 1/5 ?

Alvast bedankt.

Comment

Hallo?

Comment

erik1982
        De eerdere oplaadfases bestonden uit 20 gram of meer per dag, dat is een beetje achterhaald.
        Wat bedoel je met achterhaald? Dat je geen 20gram per dag hoef te nemen de eerste 5 a 6 dagen?

Kevin72
        Smorgens na het eten 1 keer en als je net hebt getraint schreeuwt je lichaam om glucose als je er dan nog is die creatine bij doet wordt het super goed opgenomen.
        Dus het beste om je creatine te nemen is altijd na het eten en niet ervoor? Dus bijv als ik 20gram creatine de eerste 5dagen en daarna 5 gram per dag: dus 5 gram na het eten, 5 gram voor de training, 5gram na de training, 5gram na het avond eten. 5 gram voor de training ruilen met 5gram voor het slapen te nemen?

na die 5 dagen, begin je met 5 gram crea per dag. Welk tijdstip is het beste om dan je 5 gram crea te pakken? Gr'z

Comment

Originally posted by Unox88 View Post
          erik1982
          Wat bedoel je met achterhaald? Dat je geen 20gram per dag hoef te nemen de eerste 5 a 6 dagen?
          Inderdaad. Met zo`n oplaadfase bereik je geen extra resultaat mbt creatine opname, alleen dat je creatine veel sneller op is en je weer nieuwe moet gaan halen.

5-10 gram creatine per dag vanaf dag1 is voldoende.

Comment

Unox88
            Creapure® Creatine verhoogt de hoeveelheid creatine in spierweefsel
            Wanneer je voor vijf dagen 15 tot 25 gram Creapure® creatine per dag neemt dan verhoogt dit de hoeveelheid beschikbare creatine in de spieren met 15-30% en de phosphocreatine voorraad met 10-40%. (analyses door spierbiopsie). Na de laadfase is een dagelijkse dosering van 3-5 gram per dag genoeg.
            Dus wat hier staat betekent eigenlijk bullshit? Ik dacht dat je eerst heel veel creatine in je lichaam moest hebben voordat je resultaat kreeg. Is maar goed dat ik nu weet, scheelt mij n hele hoop innames Bedankt

Comment

Wat er staat is eigenlijk geen bullshit. Wat wij als lezers ervan maken is bullshit. In dat stukje tekst, en ook op andere sites, staat niet dat je verhoogde hoeveelheden creatine in de spiercellen krijgt door de laadfase. Hoogst waarschijnlijk bereik je ditzelfde effect ook met 5-10 gram creatine. Gewoon een trucje om jou te laten denken dat je een laadfase nodig hebt en dus 5x meer gebruikt dan nodig

Comment

aahaaa nu snap ik um. Dat is op zich wel slim om dat er zo neer te zetten voor mensen zoals ik die dat niet weten die--> (oplaadfase) Tis maar goed dat je het zo vertelt dan kan ik dit door vertellen aan mij kinderen haha

Comment

Eerder gebruikte ik ook creatine met oplaadfases, ik ben er dus ook ingestonken

Comment

Zo iets dacht ik ook wel, maar vragen had dan al geen zin meer. Jij had je woordje toch wel klaar haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X