Supplement schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supplement schema

Dag Beste bb

Ik heb enkele vragen voor het pakken van supplementen
    Ik pak nu al een maand pure whey protein.. in de rustdag: 's ochtens en 's avonds
    in de trainingsdag: 's ochtends, direct achter training en 's avonds
    Nu wil ik hierbij creatine pakken.
    ik heb eerst goed gekeken naar de info die jullie geven op de vragen van anderen en kom op dit uit:

Trainingsdag:

's ochtends: 5gr creatine + 30 gr pure whey
    tijdens training: 5gr creatine met sinnaasappelsap
    achter training: 30gr pure whey + 30gr dextrose
    's avonds: 30gr pure whey

Rustdag:

Klopt dit alles?
    en hoe pak ik dit?
    ik pak de pure whey nu met 50cl melk..
    Doe ik daar gewoon die creatine bij?
    Alvast bedankt voor de hulp
    Kili

Iemand..?

Comment

als je nou begint met je voedingsschema, kunnen we kijken of de basis in orde is. anders heeft creatine ook helemaal geen zin.

het is niet zo dat creatine het werk voor je gaat doen, het is een hulpmiddel. dus als jij alles op een rijtje hebt (goed traint, goed rust, goed eet) zal creatine voor meer resultaat zorgen.
      wanneer dit niet zo is (te weinig eten, teveel trainen, te weinig rusten) zal creatine pure geldverspilling zijn

dus begin met je voedingsschema en trainingsschema en dan pas kijken naar wat je nog harder op weg kan helpen

Comment

Originally posted by tha man View Post
        als je nou begint met je voedingsschema, kunnen we kijken of de basis in orde is. anders heeft creatine ook helemaal geen zin.

het is niet zo dat creatine het werk voor je gaat doen, het is een hulpmiddel. dus als jij alles op een rijtje hebt (goed traint, goed rust, goed eet) zal creatine voor meer resultaat zorgen.
        wanneer dit niet zo is (te weinig eten, teveel trainen, te weinig rusten) zal creatine pure geldverspilling zijn

dus begin met je voedingsschema en trainingsschema en dan pas kijken naar wat je nog harder op weg kan helpen
        Thx voor te antwoorden.
        Mijn trainingschema is momenteel heel goed.
        ik ga om de 2 dagen naar de gym.
        Ook eet ik enorm veel en neem ik daarbij nu nog die whey protein
        Maar ik krijg niet veel kracht bij en massa...
        Daarom zou creatine mij goed kunnen helpen denk ik..

Comment

creatine gaat daar helemaal niets aan veranderen. Zelfs zonder supplementen moet je gewoon goede kracht en massa pakken. gewicht moet stijgen.

zo niet, eet je niet genoeg om te groeien in massa. dus dan is het een kwestie van voeding. ofwel meer eten.

je supplementenschema klopt ook geen drol van.
          creatine tijdens de training nemen?
          whey savonds op een rustdag?

ga eerst je voeding fixen. zorg dat je al goed groeit en vooruitgaat zonder gebruik van supplementen. en gebruik dan de supplementen als puntjes op de I. en één ding is zeker, je moet nog meer eten. wellicht veel meer.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Kili View Post
            Thx voor te antwoorden.
            ik ga om de 2 dagen naar de gym.
            Ook eet ik enorm veel en neem ik daarbij nu nog die whey protein
            Maar ik krijg niet veel kracht bij en massa...
            Daarom zou creatine mij goed kunnen helpen denk ik..
            laat eens zien wat je trainingsschema is (dus welke spiergroepen je traint, welke oefeningen, hoeveel sets en hoeveel reps).

en laat je voedingsschema zien, je eet misschien veel voor wat je gewend bent maar eet je genoeg? maak een duidelijk overzicht van wat je allemaal wanneer binnen krijgt op een dag.

dat je niet veel kracht/massa bij krijgt geeft al aan dat er ergens iets niet goed gaat.

geef even concreet antwoord op de volgende vragen, als je het antwoord niet direct weet ga je het forum afzoeken en internet om het antwoord te vinden:

leeftijd:
            lengte:
            gewicht:
            vetpercentage:
            trainingsjaren:
            sportgeschiedenis:
            energiebehoefte:
            bulk/cut: (je hebt al aangegeven te willen groeien en kracht gainen dus het is bulk)

post je trainingsschema:

post je voedingsschema:

let us know!

Comment

leeftijd:17
              lengte:170 cm
              gewicht:60kg (vroeger 52kg maar nu krijg ik het niet meer omhoog..)
              vetpercentage: 13,6%
              trainingsjaren: 1 jaar ( maar nu 1-2 maand intensief bezig)
              sportgeschiedenis: 3jaar taekwondo
              energiebehoefte: 2109 kcal per dag
              bulk/cut: bulk

Mijn trainingschema:
              Ik doe bij elke oefeningen 3 sets met reps van 12 10 8
              ik doe dit met (voor mij) veel gewicht zodat ik bij elke oefeningen de laatste keren alles moet geven.

Maandag : borst - biceps (buikspieren)
              Borst: Incline bench press Bar drips Dumbbell Bench Press
              Biceps: Concentration curl incline dumbel curls barbel curls Hammer curl

woensdag: rug - triceps
              Rug: Lat Pull Downs Low Cable Rows Bent over dumbell rows Wide Grip Overhand Chin-Ups
              Triceps: Skull Crushers Sitting Dumbbell triceps extensions Triceps Kickbacks

Vrijdag: Schouders - Trapezius(buikspieren)
              Schouders: Upright Barbell Rows Seated shoulder press Bent over deltoids raise
              Trapezius Heavy barbell schrug

(met de benen ben ik nog bezig in de gym)

Mijn eetschema:
              als ik opsta drink ik mijn pure whey protein shake en 2-3 boterhammen
              's middags eet ik boterhammen en pasta's
              's avonds eet ik enorm veel vlees met veel groeten etc (ik eet ongv 600gr vlees). +nog eens een shake achteraf
              In het weekend eet ik bij ontbijt ook 2 gekookte eieren...

Al bedankt voor de hulp ondertussen

Comment

leeftijd:17
                lengte:170 cm
                gewicht:60kg (vroeger 52kg maar nu krijg ik het niet meer omhoog..)
                vetpercentage: 13,6%
                trainingsjaren: 1 jaar ( maar nu 1-2 maand intensief bezig)
                sportgeschiedenis: 3jaar taekwondo
                energiebehoefte: 2109 kcal per dag
                bulk/cut: bulk

Mijn trainingschema:
                Ik doe bij elke oefeningen 3 sets met reps van 12 10 8
                ik doe dit met (voor mij) veel gewicht zodat ik bij elke oefeningen de laatste keren alles moet geven.

Maandag : borst - biceps (buikspieren)
                Borst: Incline bench press Bar drips Dumbbell Bench Press
                Biceps: Concentration curl incline dumbel curls barbel curls Hammer curl

woensdag: rug - triceps
                Rug: Lat Pull Downs Low Cable Rows Bent over dumbell rows Wide Grip Overhand Chin-Ups
                Triceps: Skull Crushers Sitting Dumbbell triceps extensions Triceps Kickbacks

Vrijdag: Schouders - Trapezius(buikspieren)
                Schouders: Upright Barbell Rows Seated shoulder press Bent over deltoids raise
                Trapezius Heavy barbell schrug

(met de benen ben ik nog bezig in de gym)

Mijn eetschema:
                als ik opsta drink ik mijn pure whey protein shake en 2-3 boterhammen
                's middags eet ik boterhammen en pasta's
                's avonds eet ik enorm veel vlees met veel groeten etc (ik eet ongv 600gr vlees). +nog eens een shake achteraf
                In het weekend eet ik bij ontbijt ook 2 gekookte eieren...

Al bedankt voor de hulp ondertussen
                Ik zou borst en triceps samen nemen en rug en biceps, denk dat het beter is... Daarnaast is je voeding niet echt goed hoor.... probeer om de twee uur een maaltijd te hebben.

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                  Ik zou borst en triceps samen nemen en rug en biceps, denk dat het beter is... Daarnaast is je voeding niet echt goed hoor.... probeer om de twee uur een maaltijd te hebben.
                  Om de 2 uur een maaltijd nemen..
                  komt in orde
                  om de 2u dan zo'n shake ?
                  of een echte maaltijd?

Comment

Je hebt je behoefte uitgerekend. Doe hier +500 Kcal bij als je wil groeien. Verdeel deze calorieen in een KEV verhouding. Je kan hiervoor het beste eiwitten 2.5 keer per kilo lichaamsgewicht doen. Dus als je 60Kg weegt, moet je 150g eiwitten per dagen eten. Dit zijn 150*4=600 Kcal uit eiwitten. Zo ga je verder met de vetten. Deze moeten op +-25% van je dagelijkse Kcal zitten.

De rest die je overhoud haal je uit koolhydraten. Maak een voedingsschema zo dat je ongeveer 5 a 6 keer per dag eet. Kies de juiste producten zoals brinta, volkorenbrood, zilvervliesrijst, kipfilet, tonijn, biefstuk, magere kwark, olijfolie, zalm, advocado's etc.

Post je schema als je het af hebt zodat we het kunnen checken.
                    Failure is your friend

Comment

Dag Beste bb

Ik heb enkele vragen voor het pakken van supplementen
                      Ik pak nu al een maand pure whey protein.. in de rustdag: 's ochtens en 's avonds
                      in de trainingsdag: 's ochtends, direct achter training en 's avonds
                      Nu wil ik hierbij creatine pakken.
                      ik heb eerst goed gekeken naar de info die jullie geven op de vragen van anderen en kom op dit uit:

Trainingsdag:

tijdens training: 5gr creatine met sinnaasappelsap
                      achter training: 30gr pure whey + 30gr dextrose

Rustdag:

Klopt dit alles?
                      en hoe pak ik dit?
                      ik pak de pure whey nu met 50cl melk..
                      Doe ik daar gewoon die creatine bij?
                      Alvast bedankt voor de hulp
                      Kili

Je supps schema,...tja......dump de late avond shake maar.
                      Verder kan het wel zo eventueel. Al ben ik geen voorstander van dextro.

Je legt verder sowieso teveel focus op je supplementen, supplement betekent : aanvulling, dat weet je toch he?

Je zal eerst je voeding beter op orde moeten hebben. Je kan bijvoorbeeld elke dag 2 gekookte eieren nemen bij het ontbijt...waarom neem jij ze alleen in het weekend?

Je behoefte zoals je hebt uitgerekend klopt volgens mij ook niet helemaal als je wil bulken.
                      Ga dan liever uit van ca 40 cal per kilo lichaamsgewicht, dus 60 kilo dan moet je al op zo'n 2400cal komen om lekker te groeien.(en zelfs dat is op jouw leeftijd nog niet echt veel)
                      Dan bereken je even de verdeling in EKV, 2,5 tot 3 gram eiwitten per kilo bw en 1 tot 1,5 gram vetten per kilo bw, de rest vul je aan met koolhydraten. Tot je aan de gewenste hoeveelheid cal komt.

Je dagtotaal verdeel je over ongeveer 6 maaltijden evenredig verspreid over de dag.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wat bedoel je met dat je nog bezig bent met je benen in de gym?

Comment

Thx voor te antwoorden.
                          ..
                          En dan plaats je vervolgens een niet goed schema, mis je benen en ga je niet om de 2 dagen maar om de dag naar de gym.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by tha man View Post
                            wat bedoel je met dat je nog bezig bent met je benen in de gym?
                            Wel ik heb ng niet veel m'n benen getraind
                            en weet niet echt welke oefeningen ik moet doen
                            dus in de gym heb ik al een paar oefeningen gevraagd...
                            Maar de mensen in mijn gym zeggen niet veel vandaar dat ik ook hier op het forum zit..
                            Ook zal ik op het internet nog goeie oefeningen voor mijn benen opzoeken om dan ook mijn trainingsschema kompleet te maken.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Je supps schema,...tja......dump de late avond shake maar.
                              Verder kan het wel zo eventueel. Al ben ik geen voorstander van dextro.

Je legt verder sowieso teveel focus op je supplementen, supplement betekent : aanvulling, dat weet je toch he?

Je zal eerst je voeding beter op orde moeten hebben. Je kan bijvoorbeeld elke dag 2 gekookte eieren nemen bij het ontbijt...waarom neem jij ze alleen in het weekend?

Je behoefte zoals je hebt uitgerekend klopt volgens mij ook niet helemaal als je wil bulken.
                              Ga dan liever uit van ca 40 cal per kilo lichaamsgewicht, dus 60 kilo dan moet je al op zo'n 2400cal komen om lekker te groeien.(en zelfs dat is op jouw leeftijd nog niet echt veel)
                              Dan bereken je even de verdeling in EKV, 2,5 tot 3 gram eiwitten per kilo bw en 1 tot 1,5 gram vetten per kilo bw, de rest vul je aan met koolhydraten. Tot je aan de gewenste hoeveelheid cal komt.

Je dagtotaal verdeel je over ongeveer 6 maaltijden evenredig verspreid over de dag.
                              Bedankt voor de hulp!
                              ik zal vanmiddag eens kijken om een goed voedingschema op te stellen en zal hem dan posten zodat jullie die kunnen checken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X