Geen vooruitgang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fitness-maniak View Post
    zout = vocht
    zout = slecht

maakt veel uit kerel.

FM zoals Sean al zei, je kijkt veel te zwart wit:

Natrium = anabool maar ook bloeddrukverhogend
    Niet dat dit zout goedpraat want vanaf een bepaalde hoeveelheid heb je voldoende zout en is al de rest de oorzaak van bloeddrukverhogend.

Dus
    teveel zout = slecht
    vocht = ... Wat is er slecht aan vocht als je niet op een podium staat? Je spieren bestaan uit 70% vocht...

@Jarno, er worden goede adviezen gegeven, aan jou de keuze om ze aan te nemen of niet, maar dan hoef je geen excuses meer te zoeken van ik kom niet bij, ik maak geen vooruitgang...
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

zout. ikzelf neem minimaal 3-4g per dag. dit haal je al vrij snel:

litertje melk = 1g zout
      bakje kwark = 0.5g zout
      3 eieren = 1g zout (en als je er zout opdoet nog meer)
      3 sneetjes brood = 1g zout
      te weinig zout binnenkrijgen is echt heel erg moeilijk.

aan de andere kant is teveel heel makkelijk:
      blikje soep: 6-8g zout
      kant en klare sauzen: 6-8g per potje
      kipfilet broodbeleg: 2g zout per 100g
      --------------------------------------

als ik bulk en ik eet een 10 eieren. 15 sneetjes brood. 2 liter melk. 200g kipfilet beleg. dan eet ik geen hele rare dingen, maar krijg dan al met gemak 11-12g zout binnen. (6 is het maximum wat aangeraden wordt door oa het voedingscentrum).

tuurlijk wij sporten. en zweten op een uurtje 3-4g zout uit. dus laten we zeggen dat voor ons als sporters iets meer wel acceptabel is. dan nog steeds krijg je al snel teveel binnen.
      ------------------------------------

@ sean 94: ik heb zelf ook ervaren dat ik te weinig zout nam op dieet/depletion dagen. ik kreeg hooguit 3-4g binnen per dag op deze dagen. maar je traint wel 2 uur op volle intensiteit en zweet als een otter (en zweet zo 6-7g uit).

dus je zweet veel meer uit dan je binnenkrijgt. voelt je moe en kapot. boullion maken. en een lekkere kippensoep/sotosoep maken, en je hebt zo een 5g extra zout per dag binnen, en dan heb je weer ruim voldoende binnen.

Daarnaast moet je bij ud2 op depletion dagen zowieso de hele dag door drinken. 3-4 liter water per dag. alleen tijdens de training zweet je met gemak een litertje a anderhalf weg.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X