isolate

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Snuff-Sann View Post
    Halfvolle of volle melk doet wel degelijk de snelheid van isolaat teniet. Dan kun je net zo goed de goedkopere concentraat aanschaffen.

Je laatste maaltijd voordat je naar bed gaat bestaat uit langzame eiwitten maar geen koolhydraten. Maw dien je carbs zeer zeker direkt tijdens het opstaan in te nemen, vloeibaar en snel. Je laatste maaltijd zal zeer zeker geen groot maal zijn daarom dien je smorgens het zekere voor het onzekere te kiezen en dus ook snelle eiwitten tot je te nemen. Aminozuren in poedervorm, dus geen pillen, is een optie maar dacht dacht het topic om isolaat draaide dus laten we het daarbij houden en niet afdwalen.

Maw, tijdens het opstaan, maakt niet uit of het een rustdag is of niet, een shake met wat whey isolaat en wat dextrose bijvoorbeeld, 30-60 minuten erna je ontbijt.
    Melk bestaat zelf uit 20% whey eiwit en ongeveer 80% caseine. Er is geen bewijs waaruit blijkt dat melk de opname snelheid van Whey teniet doet. Er zijn aanwijzingen dat het de opname iets zou kunnen vertragen maar zeker niet teniet doen.

Ik ben het met je eens dat je na het opstaan zo snel mogelijk ook meerdere carb vormen binnen moet krijgen, maar bij een goed voedingspatroon ben je na 8 uur slaap niet zo maar katabool. Katabool betekent dat je lichaam in een fase terecht is gekomen waarin het spiermassa af aan het breken is en dat is niet zo na 8 uur slaap. Als dat wel was zou het betekenen dat mensen na iedere nacht wat spiermassa kwijt zouden raken, dan zou het snel over en uit zijn voor iedereen. Iemand die niet aan krachtsport deed zou dan na een aantal weken in zijn leven slechts een skelet zijn. Je wordt niet zomaar katabool daar is langdurig stress voor nodig zoals dagen geen voeding, langdurige overtraining, geen eiwitten in je dieet etc.

Het verschil tussen aminozuren in poedervorm of pilvorm is ook zo goed als verwaarloosbaar aangezien de er tegenwoordig voor coatings van de pillen wordt gekozen bij aminozuren die een snelle release in de maag toelaten.

Dus samenvattend:

Als je echt denkt baat te hebben bij een hele snelle aminozuur release, pak dan inderdaad Isolaat of Hydrolisaat met water. De gemiddelde recreant zal het verschil echter absoluut niet merken als hij het mengt met melk. Sowieso is een goede Whey Concentraat voor het overgrote deel van de Bodybuilding recreanten goed genoeg.

Je ontbijt is zeer belangrijk en hoort de hoofd maaltijd van de dag te zijn. Verschillende vormen van koolhydraten en eiwitten zijn ideaal. Een aminozuur drankje voor je ontbijt is ideaal to kick start.
    www.sportfood.nl

Comment

Originally posted by gripmaster View Post

Toch bedankt, maar qua halfvolle melk mix? maakt dit dus veel verschil, of maakt dat niet zo veel uit smorgen bij het ontbijt?
      Vet vertraagt het proces, in halfvolle melk zit vet.

Comment

Originally posted by Sportfood View Post
        Melk bestaat zelf uit 20% whey eiwit en ongeveer 80% caseine. Er is geen bewijs waaruit blijkt dat melk de opname snelheid van Whey teniet doet. Er zijn aanwijzingen dat het de opname iets zou kunnen vertragen maar zeker niet teniet doen.
        Kerel, denk nou even na.
        Waarom neemt men isolaat, hm?
        Voor de opname-snelheid, en dat is de enigste reden.
        Wanneer melk dit vertraagt, wat het dus doet, maakt niet uit hoeveel, doet het de snelheid, dat het normaal gesproken heeft als je het niet met melk zou mengen, teniet.
        Ik zeg niet dat het niet meer wordt opgenomen, ik zeg enkel maar dat de snelheid, waarvoor je het aangeschaft hebt, er niet meer is.
        Dan zou je beter de goedkope concentraat kunnen aanschaffen.
        Snap ook wel dat je de duurdere blijft beschermen.

Comment

Originally posted by Sportfood View Post

Het verschil tussen aminozuren in poedervorm of pilvorm is ook zo goed als verwaarloosbaar aangezien de er tegenwoordig voor coatings van de pillen wordt gekozen bij aminozuren die een snelle release in de maag toelaten.
          Dit is ook niet juist.
          Ik kan jou studies en onderzoeken laten zien dat is aangetoont dat het ontbinden van pillen langer op zich laat wachten dan wanneer poeder in water gemengt wordt ingenomen.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Kerel, denk nou even na.
            Waarom neemt men isolaat, hm?
            Voor de opname-snelheid, en dat is de enigste reden.
            Wanneer melk dit vertraagt, wat het dus doet, maakt niet uit hoeveel, doet het de snelheid, dat het normaal gesproken heeft als je het niet met melk zou mengen, teniet.
            Ik zeg niet dat het niet meer wordt opgenomen, ik zeg enkel maar dat de snelheid, waarvoor je het aangeschaft hebt, er niet meer is.
            Dan zou je beter de goedkope concentraat kunnen aanschaffen.
            Snap ook wel dat je de duurdere blijft beschermen.
            De Whey Concentraat uit melk met Concentraat wordt langzamer opgenomen dan de Whey Isolaat uit melk met Isolaat, daarom neemt men in bepaalde gevallen Isolaat. Ik dacht uit jouw voorgaande post op te maken dat je bedoelde dat melk de opname snelheid van Isolaat volledig teniet deed, maar je bedoelt dus dat melk de winst van de snelheid t.o.v.Isolaat met water voor een deel teniet doet? Dus dat melk+Isolaat eigenlijk net zo goed water+concentraat kan zijn? Dan zijn we het eens.

Als je mijn laatste post goed leest dan zie je dat ik het overgrote deel van de recreanten juist het goedkopere Concentraat aanraadt en niet Isolaat. Alleen mensen in de cut, mensen met lactose intolerantie of wedstrijd atleten waarbij iedere tiende van een procent telt merken het verschil tuusen Iso en Con. De winstmarges op beide soorten zijn overigens hetzelfde. Het enige is dat Isolaat duurder kwa inkoop is (vanwege de extra bewerking) en daardoor duurder kwa verkoop.
            www.sportfood.nl

Comment

Mooi dat we elkaar begrijpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X