Originally posted by Beaudien
View Post
Whey i.c.m Schizofrenie/Psychose
Collapse
X
-
-
Ik zou geen losse tryptofaan (word verkocht om beter te slapen) of tyrosine (pre-workout) nemen, deze hebben inderdaad een direct effect op de neurotransmitters serotonine en dopamine. Toch is het slechts een theorie dat schizofrenie veroorzaakt wordt door een hoge dopamine spiegel, verschillende studies laten zien dat dit lang niet bij alle patiënten het geval is. Maar beter neem je het zekere voor het onzekere!
De bovengenoemde aminozuren gedragen zich anders in een compleet eiwit dan dat ze dat doen als ze los worden genomen. Eiwitten in complete vorm zouden theoretisch gezien dus geen directe invloed moeten hebben op de neurotransmitters, aangezien de aminozuren dan op compleet andere wijze worden verwerkt.Last edited by Milestone; 06-08-2012, 16:09.'Half men, half animal, all dead!'
Comment
-
Ik kreeg dit weer te horen van power supplements, jullie reacties graag!
Eiwitten in hoge doseringen en zonder koolhydraten kunnen via beperking van de serotonine productie mogelijk tot stress leiden (is mijn hypothese).
Ik raak makkelijk gestresst. Ik voel me beter als ik wat tryptofaan gebruik en ik voel me moe en prikkelbaar als ik veel eiwitten gebruik.
Een stoot eiwitten die snel verteerd (zoals whey) zonder bijkomende koolhydraten of vetten is vrij onnatuurlijk. Ik denk dat je huisarts het effect misschien wel onderschat.
Wil je toch graag whey gebruiken, houd het dan bij een halve maatschep per keer. Als je gaat trainen een halve voor je training en een halve na je training. Combineer het met koolhydraten (brood, rijst, fruit).
Comment
-
Zeker geen losse tryptofaan nemen kerel, dat verhoogt het serotonine gehalte. En ondanks dat serotonine niet in direct verband staat met schozifrenie, heeft serotonine wel een link met dopamine, die op zijn beurt mogelijk een deel van deze stoornis verklaart.
Verder zou ik persoonlijk het advies van de dokter boven dat van power supplements plaatsen (no offense naar power supplements, maar een dokter heeft er toch wat jaartjes voor gezeten).'Half men, half animal, all dead!'
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
11 uur geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment