Vitamine D en test level tot max

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vitamine D en test level tot max

Ik ben 18 jaar en veel zeggen dat dan je testosteron level al tot zijn hoogste punt is.
    Maar zijn er ook natuurlijke producten om deze maximale testosteron lat wat hoger te leggen? Zoals bijvoorbeeld die vitamine D(3) tabletten. hebben deze effect op mij. En ik had ook iets vaags gehoord over granaatappelsap ofzoiets.
    heeft iemand antwoord hierop of andere producten die mischien wat zullen help
    en.

Steroiden, waaronder testosteron, worden vrij snel afgebroken door een enzyme van het enzymsteem P450: CYP3A4. Een substantie in granaatappelsap is een remmer van dit enzyme, bij overige gelijke omstandigheden heb je dan meer vrij testosteron.
    Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
      Steroiden, waaronder testosteron, worden vrij snel afgebroken door een enzyme van het enzymsteem P450: CYP3A4. Een substantie in granaatappelsap is een remmer van dit enzyme, bij overige gelijke omstandigheden heb je dan meer vrij testosteron.
      Dus granaatappelsap remt alleen de afbraak van testosteron. Maar heeft dit in mijn geval ook invloed omdat mijn testosteron nu op zo'n hoog level zou moeten zitten. want kan je max testosteron ook bereikt zijn. En kun je deze max ook verhogen door natuurlijke producten?

Comment

Hoe zou VitD je testosteron verhogen?
        Train hard or go hormone

Comment

Waarom willen zoveel mensen laatste tijd een hoge test? Lijkt me dat een vitamine pilletje weinig gaat veranderen.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Als vit pillen echt zo test verhogend zouden zijn, dan zou niemand aan de roids zitten.

Comment

ook dus ook hier komen we tot de conclusie dat supps niet werken
              en dat je beter je energie in trainen voeding en rust kan steken.

Comment

Supps werken wel maar ze doen wellicht niet de werking die jij verwacht. Vergeet niet het is een aanvulling een substantie.

Comment

Ik heb twee keer testosteronpillen geprobeerd. Ik was de eerste keer ongeveer 21 en de tweede keer 26 (huidige leeftijd), maar het heeft helemaal niks geholpen. Van de eerste pil kreeg ik waanzinnige maagkrampen en de tweede deed simpelweg niets.

Zorg gewoon dat je de juiste vetten binnenkrijgt en blijf krachttraining doen, dan gaat je testosteronniveau al omhoog. Alcohol verlaagt je testosteron weer btw.

Comment

Originally posted by Igorro722 View Post
                    Ik ben 18 jaar en veel zeggen dat dan je testosteron level al tot zijn hoogste punt is.
                    Maar zijn er ook natuurlijke producten om deze maximale testosteron lat wat hoger te leggen? Zoals bijvoorbeeld die vitamine D(3) tabletten. hebben deze effect op mij. En ik had ook iets vaags gehoord over granaatappelsap ofzoiets.
                    heeft iemand antwoord hierop of andere producten die mischien wat zullen help
                    en.
                    Veel en zwaar Squatten en deadliften + 1,5 gram per kg vvm aan goede vetten eten, dat zal het nog een beetje uppen...
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Toph View Post
                      Hoe zou VitD je testosteron verhogen?
                      Dat vraag ik me ook af. Bij VitD denk ik aan anti-winterdip
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Dat vraag ik me ook af. Bij VitD denk ik aan anti-winterdip
                        Ik vooral aan zwakke botten
                        Train hard or go hormone

Comment

zon rare vraag is het niet
                          Supplementen | Hoge vitamine D-spiegel = hoge testosteronspiegel

Comment

Effect of vitamin D supplementation on testos... [Horm Metab Res. 2011] - PubMed - NCBI

Effect of vitamin D supplementation on testosterone levels in men.
                            Pilz S, Frisch S, Koertke H, Kuhn J, Dreier J, Obermayer-Pietsch B, Wehr E, Zittermann A.
                            Source
                            Department of Internal Medicine, Division of Endocrinology and Metabolism, Medical University of Graz, Austria.
                            Abstract
                            The male reproductive tract has been identified as a target tissue for vitamin D, and previous data suggest an association of 25-hydroxyvitamin D [25(OH)D] with testosterone levels in men. We therefore aimed to evaluate whether vitamin D supplementation influences testosterone levels in men. Healthy overweight men undergoing a weight reduction program who participated in a randomized controlled trial were analyzed for testosterone levels. The entire study included 200 nondiabetic subjects, of whom 165 participants (54 men) completed the trial. Participants received either 83 μg (3,332 IU) vitamin D daily for 1 year (n = 31) or placebo (n =2 3). Initial 25(OH)D concentrations were in the deficiency range (< 50 nmol/l) and testosterone values were at the lower end of the reference range (9.09-55.28 nmol/l for males aged 20-49 years) in both groups. Mean circulating 25(OH)D concentrations increased significantly by 53.5 nmol/l in the vitamin D group, but remained almost constant in the placebo group. Compared to baseline values, a significant increase in total testosterone levels (from 10.7 ± 3.9 nmol/l to 13.4 ± 4.7 nmol/l; p < 0.001), bioactive testosterone (from 5.21 ± 1.87 nmol/l to 6.25 ± 2.01 nmol/l; p = 0.001), and free testosterone levels (from 0.222 ± 0.080 nmol/l to 0.267 ± 0.087 nmol/l; p = 0.001) were observed in the vitamin D supplemented group. By contrast, there was no significant change in any testosterone measure in the placebo group. Our results suggest that vitamin D supplementation might increase testosterone levels. Further randomized controlled trials are warranted to confirm this hypothesis.
                            © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Geloof er allemaal niet zo in... als je hoge test wilt zal je aan de middelen moeten... anders gewoon goed eten drinken en slapen... supps eiwitten evt bcaa en multivit visolie caps en dan houdt het toch echt een beetje op... Is mijn ervaring want heb genoeg geld aan al die fabeltjes uitgegeven.
                              Een dag niet getraind...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X