Even paar vraagjes ivm gewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even paar vraagjes ivm gewicht

hoi allemaal

Nouja ik zal maar direct met de deur in huis vallen..
    Ik train nu sinds een jaartje en ben van 54 kg naar -+ 60 à 61 kg gekomen...
    Men probleem is dat je die kilo's niet echt ziet.. pasop ik heb natuurlijk wel vooruitgang geboekt en kan veel meer kilo's heffen dan in het begin (wat me ook vrij logisch lijkt   )
    Maar ivm massa ben ik niet tevreden... mijn armen zijn praktisch niks (biceps) en mijn borst spieren zijn ook niet mja ik kom dus heel slecht bij... ook wat ik vreemd vind is dat ik in 1 keer heel snel ben beginnen aan te komen... begin winter.. dit is wat ik eet

smorgens : 2 boterhamen (rogge brood met confituur)
    10 u : koek
    12 u : 5 boterhamen (rogge brood met beleg)
    14 u : koek
    16 u : avondmaal (meestal 2 borden)
    21 u : 3 boterhamen met blik tonijn

ik heb niet echt een voedings schema .. maar ben wel vanplan om rond volgende week te beginnen met shake's dan zal men voedingsschema er zo ongeveer uit zien (op trainingsdagen => 4 x in de week dus)

smorgens : kom cornflakes met melk daarbij apart melk (weet niet juist hoeveel cl melk) + 30g shake (whey pro)
    10 uur : koek (?)
    12 uur : 5 boterhamen met beleg
    14 uur : koek (?)
    16 uur : avondmaal
    19 uur : trainen
    21 uur : shake 50 gr (whey pro)
    22 uur : 3 boterhammen met blik tonijn

zou dit helpen om bij te komen? ook zou ik graag droog staan.. en de vraagtekens vervangen door iets voedzamer te vervangen..
    (maar niet te duur ben namelijk nog student die bij zijn ouders woont )
    ook zou ik graag een vast eet patroon willen hebben als ik niet train... (overige 3 dagen van de week dus)
    mijn doel : massa en redelijk droog staan... maar hoe?

In het weekend zal ik foto's posten zodat jullie ook zien waarover ik praat!  

Graag wat reactie's

Greetz Zoolander

18 Jaar oud
    Van 51 KG naar 65 KG (1jaar)
    vetpercentage 7.5 %
    4 x week powertraining

je kan volgens mij wel eten wat je wilt. de kunst voor jou lijkt me meer eiwitjes toevoegen en wat vetten.

probeer elke maaltijd 30-35 gram eiwit binnen te krijgen, je hebt al tonijn en shakes toegevoegd. neem vleeswaar (liefst mager) op je brood kook 3 eitjes op een dag,
    Dat er bij en je hebt een mooi pokon dieetje.
    Maar dan nog je bent 6-7 kg in een jaar aangekomen!! Je ziet het meestal niet aan jezelf omdat je geleidelijk aan groeit, maar als het zo doorgaat moet je volgend jaar zeker wel goede progressie maken.
    I live to end the game

Comment

vleeswaar : mager? dus ik veronderstel geen salami, vleesbrood?

wat dan wel? kip? kalkoen..

mja wat die eitjes betreft.. neen dankje.. ik vind eitjes echt niet lekker .. dus eventueel een alternatief? een alternatief voor die koeken te vervange waar zowel eiwitte als vette inzitten..?

18 Jaar oud
      Van 51 KG naar 65 KG (1jaar)
      vetpercentage 7.5 %
      4 x week powertraining

Comment

kwark toevoegen kip vis. en ik zou als ik jouw was ook brinta toevoegen en mis ook een weightgainer gezien je gewicht. koop dan mamoth daar zitten ook veel eiwitten waardoor j e dat gewoon als shake kan gebruiken. IK ga die mamoth in de bulk voor na trainen gebruiken. en koek??!!?? daar weet je vast wel wat beters op

Comment

wat is je lengte Zoolander?

Verder zou ik beginnen met je dagelijkse behoefte uit te rekenen.

Comment

Gewoon beetje meer eten als normaal d8 ik, tot ik hier kwam en alles ging lezen. Ik zou zegge lees alles ff goed door over voeding (schema's), je kcal, eiwitte en heel de zooi.

Succes..

Comment

Om te beginnen zul je toch echt je behoefte uit moeten rekenen anders weet je nooit of je voldoende eet.
              Ga vervolgens zeker 500kcal boven die behoefte zitten en zorg voor ruim voldoende koolhydraten en eiwitten. Goede vetten uiteraard niet vergeten die heb je zeker ook nodig wil je groeien.
              Lees ook ff behoorlijk wat schema's van anderen door daar doe je ook vast ideeën op over wat te kunt eten.

Je voedingsschema geldt gewoon voor de hele week, eventueel met uitzondering van een 'junkdag'. Verder eet je gewoon hetzelfde op niet-trainingsdagen als op trainingsdagen.
              Qua tijden mankeert er nog wel wat aan je schema trouwens. Het loopt slechts van 10 tot 22 uur, tenzij je 12 uur per dag slaapt zit daar dus iets niet goed. Ook is de tijd tussen je avondmaaltijd en de shake om 21:00 véél te lang, hier moet zeker nog wat tussen.

Weightgainershake met eiwitten lijkt me een prima optie voor je om gemakkelijk aan wat meer kcal te komen. Denk ook dat voor jou 500kcal boven je uitgerekende behoefte niet voldoende zal zijn.

Maak ff een nieuw schema met de tips hier en zet daar dan ook je behoefte bij en uiteraard de totalen van het schema. (kcal / koolhydraten / eiwitten / vetten)
              Dan krijg je vast nog meer tips om het wat verder aan te scherpen.  

Comment

koek?

Bedoel je als tussendoortje ofzo?
                Als je je koekjes nou een paar keer vervangt door 2 bruine boterhammen met kipfilet, dan heb je iedere keer een verantwoord tussendoortje met koolhydraten en eiwitten...

dan eet je wel de hele dag door bruin brood , maar je hebt weinig keus als student, of je moet een magnetron op school hebben....

succes  

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X