Weightgainer met of zonder suikers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Klopt. Maar als je dit nou voor een workout neem, verbrand je ook suikers. Dus ik zat te denken dat het misschien positief kan werken door je een boost te geven ( of dat de meeste suikers in vet worden omgezet)

Comment

Originally posted by mohiem View Post
      Is het dan verstandig om over te stappen naar Mammoth 2500 want het lijkt me dat ik meer vet dan spier ga omzetten als ik het inneem.
      Nee, het is niet verstandig om over te stappen op die troep. Je zult inderdaad meer vet dan spier omzetten vanwege de grote hoeveelheid suiker.

Klopt. Maar als je dit nou voor een workout neem, verbrand je ook suikers. Dus ik zat te denken dat het misschien positief kan werken door je een boost te geven ( of dat de meeste suikers in vet worden omgezet)
      Nee, dat is ook geen goed idee. Je krijgt er geen boost van.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
        Supplement Facts

Inhoud: 1000 gram / 2500 gram
        Grootte Dosering: 100 gram (4 scoops)
        Aantal Doseringen per verpakking: 10 / 25
        Energie 1667,3 KJ/ 397,2 kcal
        Eiwit 37,1 gram
        Koolhydraten 45,6 gram
        waarvan suiker 6,2 gram
        Vet (5 gram MCT olie) 8,2 gram
        waarvan verzadigd (5 gram MCT olie) 6,5 gram
        Vezels 3,3 gram
        Natrium 0,1 gram
        Vitamine B1 (thiamine) 1,67 mg
        Vitamine B2 (riboflavine) 1,89 mg
        Nicotinamide (vitamine B3) 19,8 mg
        Pantotheenzuur (vitamine B5) 7,61 mg
        Vitamine B6 (pyridoxine hcl) 2,38 mg
        Biotine (vitamine B8) 200 mcg
        Foliumzuur (vitamine B11) 180 mcg
        Vitamine B12 (cyanocobalamin) 1,30 mcg
        Vitamine C (acorbinezuur) 74,81 mg
        Vitamine E (dl-alpha-tocopherylacetate) 11,4 mcg
        Kalium 90,0 mg
        Magnesium 67,5 mg
        Afhankelijk van de smaak kan de voedingswaarde licht afwijken.
        Er zit per 100gram dus maar 37,1 gram eiwit in het product wat je nu gebruikt.
        Je vraagt naar mensen hun menig maar je wilt het niet horen.
        Naar mijn bescheiden mening kun je dan beter n whey eiwitje hebben en een boterham met pindakaas extra nemen.
        Ik heb het voornamelijk gekocht voor de khoolydraten. Die eiwitten zijn niet belangrijk, die krijg ik wel genoeg binne

Comment

Ik heb het voornamelijk gekocht voor de khoolydraten. Die eiwitten zijn niet belangrijk, die krijg ik wel genoeg binne
          Ook dan is het niet aan te raden. En wel om de volgende redenen:
          1. Het is een veel te duur product als het puur om de koolhydraten gaat.
          2. Koolhydraten zijn zowat de goedkoopste macro's.
          3. Er zijn betere en goedkopere bronnen van koolhydraten te koop; brinta bijvoorbeeld.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Ook dan is het niet aan te raden. En wel om de volgende redenen:
            1. Het is een veel te duur product als het puur om de koolhydraten gaat.
            2. Koolhydraten zijn zowat de goedkoopste macro's.
            3. Er zijn betere en goedkopere bronnen van koolhydraten te koop; brinta bijvoorbeeld.
            Daar heb je gelijk in. Ik gebruikte brinta ook maar om een beetje af te wisselen en nieuwe producten te proberen heb ik deze maar genomen.

Het lijkt wel alsof alleen de eiwitshake en creatine de enige goed werkende suplementen zijn in de wereld van sups haha
            Last edited by mohiem; 01-10-2013, 10:49.

Comment

Ik wil hier graag op reageren zonder dat jij jezelf aangevallen voelt.
              Maar het is nogal dom om suplementen te kopen puur om ze te proberen.
              Je neemt een suplement als je het niet met de voeding rond kunt breien, als je dus een tekort houd in de voeding.
              Zoals je al is aangegeven kun je dan beter Brinta eten.
              Er zijn zo veel sups en als je die allemaal wilt gaan testen kun je dat geld beter in de normale voeding steken.
              Een suplement is geen tovermiddel het is maar n hulpje om je voeding eventueel op orde te krijgen.

Dus wat moet je nu doen?
              Juist, zorgen dat je voeding beter word.

Comment

Daar heb je gelijk in. Ik gebruikte brinta ook maar om een beetje af te wisselen en nieuwe producten te proberen heb ik deze maar genomen.

Het lijkt wel alsof alleen de eiwitshake en creatine de enige goed werkende suplementen zijn in de wereld van sups haha
                Zoals Knulletje al aangaf is het een nogal dure grap om EUR 40 uit te geven om een product uit te proberen. Een baggerproduct nog wel. We zitten in een recessie.

Een product moet je uitproberen wanneer je gratis monsters krijgt van de leverancier, anders niet.
                - Dave Tate

Comment

Laten we beginnen over de 1250 kcal per serving van mammoth 2500.

Nutrition Facts

235 grams
                  1250
                  0
                  % Daily Value*
                  29 g 45 %
                  Saturated Fat 20 g 100 %
                  Polyunsaturated Fat 0 g
                  Monounsaturated Fat 0 g
                  190 mg 63 %
                  810 mg 34 %
                  2390 mg 68 %
                  181 g 60 %
                  Dietary Fiber 0 g 0 %
                  Sugars 109 g
                  66 g 132 %
                  -------------------------------------------

Dit bereikt Mammoth 2500 simpelweg door een serving size van 235g. Dit is een idioot grote hoeveelheid. (complex carb gainer die je nu gebruikt raad 100g aan).
                  --------------------------------------

Als we uitgaan van een serving size zoals aangeraden, krijg je per serving minimaal 109g suikers binnen (in totaal 180g koolhydraten). Door de veel te grote hoeveelheid en snelle beschikbaarheid van de koolhydraten, zal de glycogen synthesis rate overschreden worden en ga je meer vet aanzetten dan nodig.

Tijdens een training verbrand men gemiddeld 5g koolhydraten (in de vorm van opgeslagen glycogeen) per 2 sets. Een gemiddelde lange training bevat ongeveer 30 sets (wat 75g kh in de vorm van glycogeen betekent). Een halve serving zou dus ruim voldoende moeten zijn voor de meesten (625 kcal). Zelfs dan is het nog steeds beter om een complex gainer te kiezen boven een versie met veel suikers (omdat je hierdoor sneller vet zult aanzetten).

Als je het product perse wilt nemen (tegen beter weten in), zou na de training het meest geschikte moment zijn. Je verbrand tijdens je training opgeslagen glycogeen uit lever en spieren. Deze voorraden worden een klein beetje geleegd en kun je aanvullen met een halve of een derde dosering mammoth 2500. Een uurtje later eet je dan gewoon thuis.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

die mammoth is gewoon een suikerspin.
                    Hard work, beats talent.

Comment

Bedankt voor de reacties, ik begrijp het allemaal beter nu. Die suplementen lijken altijd te mooi om waar te zijn haha

Comment

Bedankt voor de reacties, ik begrijp het allemaal beter nu. Die suplementen lijken altijd te mooi om waar te zijn haha
                        Dat was inderdaad wat we probeerden uit te leggen maar Dynobet kan het altijd leuk met cijfertjes onderbouwen.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Whey + melk + brinta ( of iets in die richting ) = Cheaper en beter

Comment

Waarom zitten er in Weightgainer eigenlijk zoveel suikers, ik hoor het altijd.
                            Veel mensen zeggen dat je beter wat meer kunt eten dan weightgainer kan gebruiken, maar waarom worden er dan zoveel suikers ingeflikkerd.
                            You don't quit when you're tired.
                            You quit when you're done.

Comment

Originally posted by Cinix View Post
                              Waarom zitten er in Weightgainer eigenlijk zoveel suikers, ik hoor het altijd.Veel mensen zeggen dat je beter wat meer kunt eten dan weightgainer kan gebruiken, maar waarom worden er dan zoveel suikers ingeflikkerd.
                              Omdat mensen nu eenmaal verslaafd zijn aan zoetigheid en het levert geld op.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by Cinix View Post
                                Waarom zitten er in Weightgainer eigenlijk zoveel suikers, ik hoor het altijd.
                                Veel mensen zeggen dat je beter wat meer kunt eten dan weightgainer kan gebruiken, maar waarom worden er dan zoveel suikers ingeflikkerd.
                                Suiker is goedkoop, zoet en lekker. Zijn ook zat goede weight gainers hoor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X