Creatine onderzoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine onderzoek

Body&Fit

Nieuw onderzoek al bekend bij jullie?

Wanneer je een creatine supplement gebruikt, vul je jouw lichaamseigen creatine aan. Het lichaam produceert namelijk zelf creatine.
    Men dacht vroeger, wanneer je creatine gebruikt, het lichaamseigen creatine stopte met aanmaken hiervan.
    Dit omdat het lichaam zelf niet meer creatine hoeft aan te maken, omdat het door middel van een supplement ingenomen wordt.

Als je creatine dan lang genoeg gebruikte, zou het lichaam geheel stoppen met het aanmaken hiervan. Dat is niet waar. Uit recent onderzoek blijkt dat het lichaam tot 2 jaar aaneengesloten creatine kan gebruiken.
    Zelfs daarna, maakt het lichaam binnen een week weer creatine zelf aan. In de praktijk betekend dat je creatine gedurende lange periodes kunt gebruiken.

dit staat op body&fit was dit al bekend? Of vinden jullie dit onzin?
    Blijkbaar is het dus niet erg om het 2 maanden achter elkaar te gebruiken bijvoorbeeld..

meningen graag!

Originally posted by chiel14 View Post
    Body&Fit

Nieuw onderzoek al bekend bij jullie?

Wanneer je een creatine supplement gebruikt, vul je jouw lichaamseigen creatine aan. Het lichaam produceert namelijk zelf creatine.
    Men dacht vroeger, wanneer je creatine gebruikt, het lichaamseigen creatine stopte met aanmaken hiervan.
    Dit omdat het lichaam zelf niet meer creatine hoeft aan te maken, omdat het door middel van een supplement ingenomen wordt.

Als je creatine dan lang genoeg gebruikte, zou het lichaam geheel stoppen met het aanmaken hiervan. Dat is niet waar. Uit recent onderzoek blijkt dat het lichaam tot 2 jaar aaneengesloten creatine kan gebruiken.
    Zelfs daarna, maakt het lichaam binnen een week weer creatine zelf aan. In de praktijk betekend dat je creatine gedurende lange periodes kunt gebruiken.

dit staat op body&fit was dit al bekend? Of vinden jullie dit onzin?
    Blijkbaar is het dus niet erg om het 2 maanden achter elkaar te gebruiken bijvoorbeeld..

meningen graag!
    Plaats dat onderzoeksrapport eens aub
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
      Plaats dat onderzoeksrapport eens aub

Contact | Body & Fitshop dan naar overig , en dan staat er : wat is creatine.
      dit is precies hoe het op de site staat. lijkt me niet dat ze onzin gaan plaatsen. een bekende site.

kijk maar eens!

Comment

Contact bij productadvies

Comment

Onderzoeksrapport, body&fitshop, hahahaha
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

ik kan het niet vinden, maar wel interessant ben even op onderzoek uitgegaan en vondd eze site: Landurig gebruik van creatine geen nadelig effect op eigen productie hij verwijst naar heel veel literatuur/onderzoeken hierover, dus redelijk betrouwbaar lijkt me.

p.s. ik ben wel van mening dat Body en Fitshop dan ook naar dat recente onderzoek moet linken. Je weet maar nooit WIE dat heeft uitgevoerd.

Comment

Originally posted by Mammoet_1991 View Post
              ik kan het niet vinden, maar wel interessant ben even op onderzoek uitgegaan en vondd eze site: Landurig gebruik van creatine geen nadelig effect op eigen productie hij verwijst naar heel veel literatuur/onderzoeken hierover, dus redelijk betrouwbaar lijkt me.

p.s. ik ben wel van mening dat Body en Fitshop dan ook naar dat recente onderzoek moet linken. Je weet maar nooit WIE dat heeft uitgevoerd.
              Daar heb je gelijk in ja. maar wel apart dat dit ineens opduikt. dit was nog niet echt bekend toch?
              De werking zal wel minder worden na een tijd. Maar het is schijbaar niet erg om het langdurig te gebruiken. ( Nog geen aanrader lijkt me )

Comment

Langdurig gebruik kan geen kwaad hoor, dat is al lange tijd bekend.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                  Onderzoeksrapport, body&fitshop, hahahaha

Dat die woorden nog in een zin samen worden gebruikt :P
                  In between obsessed periods

Comment

Je hebt wel wat met Creatine he Chiel?
                    181 cm 85 kg 14%
                    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Contact | Body & Fitshop dan naar overig , en dan staat er : wat is creatine.
                      dit is precies hoe het op de site staat. lijkt me niet dat ze onzin gaan plaatsen. een bekende site.

kijk maar eens!
                      Welk onderzoek?
                      Waar is dat onderzoek gedaan?
                      Door wie?
                      Wanneer?
                      Waarom?
                      Klinisch, op mensen of ratten?
                      Hoelang en hoeveel?

Er staat alleen wat creatine is, meer niet.

Comment

Body&Fit

Ik vraag me sowieso af hoe je bij deze dingen komt. Creatine zit ook gewoon in je eten, dus als bovenstaande beweringen waar zouden zijn dan zou je als 2.5 maanden oude baby al geen creatine meer aanmaken.
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                          Ik vraag me sowieso af hoe je bij deze dingen komt. Creatine zit ook gewoon in je eten, dus als bovenstaande beweringen waar zouden zijn dan zou je als 2.5 maanden oude baby al geen creatine meer aanmaken.
                          Dat is niet waar. Je moet heel wat steaks naar binnen schrokken wil je de hoeveelheid creatine binnen krijgen wat sommige sporters nemen.

Voor mij is de belangrijkste reden dat ik het niet neem vanwege haaruitval. ik nam het en verloor meer haar. Ik ben meteen wat onderzoeken na gelopen en die wijzen allemaal naar dezelfde conclusie: het zou mogelijk kunnen zijn dat creatine zorgt voor haaruitval, meer onderzoek is noodzakelijk. Nou die twijfel en mijn eigen ervaringen is genoeg om van die snoeppot af te blijven
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

En ik maar denken dat dat bij het ouder worden hoort..

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                              Dat is niet waar. Je moet heel wat steaks naar binnen schrokken wil je de hoeveelheid creatine binnen krijgen wat sommige sporters nemen.

Voor mij is de belangrijkste reden dat ik het niet neem vanwege haaruitval. ik nam het en verloor meer haar. Ik ben meteen wat onderzoeken na gelopen en die wijzen allemaal naar dezelfde conclusie: het zou mogelijk kunnen zijn dat creatine zorgt voor haaruitval, meer onderzoek is noodzakelijk. Nou die twijfel en mijn eigen ervaringen is genoeg om van die snoeppot af te blijven
                              Plaats dat medisch onderzoek dan!!!

Nu steel ik een stukje van Spuitelf11 die het zo mooi kan verwoorden..
                              Sorry kerel voor de plagiaat..

Er is welgeteld 1 studie die inderdaad een DHT verhoging meet, zonder verandering in testosteron niveau, in serum. Vraag is of deze verhoging die in het serum gemeten wordt een weerspiegeling is van wat er in de target tissue gebeurt (in dit geval de scalp), gezien DHT vooral in een autocriene/paracriene manier z'n effecten uitoefent. Gezien geen enkele andere studie naar mijn weten ooit haaruitval heeft geobserveerd als bijwerking schat ik van niet, alleszins is er onvoldoende basis om te zeggen van wel.

1 onderzoek!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X