Whey shake hoe mengen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zelfs met melk wordt whey veel te snel opgenomen op 's nachts van veel nut te zijn. Voor het slapen gaan is het dan ook geen beste keuze, iets als kwark is veel beter omdat het een stuk langzamer wordt opgenomen.

Comment

Originally posted by Shannasse
      Gebruik overigens ook geen whey Red, alleen nog 'gewone' proteïnen. (Pro85/95 enzo)
      Heb ondervonden dat ik daar gelukkig geen last van heb en van eieren ook niet, alle overige zuivel is voor mij taboe wegens ziekte.

@ Achilles: nu snap ik wat je bedoelt!
      Vind het zelf het eenvoudigst om gewoon alles onder de noemer krachttraining te gooien, is dat met al die verschillende naampjes ook weer opgelost.
      Maar hou het anders maar op fitness hoor zit je wel goed in mijn geval.
      Aha dus jij bent af en toe ook te vinden tussen de ijzers. Zo'n idee had ik al

Comment

Originally posted by dav1t0
        Met water vind ik het vies, met melk ook maar het is het best oplosbaar in Heet water. Dan is het ook niet zo super vies.

Dus mits je het met water doet, Het water heet mengen met het poeder.
        Af laten koelen en daarna eventjes de koelkast in.

Grtz, David.
        Zou het niet met te heet water doen omdat sommige aminozuren bij een bepaalde temperatuur kapot gaan.

Als je een shakebeker met zo'n roostertje gebruikt is het super makkelijk te mengen. Als je slechte whey hebt wil het nog wel eens schuimen.

Zelf neem ik alleen whey na de training, met water. De rest van de dag gewoon eiwit uit voedsel en door de havermout/brinta voor de smaak een beetje protein 80.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Dus whey gemeng met water wordt sneller opgenomen? M.a.w. melkeiwitten zouden de opname van wei-eiwitten vertragen??
          Ik dacht dat als je whey mengt met melk dat eerst de snelle eiwitten worden opgenomen en dan de trage. Daarmee dat ik voor het slapengaan een schep whey meng met de kwark. De whey voor de eerste uurtjes (als je testgehalte piekt) en de trage eiwitten om de hele nacht door mee toe te komen.
          Correct me if I'm wrong..

Comment

Je heb Whey die snel oplost en je heb Whey die langzaam oplost.
            Ik neem Whey met water omdat dat gewoon lekkerder is (met melk issie zoeter)
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

En welke lost dan snel op en welke traag?

Comment

Dat staat op de verpakking. Ik had die info op de PC maar na de crass was ik alles kwijt. Ik kan je wel vertellen dat de meeste whey eiwitten snel oplosbaar zijn. American sport heeft Body Evolution en dat is een slow release proteine. Mischien dat mr. Profood wat meer over kan vertellen.

Comment

Originally posted by kees
                  Dat staat op de verpakking. Ik had die info op de PC maar na de crass was ik alles kwijt. Ik kan je wel vertellen dat de meeste whey eiwitten snel oplosbaar zijn. American sport heeft Body Evolution en dat is een slow release proteine. Mischien dat mr. Profood wat meer over kan vertellen.
                  Profood- Sportfood, ach what's in a name!

Whey eiwitten worden idd erg snel in de bloedbaan opgenomen (20-40 minuten), wat dus prima is voor bijv. na een training.
                  Het toevoegen van andere eiwit soorten vertraagt de opname van Whey.
                  Caseine eiwit is bijv. een eiwit soort dat veel gebruikt wordt als tragere opname gewenst is. Bijv. voor het slapen gaan.
                  Maar heel eerlijk: neem voor het slapen gaan bijv. een bak kwark. Voor de meeste recreatieve krachtsporters voldoet dit prima.
                  www.sportfood.nl

Comment

Dank je voor je uitleg Sportfood

Comment

Dus die schep whey door de kwark voor het slapengaan is de moeite niet? Damn, smaakte juist zo lekker Is 's morgens nog altijd goed? Of mag dat ook al niet meer? Ik moet toch iets met men whey doen..

Edit: Ik denk er juist aan dat ik men whey altijd met magere melk meng maar dat vertraagt de werking er dus ook van.. Met water is het echt niet te pruimen. Maar tja, ik betaal extra vanwege de snelle opname dus zal het maar met water mengen.
                      Last edited by Rabbit; 28-04-2006, 22:13.

Comment

rabbit gooi het dan ook niet in een mix beker maar doe het is is in een blender en gooi ni teveel water erbij smaakt prima hoor net een milkshake hier bij mij

Comment

lekker met coolbest mango smaak
                          NO PAIN, NO GAIN

Comment

Major Bump. Let even op de datum van het topic!
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X