zijn hier mensen die al resultaten gezien hebben avn DHEA supplementatie??
Dhea
Collapse
X
-
Dhea
Beste Farbauti,
Prohormonen zoals DHEA zijn een tijdje een hype geweest maar die is al lang over. Ik weet niet wat je van DHEA weet, maar DHEA is een prohormoon. Oftewel, DHEA is een voorproduct van androsteendion wat weer een voorproduct is van testosteron. Dit wil zeggen dat de DHEA preparaten in je lichaam twee stadia door moeten voordat je daadwerkelijk in kracht en massa toeneemt.
Tot zover de saaie inleiding. Ik heb DHEA ooit min of meer per ongeluk gebvruikt toen ik net met trainen begon. Ik merkte er niks van en heb toen maar eens uit laten zoeken wat het precies was (inderdaad...dom!). DHEA kan simpelweg niet werken omdat je lichaam de eigen productie van DHEA stillegt, net als wat met steroïden met je testosterongehalte gebeurt. De pillen zullen eerst dit tekort op moeten vullen en van alles wat extra geleverd wordt door de pillen wordt een deel omgezet naar testosteron.
Uiteindelijk komt dit er op neer dat je zo'n dertig (!) pillen van 30mg per dag zal moeten nemen om enig verschil te merken. Dit wordt dus duur en het is maar net de vraag waar je lichaam het in omzet. Ben je tussen de 18 en de 25 dan is je natuurlijke productie al zo hoog dat je zowat een pot per dag moet eten om je natuurlijke productie in te halen.
Mocht je het toch gaan gebruiken, realiseer je dan dat DHEA officieel onder doping valt en in Nederland officieel verboden is hoewel het in menig supplementenzaak gewoon in de schappen ligt. Mocht je wat dan ook voor sport doen en een dopingcontrole krijgen kun je dus problemen krijgen.
Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groeten,
Powerlift
Comment
-
Gedragsregels op Bodynet - Dit dient iedereen te lezen!
Goede post Powerlift maar lees wel graag eerst ff bovenstaande regels en volg ze op.
Comment
-
Dhea mogelijk interessant als anti-verouderingsmiddel maar dan voornamelijk voor vrouwen van middelbare leeftijd en ouder.
Bijvoorkeur dan ook onder medische supervisie. Mogelijke gezondheidsrisico's mogen niet onderschat worden.Last edited by PasioIngredients; 30-07-2006, 14:07.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Schouder kraakbeenschade - enorme hinder trainendoor niet_hierHet klinkt tegenstrijdig aan wat je doel is: rust geven en niet belasten. Geen oefeningen waarbij de linkerschouder belast wordt.
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
10 uur geleden -
-
door tuner1346Hi sporters,
Ik heb sinds 2019 een blessure ad linkerschouder opgelopen. Het kraakbeen is lichtje beschadigd door zware krachttraining en...-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzBanded convential DL:
- 112.5kg 4x2
BP touch and go
- 51kg 12x, 10x, 10x, 10x @ RPE 7.5
Paired met
Unilateral lat...-
Kanaal: Trainingslogjes
19 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Squat:
- 93kg 4x2, 1x3
Sumo stance OH press:
- 47kg 3x
- 44kg 4x, 3x
Paired met
Weighted...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzIncline bench press:
- 53kg 10x, 8x, 6x @ RPE 8/8.5/8
Pendlay row:
- 72kg 2x6, 2x4
KAATSU tempo supported bulgarian...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Weighted dips:
- BW + 53.5kg 3x
- BW + 43.5kg 4x
- BW + 33.5kg 6x
Paired met
Weighted wide neutral...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A (van gister)
Squat:
- 92kg 4x2, 1x3
OH press:
- 46kg 3x
- 43kg 5x, 3x
Paired met
Weighted...-
1 week geleden -
-
Antwoord op De vergeten oefeningendoor BiogirlIk sport heel graag thuis omdat je dan tijd bespaart vind ik.
Meestal doe ik het met online youtube sport videos van verschillende trainers. Heel...-
Kanaal: Oefeningen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Weighted dips:
- BW + 52.5kg 3x
- BW + 42.5kg 4x
- BW + 32.5kg 6x
Paired met
Weighted wide hammer grip...-
1 week geleden -