Waar of niet waar?
Collapse
X
-
Originally posted by The Phoenix View Post
Dus ik ben het niet helemaal eens met die stelling. Ik sta snacht ook wel eens op voor wat brood met pindakaas en toch is mijn BF aan het zakken.@ ketIF
Comment
-
Originally posted by Pinada View Post@Sch00m: neem dan meteen een quote met uitleg:The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Brambo19 View PostIk vraag me toch af of snachts eten goed is. Niet omdat je meer vet zou aanzetten, maar omdat je je nachtrust onderbreekt (wanneer je spieren net het meest herstellen).
Weet je wel hoeveel een mens gemiddeld per nacht draait in zijn bed? volgens mij wel 30x. Das ik mijn ogen meer beweging dan 1x opstaan. Maar ik kan het mis hebben hoor.
Comment
-
Originally posted by Wasofski View PostWat gebeurt er met koolhydraten die voor het slapen gaan niet worden verbrand?
Originally posted by Ashley View PostAls je boven je dagelijkse behoefte uitkomt gebeurt dit dus s'avonds... Er zit dus wel een kern van waarheid in.
De meeste mensen worden in de avond gebombardeerd met reclames over snoep en voer. Dan gaan ze eten en eten dan de verkeerde dingen. Of ze eten dingen die er voor zorgen dat ze boven hun totale dag kcal uit komen. De normale mens die geen verstand van zaken heeft moet je niet als uitgangspunt hanteren. Die weten immers niet hoeveel ze moeten eten en wat ze daadwerkelijk eten. Je kunt hun niet als vergelijkings materiaal gebruiken om te zeggen dat avond kcal en koolhydraten opeens vet opslag bevordert.
Iemand zoals wij die wel gewoon aan kcal schema houdt kan gerust al zijn maaltijden in de avond eten. Hij zal nog steeds geen kcal overschot hebben en dus nog steeds geen vet aan zetten.
Dit is echt geen rocket science ofzo hoor.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostJe glyocogeen voorraden kunnen 500gr vasthouden. Meer dan genoeg voor de koolhydraten die je niet verbruikte gedurende die dag.
Nee er zit geen kern van waarheid.
De meeste mensen worden in de avond gebombardeerd met reclames over snoep en voer. Dan gaan ze eten en eten dan de verkeerde dingen. Of ze eten dingen die er voor zorgen dat ze boven hun totale dag kcal uit komen. De normale mens die geen verstand van zaken heeft moet je niet als uitgangspunt hanteren. Die weten immers niet hoeveel ze moeten eten en wat ze daadwerkelijk eten. Je kunt hun niet als vergelijkings materiaal gebruiken om te zeggen dat avond kcal en koolhydraten opeens vet opslag bevordert.
Iemand zoals wij die wel gewoon aan kcal schema houdt kan gerust al zijn maaltijden in de avond eten. Hij zal nog steeds geen kcal overschot hebben en dus nog steeds geen vet aan zetten.
Dit is echt geen rocket science ofzo hoor.
Comment
-
Begin me toch steeds meer af te vragen waarom we allemaal zo clean en netjes eten. Denk dat ik tijdens mijn cut maar mcdonalds in me schema plaats.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Ik ga me ook maar eens mengen in deze discussie:
Originally posted by Snuff-Sann View PostEiwitten heb je nodig voor spierherstel en spieropbouw.
Koolhydraten en vetten voor de energie.
Maar omdat de meesten s'avonds laat geen zak meer uitvoeren heb je dus ook niet zoveel energie meer nodig.
Dan zal je lichaam alles wat niet gebruikt wordt op gaan slaan als reserve.
Daarna eet je met IF ook grotendeels alleen maar eind van de middag/'s avonds en dat werkt ook.
Originally posted by janieck spithoff View PostIk geloof hier geen ene bal van, waarom niet? Nou, toen ik voordat ik met bb begon ging eten, at ik de hele dag door weinig, en sávonds 10 uur ging ik naar de snackbar en at ik mezelf helemaal vol, en toch was ik broodmager. Hoe kan dat?
Originally posted by Mr007 View PostIk denkt dat het niet echt waar is. Omdat ik zelf s'ochtends bijna niets door me strot heen krijg en sávonds kan ik eten wat ik wil....en ik wordt niet egt vetter of veel dikker.
Het heeft vooral te maken met wat je eet, en hoe het lichaam erop reageert.
Originally posted by Brambo19 View PostVolgens mij klopt het niet.
Stel nu dat je s avond meer eet als s ochtends (of ongeveer evenveel), en s ochtends ligt je verbranding hoger, dan verbrand je op dat moment toch gewoon meer vet?(wat teniet wordt gedaan door s avonds meer te eten terwijl je minder nodig hebt)
misschien een beetje kort door de bocht maar het lijkt me best wel logisch.
Originally posted by Wasofski View PostKan het niet dat als je savonds meer eet je dat omzet in "vet", maar omdat je smorgens dag erna niet veel eet, verbrand je het "vet" van de avond ervoor. Dus op lange termijn geldt enkel dat calorieplus/tekort...
Originally posted by Brambo19 View PostIk vraag me toch af of snachts eten goed is. Niet omdat je meer vet zou aanzetten, maar omdat je je nachtrust onderbreekt (wanneer je spieren net het meest herstellen).
Nog een kleine toevoeging: KH verhogen de insuline en als je dit doet net voordat je slaapt, daalt je ????? (ik dacht IGH-1?), wat nadelig werkt (herstel/bodycompositie, misschien dat iemand dit stuk ff kan aanvullen).
Alles ff snel getikt, dus het kan zijn dat ik misschien een foutje hier en daar heb gemaakt of wat verkeerd heb geïnterpreteerd. Iemand die me ff kan verifiëren?22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
zover ik weet is je ontbijt het belangrijkst van de hele dag.
Toch eten inderdaad de meeste mensen meer 's avonds, maar daar ken ik hun gelijk in geven, want ik zou echt niet kunnen denken als ik wakker word een bord zoveel als mijn avondeten te moeten eten. ik hou het wel bij een paar boterhammen en dan voel ik mij al gevuld. naarmate de dag krijg je meer hongergevoel, omdat je actief bent.
om 6 uur 's avonds de meeste mensen komen uit hun werk of school etc.
dan hebben ze altijd honger.
en of het nou beter voor je is, ik denk van wel want als ik geen avondeten eet voel ik me de volgende ochtend minder, terwijl ik dan toch niet veel kan eten.
's nachts eten is volgens mij niet de manier om je kcals te behalen, want als jij 's nachts daar speciaal voor op gaat staan verstoor je jouw rust. en 's nachts herstel je inderdaad beter.
Dusja of het nou waar of niet waar is daar ben ik niet helemaal zeker van, ik eet 's avonds meer als 's ochtends en hou dat zo. zolang ik maar 3000 kcal haal vind ik 't best
Comment
-
Originally posted by Leo1988 View Post
Nog een kleine toevoeging: KH verhogen de insuline en als je dit doet net voordat je slaapt, daalt je ????? (ik dacht IGH-1?), wat nadelig werkt (herstel/bodycompositie, misschien dat iemand dit stuk ff kan aanvullen).
Originally posted by GeneralIx View PostInsulineproductie is geloof ik een demping van de HGH productie. Aan de andere kant, je HGH piek komt pas later, als je insuline al gezakt is. Betwijfel daarom of je het überhaupt gaat merken."We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."
Comment
-
Paar dingen die niet kloppen:
- Ontbijt is NIET je belangrijkste maaltijd van de dag. Ik ga hier verder niet op in, maar het is gewoon niet zo.
- Naarmate de dag vordert krijg je meer honger gevoel? 'S ochtends "kan je niet veel op"? Dit heeft te maken met je honger hormoon Ghrelin. Dit hormoon wordt gestimuleerd op tijden dat je gewend bent te eten. Eet je 's avonds altijd veel? Dan krijg je elke avond veel van dit hormoon. Ontbijt je nooit? Dan heb je 's ochtends geen "honger" (honger is sowieso een bullshit term, totaal niet relevant in onze cultuur en puur bedoeld om je te beschermen tegen uitsterven). Ik heb een tijdje IF gedaan en de eerste dag dat ik begon, had ik bij het opstaan een gruwelijke honger, dit bleef tot een uur of 2-3, daarna zakte het compleet in en kon ik rond 5-6 's avonds niet eens 3 gebakken eieren wegkrijgen.
Na een paar dagen tussen 18:00 en 24:00 gegeten te hebben, stond ik op ZONDER enige vorm van honger, vol energie en kreeg ik pas "honger" rond 18:00. Ik kon de klok erop gelijk zetten (op mn honger gevoel). Mijn Ghrelin hormoon werd dus gestimuleert op de tijden dat ik normaal gesproken at en paste zich na een paar dagen al aan.
Ook zeg je 's ochtends niks weg te krijgen. Dit is gewoon gewenning. Probeer elke ochtend wat meer te eten en voordat je het weet stamp je 1500 kcal in 1x weg zonder problemen. Je moet alleen je Ghrelin hormoon zich laten aanpassen.22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
18 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-