cardio tijdens keto dieet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Denk dat Kevster richting UD2.0 bedoelt toch? Pluk het ff van t interwebs Danny, lees je in.
    ik ben ook al de heletijd op internet aan het rond kijken. wat ik ook veel vind zijn boeken, alleen dan in het engels.. :S

mijn engels is nog niet zo goed, dus weet iemand een nederlands boek over het keto dieet?

Comment

Ja precies.

UD2 is niets anders dan een cyclisch ketogeen dieet in haar meest ideale vorm.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by DannyR View Post
        ik ben ook al de heletijd op internet aan het rond kijken. wat ik ook veel vind zijn boeken, alleen dan in het engels.. :S

mijn engels is nog niet zo goed, dus weet iemand een nederlands boek over het keto dieet?
        of nog beter, een link waar een hele duidelijke samenvatting in staat

Comment

Mja, lastig man. Ik zou het niet weten, ben er niet zo in thuis, heb t boek wel. Je kan Dynobet ff pm'en die helpt je voor een vriendenprijsje. Maar die heeft wat persoonlijke issues momenteel dus ik weet niet of die er zin in heeft.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Kevster View Post
            Cardio tijdens een ketodieet kan prima. Ik zou wel kiezen voor de cyclische variant en cyclussen maken van max 8-10 dagen. Dat houdt dus in een lowcarb/lowcal periode, een carbload periode en een onderhoudsperiode.

Ik zou de cardio alleen op de lowcarb/lowcal dagen doen en zeker niet boven de 60HF% want dan gaat het je waarschijnlijk massa kosten. Half uurtje a 3 kwartier max en zorgen dat er genoeg amino's in je bloed circuleren dus een caseineshake drinken een uur van te voren, een goede stevige eiwitmaaltijd of wat BCAA's nemen.

Ik heb echt al duizend eetmethodes geprobeerd en ben nog steeds van mening dat keto de meest effectiefste en veiligste manier is om onder de 10% te komen met het minste spiermassaverlies. Het vergt wat uitzoek- en leeswerk en het kost wat discipline maar dan heb je wel wat.
            Wat trekjes van UD2?

Ik zie net dat je het wat meer naar onder al vermeld had..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Zo heb mijn keto dieet schema eindelijk af. heb er de hele dag aan gewerkt. ik begin morgen. nou wat zeggen we ervan?

Keto Dieet Voedingsschema
              ontbijt (1) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              roerbak ei 3 stukken 423.0 24.3 1.8 0.0 36.0 13.5
              bacon 42 gram/3 plakjes 97.0 10.9 0.3 0.2 5.9 2.1
              totaal 520.0 35.2 2.1 0.2 41.9 15.6
              energie % % % %
              2e maaltijd (2) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              schelvislever 120 gram 476.0 7.8 0.0 0.0 50.4 9.6
              amandelen 50 gram 292.0 9.8 3.1 1.6 26.0 1.9
              totaal 768.0 17.6 3.1 1.6 76.4 11.5
              energie % % % %
              3e maaltijd(3) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              pangafilet 100 gram 103.0 19.0 0.0 0.0 3.0 0.0
              groenten 100 gram 16.0 1.0 3.0 0.0 0.0 0.0
              totaal 119.0 20.0 3.0 0.0 3.0 0.0
              energie % % % %
              4e maaltijd (4) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              amandelen 50 gram 292.0 9.8 3.1 1.6 26.0 1.9
              leverworst 125 gram 383.0 23.5 2.3 0.0 31.5 12.0
              totaal 675.0 33.3 5.4 1.6 57.5 13.9
              energie % % % %
              avond eten (5) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              kippenborst 125 gram 125.0 28.5 0.0 0.0 1.1 0.3
              groenten 100 gram 16.0 1.0 3.0 0.0 0.0 0.0
              totaal 141.0 29.5 3.0 0.0 1.1 0.3
              energie % % % %
              10 min. voor bed (6) gram/aantal Kcal. Eiwitten Koolhydraten (Suikers) Vetten (Verzadigde vetten)
              proteïne shake 30 gram 116.0 27.3 0.9 0.9 0.3 0.2
              totaal 116.0 27.3 0.9 0.9 0.3 0.2
              energie % % % %
              totaal 2339.0 162.9 17.5 4.3 180.2 41.5
              totaal % 45% 5% 50%

Comment

Prima als 2339 kcal voor jou een voldoende deficit is, succes ermee ! (zou hier graag een logje van zien )

Comment

log betekend een soort van progress neem ik aan?

Comment

Wat is je onderhoud en ga je cyclen of gewoon chronisch in keto?
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Mensen die hier gaan reageren zoals: Keto is niet goed voor je. Of dat je naar een maand niks meer verliest met keto. Is natuurlijk onzin. Lees je eerst in over Keto dieet voordat je er wat over zegt.

Cardio tijdens keto dieet is prima. Alleen zou ik het persoonlijk niet doen in de eerste paar weken, voordat je lichaam aangepast is naar je keto schema. De gedachte achter keto is dat je lichaam vet gaat gebruiken als brandstof voor je lichaam ipv de KH die er normaal inkomen. Deze omekeer voor je lichaam heeft even tijd nodig, vandaar dat een keto dieet vaak de eerste paar dagen/weken ook niet lekker voor je voelt. Als je lichaam eenmaal aangepast is zie ik geen probleem met cardio.

Voelt het cardio erbij toch niet goed voor jezelf, ga je snel genoeg merken, dan doe je het toch niet. Zo simpel is het.

Succes met je dieet!

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                        Wat is je onderhoud en ga je cyclen of gewoon chronisch in keto?
                        mijn onderhoud is 2600 kcal per dag. met cyclen en chronisch weet ik niet wat je bedoelt.

Comment

Cyclen betekent voor een bepaalde tijd keto gaan. Dan voor bepaalde tijd niet. Dan weer wel, dan weer niet.

Chronisch betekent voor onbepaalde, vaak lange, tijd overgaan tot keto.

Comment

ik wil dit dieet volgen totdat ik op die 8% vetpercentage zit.

alleen wat me opvalt is dat ik op me hele lichaam iets van 11% heb en bij mn onderbuik, billen, taille iets van 15% heb. dat vind ik vreemd

Comment

Is niet vreemd. Iedereen heeft z'n plekken waar meer vet zit dan op andere plekken. Bij sommige op de benen. Sommige de kont, buik, onderrug. Etc.

Comment

haha oke. is best wel kut dat het bij mij op mn heupen enzo zit, want dan zie je die v-shape niet meer. maar komt goed, tijd om te veranderen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X