Ontsteking in been en trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    Nee, het beestje was al dood en half verrot (wat de ontsteking natuurlijk geen goed deed). Ook geen foto's van. dat is ook niet het eerste waar je aan denkt, als je daar ligt en ze zitten in een gat in je been te wroeten.
    Nee, logisch. Het is dan nog best wel een aardige krater in je been nu door zo'n larve. In ieder geval blij dat hij eruit is en dat je herstel begonnen is ipv dat het nog erger was gaan ontsteken, want ontstekingen zijn zeker niet ongevaarlijk.

Eigenlijk moeten ze direct een soort van tropenarts contacteren bij patiënten die naar dat soort landen zijn geweest en zeker als het om ontstekingen gaat op lichaamsdelen ipv in gewrichten oid.
    "Straight outta gym"

Comment

Sjezus, freaky shit hoor. Veel succes met herstellen kerel, maar goed dat je zo volhardend was. Wat als die kut doktors je nog langer aan de lungel hadden gehouden?
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Wow baas, zeeer freaky.

Moet je overigens complimenteren voor je volhoudendheid om andere dokter te bezoeken, wie weet wat de gevolgen hadden kunnen zijn als je een paar dagen langer met die shit had gelopen.
        Er zijn hele vervelende verhalen bekend over ontstekingen etc.

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu weer wat het is. Succes met herstellen.

Comment

Dat is nog eens een ander soort souvenir... wat een krater zeg. Gaan ze dat nog hechten of moet het juist open blijven?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
            Dat is nog eens een ander soort souvenir... wat een krater zeg. Gaan ze dat nog hechten of moet het juist open blijven?
            Moet openblijven en van binnen uit helen.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wtf dit is ziek hahaha fuaaaaaak de tering.....gwoon beesjes in je lekker zeg vakantie man. La mij maar lekker in nederland blijven en iedereen maar zeiken wrom ga je niet op fakantie daarom dus.....

OT....neem je rust, trainen = een extra aanslag op je lichaam. Je lichaam heeft op dit moment alle rust nodig om te herstellen en fixxen zegmaar.

Je kan trainen maar zou het echt niet doen. Misschien 1x pw ofzo lekker onderhoud.

Beterschap en keep updaten ga dit volgen
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
              We like it
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Wanneer krijgen we je vids van:"Monsters inside me"? Hehe.
                Ik zag onlangs een dergelijke video op LiveLeak waarbij een larve van onderhuids werd gehaald. Dat bracht me op een idee toen Dyno hier z'n verhaal vertelde.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Zoiets heet botfly was idd bij monsters inside me
                  Maar sterkte met herstellen

Comment

Freaky man.. Spoedig herstel toegewenst!

Comment

Bedankt voor de steun van iedereen.

Wat ik heb wordt ook wel botfly genoemd. de medische term ervan is myiasis. Vandaag op de wondpoli geweest. Ik moet de wond 3x daags een minuutje uitspoelen (met douchekop) en na het douchen het gat vervolgens vullen met een betadine gaasje (de wond mag absoluut niet dichtgaan. het weefsel moet van binnenuit helen).

Dat schoonmaken en vooral dat gaasje in die wond proppen doet nog erge pijn, maar voor de rest gaat het eigenlijk wel redelijk. de pijn valt voor de rest mee.

@Onderhandelen:
                      Dit is bij mij zo uit de hand gelopen, door een foute inschatting / diagnose van mijn huisarts (deze dacht dat het een furunkel ofwel steenpuist was).

Als er direct een tropenarts ingeschakeld zou zijn (die wel direct de juiste diagnose kon maken), dan hadden ze wat vaseline over het bultje gedaan, dan zou de larf geen lucht meer krijgen en vanzelf naar de oppervlakte kruipen (waarna men hem met een beetje geschiktheid met een pincet eruit kan halen).

Door de foute diagnose (en een foute inschatting van een tweede huisarts), heb ik veel langer dan nodig met een snel groeiende ontsteking rondgelopen. En daardoor is het nu zoals het nu is op dit moment.

Myiasis
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        Moet openblijven en van binnen uit helen.
                        Is voor de wondheling toch? Mooiere genezing meen ik?

En kut dat je huar een verkeerde diagnose heeft gesteld, anderzijds had ik gezaagd om een afspraak bij een tropenarts (Havenziekenhuis!). Dit zijn geen zaken waar de gewone huisarts kijk op heeft.

Verder zeer kut voor je, beterschap! Hoe lang wordt gedacht dat de wond nodig heeft voor heling?
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Is voor de wondheling toch? Mooiere genezing meen ik?

En kut dat je huar een verkeerde diagnose heeft gesteld, anderzijds had ik gezaagd om een afspraak bij een tropenarts (Havenziekenhuis!). Dit zijn geen zaken waar de gewone huisarts kijk op heeft.

Verder zeer kut voor je, beterschap! Hoe lang wordt gedacht dat de wond nodig heeft voor heling?
                          Als de buitenkant dichtgroeit, terwijl de binnenkant nog niets is dichtgegroeid, dan heb je een hol/gat in je been. Dit kan weer gaan ontsteken, en dan kan er een abces ontstaan (als ik het goed begrepen heb).

wond helen zou een twee a drie weken moeten duren.

Comment

Valt me nog mee voor zo'n goed diep gaatje. Heb je nu ook onderhoudsantibiotica of is het schoonhouden met betadine afdoende?
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Jeetje die ontsteking zou maar iets meer tussen je benen zitten.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Valt me nog mee voor zo'n goed diep gaatje. Heb je nu ook onderhoudsantibiotica of is het schoonhouden met betadine afdoende?
                                amoxicilline/clavulaanzuur 500/125. Moet dit iig nemen tot de volgende controle van de wond op de wondpoli.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X