kuren en xtc gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Waarom zou je het risico willen nemen?
    Tenzij je van plan bent om volgende week dood te gaan, en dit je laatste feest is, begrijp ik niet waarom je het risico zou willen nemen.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Waarom zou je het risico willen nemen?
      Tenzij je van plan bent om volgende week dood te gaan, en dit je laatste feest is, begrijp ik niet waarom je het risico zou willen nemen.
      Zal wel meevallen denk ik met 1 pilletje mits je natuurlijk geen rotzooi slikt neemt niet weg dat ik me wel kan vinden in je antwoord.

Comment

Kan zijn dat ik wat details verdraai maar komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer.

zo zou het moeten werken:
        MDMA zorgt er onder andere voor dat de neurotransmitter serotonine in de hersenen tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven. Vervolgens vindt er heropname van serotonine plaats, waarvan een deel wordt afgebroken. Als de MDMA nog steeds actief is in het lichaam zal deze serotonine vrij snel opnieuw afgegeven worden. Na MDMA-gebruik (hetgeen o.a. in XTC voorkomt), is de serotoninevoorraad, opgeslagen in de hersenen, behoorlijk geslonken - bij regelmatig gebruik in korte tijd wordt deze zelfs in haar geheel verbruikt, omdat serotonine niet snel aangemaakt wordt. Men ziet dan ook dat men dan last kan krijgen van depressies na het gebruik van XTC. Daarnaast blokkeert het de heropname van de neurotransmitters noradrenaline en (in mindere mate) dopamine. Hierdoor veroorzaakt het een uitermate sterke stemming van vrolijkheid en activiteit.
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Moet kunnen. 5htp'tje om de dip op te vangen, maandag weer trainen als de hulk.

Edit: en perfect in de cut. ^^
          Last edited by Kevster; 26-05-2010, 19:57.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            je kan prima naar een feest in een kuur. en je kan prima van een feest genieten zonder xtc of alcohol.
            Hier , de eerste met verstand !!!!! Helemaal mee eens Fal

Sorry bro, als je zuipt of je in het weekend laat gaan door drank , drugs of junk food ben je niet serieus aant trainen en dan heb je helemaal geen as nodig

Comment

Als je echt met injects/orals combi's gaat dan zou ik het sonde vinden om regelmatig xtc te gebruiken.
              Ligt er natuurlijk ook aan hoe serieus je met je sport bezig bent...

Moet wel zeggen... ik ben ook het type die zich 10x beter vermaakt op een feestje, of in een kroeg onder invloed van wat leuks Maar toch pak ik het niet..

Comment

Originally posted by sharki View Post
                Hier , de eerste met verstand !!!!! Helemaal mee eens Fal

Sorry bro, als je zuipt of je in het weekend laat gaan door drank , drugs of junk food ben je niet serieus aant trainen en dan heb je helemaal geen as nodig
                Ben het met je eens dat je beter geen drank of drugs moet gebruiken tijdens een kuur.
                Maar een junkdag moet kunnen. Gaat je progressie echt niet in de weg zitten.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Moet wel zeggen... ik ben ook het type die zich 10x beter vermaakt op een feestje, of in een kroeg onder invloed van wat leuks Maar toch pak ik het niet..[/quote]

Dat noemen ze karakter hebben

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                    Ben het met je eens dat je beter geen drank of drugs moet gebruiken tijdens een kuur.
                    Maar een junkdag moet kunnen. Gaat je progressie echt niet in de weg zitten.
                    Goed, 1 hamburger per maand zal je progressie niet echt in de weg staan.

Alleen voel ik me slecht als ik een vettige burger zou eten. Ik voel me ook slecht als ik door omstandigheden niet kan trainen. Dan ga ik de week erop gewoon een dagje meer.

ITS A WAY OF LIVE

Comment

Zoals ik al aangaf in mijn begin post, ik gebruik xtc niet vaak, eens in de 3 maanden bijv. Me vriendin heeft ditmaal voor mij een kaartje gekocht met wat vrienden en vinden het geweldig als ik ook mee doe.

Vandaar dat ik graag wat informatie wou hebben over wat de risico's zijn.

In ieder geval bedankt voor jullie interesse in mijn topic.

Comment

Nou ik was afgelopen week op Fusion of Dance.. de week daarvoor op Fantasy Island.. en ik gebruik zelf helemaal niks meer sinds een jaar of 4.. maar er liepen op die feesten genoeg beesten rond die er echt wel zwaar an zitten.. zowel aan de AS als aan de X.. dat zie je in 1 oogopslag..

Persoonlijk zou ik je als advies mee willen geven: Leer te feesten zonder drank of drugs.. ik doe het nu 4 jaar.. en ja het eerste halve jaar was best lastig.. probleem met houding.. niet zoveel lef als anders.. maar alles went! Ik feest en beest nu net zo hard mee als toen ik nog hulpmiddelen gebruikte.. en ik durf gerust te zeggen dat ik de feesten nog intenser beleef omdat ik alles ook echt bewust meemaak..

Conclusie: Kan je X gebruiken terwijl je kuurt? Ja vast wel, zovelen doen het.
                        Zou je het ook moeten doen? Ik vind van niet. Daar is de sport te serieus voor. Je bent niets voor niets aan het kuren. Omdat je serieus sport.
                        "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by b4nn3d View Post
                          Zoals ik al aangaf in mijn begin post, ik gebruik xtc niet vaak, eens in de 3 maanden bijv. Me vriendin heeft ditmaal voor mij een kaartje gekocht met wat vrienden en vinden het geweldig als ik ook mee doe.

Vandaar dat ik graag wat informatie wou hebben over wat de risico's zijn.

In ieder geval bedankt voor jullie interesse in mijn topic.

Misschien lees ik het verkeerd maar zeg je nou dat je vriendin je "aanspoort" om mee te doen door XTC te gebruiken?

Comment

het lijkt me niet verstandig, want je hebt reeds een verhoogde hartslag en als er speed in je pil zit verhoog je hartslag extra. Daarnaast heb je ook nog kans op het fenomeen "rondjes lopen" dus ik zeg niet doen

Comment

-----

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het geen kwaad kan, ik heb alles gebruikt tijdens mijn kuren vroeger en dan ook bijna elke dag....

Nogmaals doe het gewoon niet want je hebt het gewoon niet nodig zoals meerdere al zeggen hier, kan wel begrijpen dat je op zo'n feest wat wilt gebruiken maar vaak blijft dit niet bij 1 pilletje of 1 drankje, je sloopt heel veel van je kuur ermee en het is dus zonde als je erbij kuurt.

Als je toch van plan bent naar dat feest te gaan en een pilletje te nemen, zul je het warmer krijgen dan normaal door die kuur, de kans dat iets fout gaat is groter aanwezig dan wanneer je niet kuurt.

Maar aangezien je hebt geschreven dat je toch naar het feest gaat weet ik zeker dat je een pil gaat nemen, ik denk niet dat iemand jou hier advies over kan geven omdat je dit op eigen risico gaat nemen, je kan er nooit vanuit gaan als hier iemand zegt het kan wel of niet kwaad dat je het daarop gaat baseren.....

enige advies is, stel dat feest uit er komen er nog genoeg dit jaar !!

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                                dacht ik al. serotonine is een neurotransmitter die invloed heeft op bijvoorbeeld je slaap, eetlust emoties enz. AS kan onder andere (als je agressief bent aangelgd) de agressie verhogen of je kan je zelfs helemaal down voelen. Hoe dan ook zullen as invloed hebben op je.

Of je moet zoiets als prozac nemen want dat verhoogt volgens mij je serotonine maar of dat dan weer een goede combi is met AS? dat weet ik niet.
                                Prozac en a.a.s. is al dingen mixen waar ik mijn twijfels bij heb, maar daar ook nog XTC naast zetten is echt gestoord.

@ Topic
                                Verhaal is een beetje zo dat a.a.s. je hematocriet en dus je bloeddruk verhogen. Pilletje verhoogt je hartslag, en je bloeddruk. Plus dat je eerder uitdroogt, en je hematocriet nog wat verder stijgt. En dat tezamen is op zijn best een flinke hartbelasting, en op zijn slechtst een hartaanval. Laatste is natuurlijk een extreem geval, maar het is wel een risico dat je neemt.

Daarnaast wordt winstrol (in ieder geval de 17A-alkylisatie) afgebroken door hetzelfde enzym dat de XTC moet afbreken. Je stapelt dus ook nog leverbelasting. Nu is je lever een van de weinig organen met een bizar hersteltalent, maar zoals Leroyw al aangeeft: straks ben jij degene met de lever die de winstrol only al zeer belastend vindt, en dan is een pilletje (eerder een paar gok ik) wel het randje opzoeken.

Het serotonine verhaal is volgens mij wel het minste van je problemen, geloof niet dat a.a.s. daar significant op inwerken c.q. genoeg op inwerken om het verschil te maken tussen geen problemen of echte problemen. Maar dat is verder geen onderbouwde gedachte.

Al met al is het gewoon een risico dat je neemt. Feestjes zijn ook leuk zonder allerhande pillen, poedertjes en drankjes. En ik zou in deze gewoon niks gebruiken en het volgende feestje wellicht weer wel.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X