Kuur GHRP-6/CJC1295/Test/Enth/Tren/Ent

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PB gehad van Dynobet en ik ga hem alle vragen beantwoorden.

@jj7797 Ik weet heel goed wat ik eet en is echt heel weinig, natuurlijk is het niet onderbouwd maar daar gaan we nu verandering in brengen. Iedereen nog bedankt voor de adviezen....
    Je bent nooooit te oud om te leren......

Comment

• Originally posted by NickP View Post
      Het vergelijken met mensen in concentratiekampen gaat ook wat te ver he? Die kregen namelijk vrijwel niks te eten, dus kan het lichaam de binnenkomende calorieën ook niet opslaan als vet.
      Wat jij nou probeert te zeggen is te extreem en past niet meer bij de uitleg die net is gegeven door knul.

Niet dat ik bedoel dat het te erg is dat je de mensen uit een concentratiekamp als vergelijking gebruikt, maar dat het verschil tussen harrie en iemand uit een kamp te groot is om daar een conclusie uit te kunnen trekken.
      Wat dacht je van de angst, woede en stress waaronder ze vertoefden?
      Speelt iets meer mee als bij n sportman met een eigen bedrijf.

Harrie, je hebt het beste gedaan wat je kon doen door Dyno in te schakelen.
      Als er iemand is die jouw voeding op de rit kan krijgen, is hij het wel.

Comment

• @rainman

heeft niets met antibroodbrigade te maken.. daar hoor ik namelijk helemaal niet bij. is weer een broscience vertakking.

nee ik doelde eerder op de kcal die er in zitten, en hoe licht het voelt op de maag. de meeste dikke mensen die mijn hulp inschakelen geven toe heel veel en graag brood te eten (tussen door, en bij kleinere maaltijden) het is vaak de reden waardoor ze zogezegd niet kunnen afvallen hoewel ze (denken)weinig eten.
        powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

• Ok, dat kan

Nog 1 reactie hierop aangezien ik dit log niet wil vervuilen.

De meeste, uhhhh, veel dikke mensen eten wit brood en dat vult inderdaad niet.
          Sinds ik gestopt ben met brinta ''s ochtends en in de plaats daarvan 4 volkoren boterhammen neem met ei, heb ik niet binnen 2 uur alweer honger…. en dat had ik met brinta wel.

Het is dus persoonlijk maar kort door de bocht om te zeggen dat iedereen dan maar moet stoppen met brood.
          Last edited by rain; 10-01-2014, 10:39.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• heb ik dat dan gezegd?
            ik probeer harrie maar wat te helpen om in kcal tekort te komen, om te kunnen afvallen.
            ik eet zelf brood....

Comment

• met 1000kcal heeft hij dat tekort al...
              Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

• Originally posted by jjj7797 View Post
                heb ik dat dan gezegd?
                ik probeer harrie maar wat te helpen om in kcal tekort te komen, om te kunnen afvallen.
                ik eet zelf brood....
                Je zegt eerst brood skippen toch vandaar de reacties..je verwerkt gewoon nogal wat (bro) science in je post.
                denk dat je er behoorlijk wat van weet hoor maar iedereen is anders en je lijkt het als feiten te brengen.
                enfin ik waardeer de input hoor.

succes harry

Comment

• Prima, wij denken er anders over.
                  Maar met Harrie zijn gewicht en zijn anabolengebruik en trainingen zal hij echt meer moeten eten ipv minder om af te vallen.
                  En dat veel mensen (ongemerkt)meer eten dan dat ze denken/zeggen, gaat in dit geval zo goed als zeke niet op.
                  Ook al zijn het 2000 kcal p. d, ik weet zeker dat het te weinig is met zijn gewicht en traingen.

Of vind jij gegarandeerd spierverlies acceptabel ?
                  Last edited by rain; 10-01-2014, 10:59.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Gisteren een documentaire op Nederland 2 gezien over de broodproductie in Nederland en ben blij dat ik geen brood eet. Neemt niet weg dat brood een prima product is in een voedingsschema, als je het zelf maakt.
                    Go beyond yourself.

Comment

• Zolang mijn vraag of harry afvalt niet is beantwoord kan ik niet verder... hij zegt niet het gevoel te hebben dat hij vet verliest. mijn vraag is weegt hij zichzelf? wat ik probeer te zeggen is dat hij geen 1000kcal eet, maar meer.

Als hij niet afvalt komt dit wrs doordat hij meer eet dan hij (en jij) denkt. Sommige vinde 700Kcal in een maaltijd veel, anderen krijgen zo 1200 weggewerkt. Harry eet 4/5x per dag, en dit zal geen 200kcal per maaltijd zijn.

Comment

• Ik zeg genoeg gelul, Dyno is er laat voeding maar rusten gaat nu helemaal goed komen.
                        Een dag niet getraind...

Comment

• Omdat Harrie heeft aangegeven dat ik hem ga helpen met de voeding, zal ik hier ook even mijn visie toelichten en uitleggen wat mijn plan is met Harrie.

Ik heb de situatie van Harrie zo goed mogelijk in kaart gebracht door gericht vragen te stellen. Als ik kijk naar zijn lichaamsgewicht, vetmassa, soort werk, trainingen per week, duur van trainingen, etc. Dan zou ik verwachten dat hij toch minimaal 3200-3400 kcal zou moeten verbranden (wellicht zelfs iets meer).

Ook de inname van kcal heb ik zo goed mogelijk in kaart gebracht. Hierbij kom ik ongeveer uit op een inname van 2000 kcal per dag. Hiermee valt Harrie niet af. Op basis van deze gegevens verwacht ik dat Harrie zijn stofwisseling inderdaad vertraagd is.

De stofwisseling is in bepaalde mate adaptief aan de inname. In bepaalde mate kan het lichaam dus de stofwisseling vertragen bij een gereduceerde inname van kcal tov verbranding:
                          http://ajcn.nutrition.org/content/68/3/599.full.pdf

Ik heb het andere onderzoek nu niet bij de hand maar ik ben in een ander onderzoek reductie's van tot wel 40% tegengekomen (ten opzichte van het vooraf gemeten BMR).

JJJ7797 heeft dus gelijk dat een extreem groot calorie deficiet (significant groter als 40%), nooit volledig ongedaan kan worden gemaakt door een reductie van de stofwisseling (Waarom zijn anorexia patienten of andere mensen die door omstandigheden continue extreem weinig kunnen eten anders zo mager?). Maar de adaptieve aard van onze stofwisseling is een feit. (heb je interesse in hoe dit werkt, dan is de serie Bodyweight regulation: Leptin part 1-6 van lyle mcdonald een leuk begin omdat Leptine een belangrijke rol hierin speelt).
                          ------------------------

Maar terug naar Harrie, want daar gaat het hier nu om. Ik ga hem helpen met het terug herstellen van zijn stofwisseling. Dit doe ik door stapsgewijs zijn voeding op te hogen. Het beginpunt qua kcal is zijn huidige inname. Het eindpunt leg ik op of net boven de hoeveelheid die ik zou verwachten dat hij verbrand. Omdat de reductie in stofwisseling nogal groot is, trek ik ruim 8-10 weken uit voor het terug herstellen van de stofwisseling.

Zijn lichaam verbrand nu dagelijks rond de 2000 kcal. Zou hij nu meteen naar de 3400 gaan, dan krijgt zijn lichaam een overschot van direct 1400 kcal te verwerken. Je kunt je voorstellen dat hij dan heel erg snel aankomt in vetmassa. Vandaar dat het gelijkmatig verhogen in kleinere stapjes gewenst is. (Als je de Leptine serie's van lyle mcdoanld hebt gelezen, zul je ook snappen hoe ik te werk zal gaan op gebied van EKV).

Een ander voordeel van de kleine stapsgewijze verhogingen, is dat het lichaam steeds maar met een kcal overschot van 200-300 kcal te maken heeft. Toevallig is dit ook optimaal om spiermassa aan te zetten. En net als het lichaam zich qua verbranding heeft aangepast aan de kleine verhoging, vindt de volgende verhoging alweer plaats (waardoor er opnieuw een overschot van 200-300 kcal ontstaat). Dus naast het feit dat we de stofwisseling terug op gang brengen, kan er ook veel progressie qua trainen bereikt worden. Dat zijn dus twee vliegen in 1 klap.
                          --------------------------

Een recent voorbeeld van iemand bij wie ik een gelijke aanpak heb toegepast, is onder andere Neproadie. Bij hem heeft deze aanpak heel mooi uitgepakt.

@Harrie, Ik ga er alles aan doen om jou verder te helpen.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by jjj7797 View Post
                            Zolang mijn vraag of harry afvalt niet is beantwoord kan ik niet verder... hij zegt niet het gevoel te hebben dat hij vet verliest. mijn vraag is weegt hij zichzelf? wat ik probeer te zeggen is dat hij geen 1000kcal eet, maar meer.

Als hij niet afvalt komt dit wrs doordat hij meer eet dan hij (en jij) denkt. Sommige vinde 700Kcal in een maaltijd veel, anderen krijgen zo 1200 weggewerkt. Harry eet 4/5x per dag, en dit zal geen 200kcal per maaltijd zijn.
                            Jij hoeft er ook niet mee verder toch..dring je niet zo op man.

Comment

• +++++10
                              Een dag niet getraind...

Comment

• klinkt goed, veel succes

@Q , met verder gaan bedoelde ik slechts mijn standpunt verdedigen. in ieder geval gaat het volledig goed komen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X