Maar als hij zegt dat hij effectief 1000kcal eet, en niet afvalt hoop ik dat iem een goed onderbouwde uitleg kan geven. dan heb ik iets nieuws bijgeleerd....
Kuur GHRP-6/CJC1295/Test/Enth/Tren/Ent
Collapse
X
-
Originally posted by jjj7797 View Postik zeg niet dat hij optimaall vet kan verliezen , maar afvallen zal toch hoe dan ook gebeuren.... eerste wet thermodynamica energie in vs energie uit is hetzelfde...
eiwit, vet,KH, allemaal energie. Als hij dan nog eens traint, anders moet niem ooit nog eten als die gwn op gewicht willen blijven......
Ik twijfel n beetje aan je woorden?
Comment
-
Ok ik doe mn best om me te verwoorden:
Kcal in vs uit is een gemakkelijke natuurwet. een rat in een opgesloten ruimte met voeding water op een weegschaal weegt bv 5kg, of deze nu eet of niet, kakt,... deze afgesloten ruimte blijft 5kg wegen, dit is fysica.
Zelfde met een levend organisme. Energie(voeding) verdwijnt niet zomaar, of is het er zomaar. er is een zeker onderhoud (energiebehoefte/verbruik/... whatever), eet je erboven komt er massa bij en anders af. (vocht komt er bij een lichaam nog eens apart bij kijken)
Ik zeg niet dat iemand die moet afvallen op crah dieet moet, maar van een crash dieet val je wel zowizo af (al is het meer spier dan vet)..
daarom lijkt het mij onmogelijk dat iemand met een hoog lichaamsgewicht die ook nog eens traint met 1000kcal niet afvalt... mss ziet hij het niet, vandaar mijn vraag f hij zichzelf weegtpowerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190
Comment
-
Dat je van teveel eten dik wordt is geen nieuws. Maar wat je misschien nog niet wist is dat te weinig eten er ook voor kan zorgen dat je de vetrolletjes moeilijk kwijt raakt, of dat je zelfs aankomt.
De kunst om op gewicht te blijven is een perfecte balans tussen de calorieĂ«n die je tot je neemt en de calorieĂ«n die je verbruikt. Wanneer je wilt afvallen, moet je minder calorieĂ«n eten dan je verbrandt; zo bereik je een “negatief calorieĂ«nsaldo”, waarmee je jouw lichaam dwingt de vetreserves aan te spreken.
Dit kun je op twee manieren doen: door minder te eten of door meer te verbranden. Een combinatie van de twee werkt erg goed en levert je het snelste resultaat op, tenzij je in de fout gaat door het aantal “inkomende” calorieĂ«n drastisch te verlagen!
Je lichaam heeft namelijk geen idee waar je mee bezig bent. Als het te weinig calorieĂ«n binnen krijgt, “denkt” je lichaam dat er niets te eten is en schakelt het automatisch een heel repertoire aan overlevingsmechanismes in om je door “de hongertijd” te helpen.
Stel je voor dat jij, midden in een strenge winter, er ineens achter zou komen dat je slechts een beperkt brandstofvoorraad hebt voor je verwarmingsketel. Wat zou jij doen? Om te beginnen zou je waarschijnlijk de thermostaat een graadje lager zetten, om de verbranding van je ketel te vertragen. Als het tekort zou aanhouden, zou je vervolgens nagaan welke radiatoren in je huis uit kunnen – bijvoorbeeld in kamers die niet of weinig gebruikt worden – en die een voor een uitzetten.
Je lichaam kan dat ook. De “thermostaat” van je lichaam wordt geregeld door een complex netwerk van hormonen, en die zorgen ervoor dat je stofwisseling trager wordt, waardoor je een stuk minder verbrandt. Dit gebeurt al na een paar dagen op een streng calorieĂ«ntekort. Daarnaast begint het lichaam de grootste energieverbruikers af te breken: je spieren. Zo slaat je lichaam twee vliegen in Ă©Ă©n klap: de eiwitten die je spieren vormen kunnen als brandstof dienen, en de verminderde spiermassa levert een behoorlijke energiebezuiniging op.
Het gevolg is dat je verbranding omlaag gaat, en niet zo’n beetje ook. Daarom werken strenge diĂ«ten slechts een beperkte tijd, totdat je lichaam zich heeft aangepast en evenveel – of beter gezegd, even weinig - calorieĂ«n verbrandt als je binnen krijgt. Om af te blijven vallen zou je dan nĂłg minder moeten gaan eten. Dit houdt natuurlijk een keer op.
Maar stel dat je op een gegeven moment beslist dat je genoeg bent afgevallen en dat je weer “normaal” gaat eten. Wat eerst normaal was, is nu ineens veel te veel, omdat je lichaam op de spaarstand draait en veel minder verbrandt dan vóór je diĂ«et. Elke calorie die niet verbrandt wordt, slaat je lichaam nu gretig op om de sterk verminderde brandstofvoorraden weer aan te vullen en om een extra reserve aan te leggen voor het geval dat er weer zo’n “hongertijd” aanbreekt. In korte tijd kom je weer aan en je kunt zelfs zwaarder worden dan je vóór je diĂ«et was. Dit ken je natuurlijk als het jojo-effect.
Een crash-diĂ«et is daarom nooit de goede manier om af te vallen. Op den duur werkt zo’n diĂ«et averechts en levert het je alleen een verminderde spiermassa, een trage stofwisseling en een tekort aan belangrijke voedingsstoffen op, met de daarmee gepaarde gezondheidsrisico’s.
Maar hoeveel calorieĂ«n zijn te weinig calorieĂ«n en wat is dan wel de goede manier om af te vallen? En hoe voorkom je dat het lichaam zijn eigen spieren “opeet”?
Comment
-
Knul, ik zie heel graag je wetenschappelijke uitleg&advies (in nood) over AS
maar hier ga je toch eerder de broscience toer op..
De zogenaamde starvation mode van het lichaam komt wel voor, als in je metabolisme zakt, maar helemaal niet zo erg dat je niet meer kan afvallen.
was er iem in de concentratiekampen met een vetrolletje? Want al die joden hadden toch al lang in deze zogezegde modus moeten gaan waar het lichaam geen vet meer verliest.....
In deze situatie komt nog is bij dat hij kuurt, dus dat metabolisme zal nog degelijk hoog liggen... ik zie nog steeds niet waarom hij niet zou afvallen op 1000 kcal per dag (nogmaals ik zeg niet dat hij dit moet blijven doen, ik geloof gwn nog steeds niet dat hij niet afvalt tenzij hij meer eet dan hij beseft)powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190
Comment
-
Ik weet het ook niet, maar het is zoals het is. Ik heb zojuist een ingekort levensverhaal naar Dynobet gestuurd en wacht eens af wat daar uit gaat komen. Geen idee wat je aan calorieën verbruikt op een normale dag, maar het lijkt mij dat je als actief mens, (en daar ben ik er een van), toch wel meer 1000 Kcl moet verbranden op een werkdag van 9 tot 9, met daarbij een flinke training van drie keer per week ongeveer 2 uur per keer. Met in die training verwerkt een cardio van ongeveer 20-30 minuten. Het is natuurlijk wel zo dat ik flink vet was, (zo'n 48%), en na een jaar onder de 35 zit. Altijd wel op mijn eten gelet, maar te weinig beweging.
Om dan naar de 10% te willen gaat niet zonder slag of stoot, en iedereen weet dat de eerste kilo's altijd de eenvoudigste zijn.
Maar wat eet ik?
Op de trainingdagen, (3 dagen per week omdat ik alleen het bovenlijf kan trainen).
's morgens een 95% eiwitshake met een bakje brinta, rond 1 uur een bordje pasta met kipfilet, rond drie uur weer een shake met wat fruit, avondeten bestaat 9 van de 10 keer uit kipfilet/biefstuk met rijst en groenten, kip altijd uit de oven!
Voor het slapen gaan een bak halfvolle kwark met zoetstof en een handje ongezouten cashew noten!
Op de Off dagen; 's morgens een 95% eiwitshake met een of twee bruine boterhammen met mager beleg, rond 1 uur gebakken vis of twee haringen, rond drie uur weer een shake, avondeten bestaat 9 van de 10 keer uit kipfilet/biefstuk met rijst en groenten, kip altijd uit de oven! Voor het slapen gaan een bak halfvolle kwark met zoetstof en een handje ongezouten cashew noten!
Dus ik zeg zelf, niet verkeerd en de vet kilo's moeten er af vliegen. Knul kan beamen dat er al veel af is, maar misschien wil ik te veel in een korte tijd.....Je bent nooooit te oud om te leren......
Comment
-
Originally posted by harrie1959 View PostIk weet het ook niet, maar het is zoals het is. Ik heb zojuist een ingekort levensverhaal naar Dynobet gestuurd en wacht eens af wat daar uit gaat komen. Geen idee wat je aan calorieën verbruikt op een normale dag, maar het lijkt mij dat je als actief mens, (en daar ben ik er een van), toch wel meer 1000 Kcl moet verbranden op een werkdag van 9 tot 9, met daarbij een flinke training van drie keer per week ongeveer 2 uur per keer. Met in die training verwerkt een cardio van ongeveer 20-30 minuten. Het is natuurlijk wel zo dat ik flink vet was, (zo'n 48%), en na een jaar onder de 35 zit. Altijd wel op mijn eten gelet, maar te weinig beweging.
Om dan naar de 10% te willen gaat niet zonder slag of stoot, en iedereen weet dat de eerste kilo's altijd de eenvoudigste zijn.
Maar wat eet ik?
Op de trainingdagen, (3 dagen per week omdat ik alleen het bovenlijf kan trainen).
's morgens een 95% eiwitshake met een bakje brinta, rond 1 uur een bordje pasta met kipfilet, rond drie uur weer een shake met wat fruit, avondeten bestaat 9 van de 10 keer uit kipfilet/biefstuk met rijst en groenten, kip altijd uit de oven!
Voor het slapen gaan een bak halfvolle kwark met zoetstof en een handje ongezouten cashew noten!
Op de Off dagen; 's morgens een 95% eiwitshake met een of twee bruine boterhammen met mager beleg, rond 1 uur gebakken vis of twee haringen, rond drie uur weer een shake, avondeten bestaat 9 van de 10 keer uit kipfilet/biefstuk met rijst en groenten, kip altijd uit de oven! Voor het slapen gaan een bak halfvolle kwark met zoetstof en een handje ongezouten cashew noten!
Dus ik zeg zelf, niet verkeerd en de vet kilo's moeten er af vliegen. Knul kan beamen dat er al veel af is, maar misschien wil ik te veel in een korte tijd.....
Al is het nog veel te weinig uiteraard aangezien ik inschat dat jouw onderhoud zeker boven de 3500 kcal zit.Last edited by rain; 09-01-2014, 21:30.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Dit is zo niet ze zegge, kunnen er even goed 3000 zijn. Sommige mensen eten nu veel meer in 1 zitting dan anderen, en bij dikke mensen is dit eerder de regel dan de uitzondering. ook eet je vrij hoog in koolhydraten. dit zorgt minder lagn voor een verzadigd gevoel bij de meeste mensen.
mijn advies nu zou zijn , eet geen boterhammen bij het ontbijt. verlies het fruit.
ook lijkt het me dat je schrik hebt voor vetten
doe wat meer opzoek werk rond voeding
weeg eens af wat je zoal eet, en zoek eens precies op hoeveel kcal er overal inzitten. want zo gaat het niet lukkenpowerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190
Comment
-
Originally posted by jjj7797 View PostKnul, ik zie heel graag je wetenschappelijke uitleg&advies (in nood) over AS
maar hier ga je toch eerder de broscience toer op..
De zogenaamde starvation mode van het lichaam komt wel voor, als in je metabolisme zakt, maar helemaal niet zo erg dat je niet meer kan afvallen.
was er iem in de concentratiekampen met een vetrolletje? Want al die joden hadden toch al lang in deze zogezegde modus moeten gaan waar het lichaam geen vet meer verliest.....
In deze situatie komt nog is bij dat hij kuurt, dus dat metabolisme zal nog degelijk hoog liggen... ik zie nog steeds niet waarom hij niet zou afvallen op 1000 kcal per dag (nogmaals ik zeg niet dat hij dit moet blijven doen, ik geloof gwn nog steeds niet dat hij niet afvalt tenzij hij meer eet dan hij beseft)
Wat jij nou probeert te zeggen is te extreem en past niet meer bij de uitleg die net is gegeven door knul.
Niet dat ik bedoel dat het te erg is dat je de mensen uit een concentratiekamp als vergelijking gebruikt, maar dat het verschil tussen harrie en iemand uit een kamp te groot is om daar een conclusie uit te kunnen trekken.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
16 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...6 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: