Gitaar spelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

en naar een grote speciaalzaak gaan! Echt zo lekker om daar tussen al dat mooie spul rond te lopen! Meestal werken daar ook wel gitaarfreaks die je van alles en nog wat kunnen laten zien. Ga trouwens niet te goedkoop spul als Behringer ed kan je beter links laten liggen.

Comment

wat voor een gitaar is het?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
        wat voor een gitaar is het?
        Semi Acoustic gitaar.. heb je daar genoeg aan :P?

Comment

Originally posted by jordy View Post
          Ligt eraan hoe fanatiek je bent. Toen ik m'n eerste acoustische gitaar kocht kostte die zo'n 60 euro, echt een typische gitaar voor beginners, nylon snaren. Was een rechtshandige gitaar waarvan ik de snaren er omgekeerd terug op heb gespannen omdat ik links ben. Leuk om mee te beginnen maar als je serieus wilt gaan spelen is het niets. Echte aanraders heb ik niet voor je, op het gebied van elektrische gitaren dan weer wel.
          Mijn eerste gitaartje is vorige week stukgegaan de hals stond in ene krom :P. Dus die kan de bak in Ik ga zaterdag een nieuwe halen.

@ TS
          Nylon speelt wat makkelijker in t begin maar om te leren is t t beste om gelijk voor staal te gaan dan hoef je niet alsnog weer te gaan wennen. En het begin is lastig en misschien zelfs pijnlijk voor je pols. Maar daarna loopt het allemaal wel, in het begin moet je ook zelf liedjes zoeken om te spelen. Dat maakt het allemaal wat leuker om te doen dan vader jacob e.d.

Maar the 1 most important thing practice makes perfect. Niet iedereen is een Jimmy Page of Hendrix in een dag :P.

Koop niets 2de hands ga gewoon gelijk naar de speciaalzaak en zeg dat je beginnersgitaar wilt. Dan is t daarna nog kwestie van kleurtje uitkiezen en je bent klaar! Lessen nemen of tabs leren
          Last edited by Pieterman; 01-09-2009, 15:03.

Comment

Mijn eerst gitaar kreeg ik van mijn vader.. die hij weer van zijn vader kreeg.. die op de dag van vandaag nog leeft..
            Heb die nu aan mijn vriendin gegeven zodat zij het kan leren =D

Ik speel nu zelf op een Ibanez vind ze geweldig

Comment

www.ultimate-guitar.com is overigens een mooie plek om te beginnen met leren.
              Tijdje geleden heb ik Guitar Pro Tabs With Online Player | Songsterr ontdekt, echt een aanrader.

Comment

Stalen snaren zijn misshien niet zo duur, maar volgens mij kunnen er geen stalen snaren op een gitaar met nylon snaren. kan de hals niet aan ofzo?

Echter, voor 100 tot 150 euro kun je een mooie beginnersgitaar kopen waar je 2 a 3 jaar echt leuk op kunt spelen. Serieus.

Vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je wat anders kopen, een larivee of ik noem maar wat.

Maar net wat gezegd werd, ga eens bij zon groothandel kijken. Al hou je niet van muziek, alleen rondlopen is al een genot!!
                Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                  Stalen snaren zijn misshien niet zo duur, maar volgens mij kunnen er geen stalen snaren op een gitaar met nylon snaren. kan de hals niet aan ofzo?

Echter, voor 100 tot 150 euro kun je een mooie beginnersgitaar kopen waar je 2 a 3 jaar echt leuk op kunt spelen. Serieus.

Vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je wat anders kopen, een larivee of ik noem maar wat.

Maar net wat gezegd werd, ga eens bij zon groothandel kijken. Al hou je niet van muziek, alleen rondlopen is al een genot!!
                  Klopt op den duur gaat de nek buigen.
                  In het begin werd ik ook geadviseerd om met een classic gitaar te beginnen (nylon snaren). Het voordeel is wel dat je de grepen sneller leert

Maar er is toch een omschakeling naar een western gitaar (metalen snaren). Je zal tog meer druk op de snaren moeten zetten = eelt kweken eerst hehe

Maar andersom zou je van een western gitaar wel naar een classic kunnen gaan en ook meteen naar een elec gitaar etc etc

Verder een goeie (nieuw) western acoustic gitaar zou je idd vanaf 120 euro en hoger kunnen vinden ga je voor een merk gitaar dan.

Eerst gitaar die ik voor me zusje kocht was een Fender acoustic voor 120 euro gekocht bij de Feedback.. nog geen 4 maanden later wouw me zusje een semi acoustic hebben mocht ik weer zoveel aan der uitgeven. Nu speelt ze met een stratocaster in een band ^^

Comment

en naar een grote speciaalzaak gaan! Echt zo lekker om daar tussen al dat mooie spul rond te lopen! Meestal werken daar ook wel gitaarfreaks die je van alles en nog wat kunnen laten zien. Ga trouwens niet te goedkoop spul als Behringer ed kan je beter links laten liggen.
                    Inderdaad, wat dacht je bijvoorbeeld van Keymusic in Sint-Niklaas (Belgie) of Den Haag. Fantastische winkel, zeker een aanrader.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Hier heb je zo'n mooie grote zaak
                      Feedback Muziek -- Welkom bij Feedback Muziek!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb zelf mijn gitaar bij Feedback gehaald, goede gitaar voor zn prijs.
                        http://www.feedback.nl/producten/Fender/CD-60-naturel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X