en naar een grote speciaalzaak gaan! Echt zo lekker om daar tussen al dat mooie spul rond te lopen! Meestal werken daar ook wel gitaarfreaks die je van alles en nog wat kunnen laten zien. Ga trouwens niet te goedkoop spul als Behringer ed kan je beter links laten liggen.
Gitaar spelen
Collapse
X
-
Originally posted by jordy View PostLigt eraan hoe fanatiek je bent. Toen ik m'n eerste acoustische gitaar kocht kostte die zo'n 60 euro, echt een typische gitaar voor beginners, nylon snaren. Was een rechtshandige gitaar waarvan ik de snaren er omgekeerd terug op heb gespannen omdat ik links ben. Leuk om mee te beginnen maar als je serieus wilt gaan spelen is het niets. Echte aanraders heb ik niet voor je, op het gebied van elektrische gitaren dan weer wel.
@ TS
Nylon speelt wat makkelijker in t begin maar om te leren is t t beste om gelijk voor staal te gaan dan hoef je niet alsnog weer te gaan wennen. En het begin is lastig en misschien zelfs pijnlijk voor je pols. Maar daarna loopt het allemaal wel, in het begin moet je ook zelf liedjes zoeken om te spelen. Dat maakt het allemaal wat leuker om te doen dan vader jacob e.d.
Maar the 1 most important thing practice makes perfect. Niet iedereen is een Jimmy Page of Hendrix in een dag :P.
Koop niets 2de hands ga gewoon gelijk naar de speciaalzaak en zeg dat je beginnersgitaar wilt. Dan is t daarna nog kwestie van kleurtje uitkiezen en je bent klaar! Lessen nemen of tabs lerenLast edited by Pieterman; 01-09-2009, 15:03.
Comment
-
Originally posted by Kevf View Post
www.ultimate-guitar.com is overigens een mooie plek om te beginnen met leren.
Comment
-
Stalen snaren zijn misshien niet zo duur, maar volgens mij kunnen er geen stalen snaren op een gitaar met nylon snaren. kan de hals niet aan ofzo?
Echter, voor 100 tot 150 euro kun je een mooie beginnersgitaar kopen waar je 2 a 3 jaar echt leuk op kunt spelen. Serieus.
Vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je wat anders kopen, een larivee of ik noem maar wat.
Maar net wat gezegd werd, ga eens bij zon groothandel kijken. Al hou je niet van muziek, alleen rondlopen is al een genot!!Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?
Comment
-
Originally posted by DER EINZELGANGER View PostStalen snaren zijn misshien niet zo duur, maar volgens mij kunnen er geen stalen snaren op een gitaar met nylon snaren. kan de hals niet aan ofzo?
Echter, voor 100 tot 150 euro kun je een mooie beginnersgitaar kopen waar je 2 a 3 jaar echt leuk op kunt spelen. Serieus.
Vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je wat anders kopen, een larivee of ik noem maar wat.
Maar net wat gezegd werd, ga eens bij zon groothandel kijken. Al hou je niet van muziek, alleen rondlopen is al een genot!!
In het begin werd ik ook geadviseerd om met een classic gitaar te beginnen (nylon snaren). Het voordeel is wel dat je de grepen sneller leert
Maar er is toch een omschakeling naar een western gitaar (metalen snaren). Je zal tog meer druk op de snaren moeten zetten = eelt kweken eerst hehe
Maar andersom zou je van een western gitaar wel naar een classic kunnen gaan en ook meteen naar een elec gitaar etc etc
Verder een goeie (nieuw) western acoustic gitaar zou je idd vanaf 120 euro en hoger kunnen vinden ga je voor een merk gitaar dan.
Eerst gitaar die ik voor me zusje kocht was een Fender acoustic voor 120 euro gekocht bij de Feedback.. nog geen 4 maanden later wouw me zusje een semi acoustic hebben mocht ik weer zoveel aan der uitgeven. Nu speelt ze met een stratocaster in een band ^^
Comment
-
Originally posted by Kevf View Posten naar een grote speciaalzaak gaan! Echt zo lekker om daar tussen al dat mooie spul rond te lopen! Meestal werken daar ook wel gitaarfreaks die je van alles en nog wat kunnen laten zien. Ga trouwens niet te goedkoop spul als Behringer ed kan je beter links laten liggen.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Originally posted by Kevf View Posten naar een grote speciaalzaak gaan! Echt zo lekker om daar tussen al dat mooie spul rond te lopen! Meestal werken daar ook wel gitaarfreaks die je van alles en nog wat kunnen laten zien. Ga trouwens niet te goedkoop spul als Behringer ed kan je beter links laten liggen.
Feedback Muziek -- Welkom bij Feedback Muziek!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ik heb zelf mijn gitaar bij Feedback gehaald, goede gitaar voor zn prijs.
http://www.feedback.nl/producten/Fender/CD-60-naturel
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
20 uur geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
5 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment