Geloof, Religie, Wetenschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by mohamed View Post
    dso, wetenschap en islam gaan heeeel goed samen. ik kan je tal van voorbeelden geven over wetenschap in de koran waar we pas de laatste decenias wat van af weten. maar dat is een andere onderwerp. voor de rest wil ik alleen maar het goed zeggen tegen jou. ik vindt je te tof om ruzie mee te maken of te bek vechten
    Het gaat me ook niet om jou persoonlijk, maar het gaat me om de discussies in het algemeen. Waarom moet dat altijd zo hard tegen hard gaan?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• [quote=TurkiBoy;585309]Wat een professioneel, oh my God, iemand geef hem een prijs fijn teruggaan hahaha naar het midden-oosten, zo goed gezegt joh zo he! Intelligentie straalt ervanaf!

Is toch een normale reactie. Als je zo'n hekel hebt aan het westen en alles waar het westen voor staat, waarom ga je er dan wonen? Iemands intelligentie in vraag stellen, komt ook geloofwaardiger over wanneer je zelf geen flagrante dt-fouten maakt.
      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
        Nee, want jij begint over concurrentie oneerlijkheid. Terwijl het niet de oneerlijke concurrentie is (zondag open kunnen houden vs. zondag niet open kunnen houden) die de bakker om zeep helpt, maar de mensen die naar de goedkopere super gaan, omdat het daar goedkoper is.

Daarnaast heb je nu een doel (de zondag alles dichtflikkeren want: geloof) en zoek je een excuus (oneerlijke concurrentie). En dat is precies mijn punt met gelovigen en oogkleppen. Je wilt een realiteit creëeren, en gaat voorbij aan de realiteit. Een atheïst zal geen zondagen verbieden tenzij er een goede reden is om dat te doen.
        Ik geloof niet, maar ik heb helemaal geen zin om op zondag te werken.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Ik geloof niet, maar ik heb helemaal geen zin om op zondag te werken.
          als het extra betaald en ik een andere dag vrij ben vin ik het niet erg

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
            als het extra betaald en ik een andere dag vrij ben vin ik het niet erg
            nee ik wil zondag vrij. dan is marion ook vrij

Comment

• Niemand is verplicht de zondag te werken, dat is de discussie ook niet.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Niemand is verplicht de zondag te werken, dat is de discussie ook niet.
                Wat was de discussie ook weer?
                Je moet wel WILLEN

Comment

• ik had mijn inzichten in de zaak graag gegeven, maar dit topic is te ver heen om er nog wat van te maken. Loopt bij 99% van de topics over godsdienst zo.
                  the one and only tabata overlord

Comment

• Inderdaad, was er eigenlijk ook een beetje bang voor toen ik hem begon, maar goed niet geschoten is altijd mis.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mohamed
                      dso, wetenschap en islam gaan heeeel goed samen. ik kan je tal van voorbeelden geven over wetenschap in de koran waar we pas de laatste decenias wat van af weten. maar dat is een andere onderwerp. voor de rest wil ik alleen maar het goed zeggen tegen jou. ik vindt je te tof om ruzie mee te maken of te bek vechten

Moet ik je wel gelijk ingeven, bijvoorbeeld iran is zeer goed ontwikkeld, zwaar islamitisch, zeer hoog opgeleiden er is veel kennis aanwezig en zelfs het klonen van embryo's zijn ze mee bezig, wel moet het onderzoek goedgekeurd worden door onder ayatollahs.

Comment

• Originally posted by Tommyy View Post
                        Moet ik je wel gelijk ingeven, bijvoorbeeld iran is zeer goed ontwikkeld, zwaar islamitisch, zeer hoog opgeleiden er is veel kennis aanwezig en zelfs het klonen van embryo's zijn ze mee bezig, wel moet het onderzoek goedgekeurd worden door onder ayatollahs.
                        En dat onder zware sancties waarbij er niets technologisch naar Iran mag, ze moeten dus alles zelf uitvinden of stiekem via buitenlandse bedrijfjes vergaren. En dan moet je nagaan dat ze binnenkort iemand op de maan willen zetten. Ik vind dat echt heel bijzonder.

Comment

• Ik vind wetenschap en geloof samengaan, een rare discusse. Grotendeels omdat je praat over een tijd waarbij iedereen ervoor uitkwam dat hij/zij een bepaald geloof had; of je het nu geloofde of niet. Vroeger was dat niet zo simpel/geaccepteerd als nu.

Comment

Niemand is verplicht de zondag te werken, dat is de discussie ook niet.
                            Indirect is de kleine ondernemer dan wel verplicht om te werken.
                            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

• Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                              Indirect is de kleine ondernemer dan wel verplicht om te werken.
                              Nee hoor, je bent pas indirect tot iets verplicht als je het anders niet redt. Als iedereen doordeweeks bij de bakker haalt, zal die zondag omzet hem zijn reet roesten.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X