Originally posted by GeneralIx
View Post
Geloof, Religie, Wetenschap
Collapse
X
-
Nee, helemaal niet. Waarom zou je nut moeten hebben om gelukkig te zijn? Juist de conclusie dat je zoiezo geen nut hebt voor het grote geheel, schept enorme vrijheid. Natuurlijk kun je andere mensen helpen, en in feite wat toevoegen aan hun leven. Is mininut."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostNee, je snapt het punt niet. Die sturing is een reactie van neuronen en chemische processen op elkaar. Je hebt niet iets als een "geest" die los staat van je lichaam. Je geest is je lichaam.
Wij zijn niet nuttig. In feite is niets nuttig. Nut is het toevoegen van waarde in mijn ogen. En wat voegen wij toe aan de wereld? We roeien soorten uit, oerwouden gaan kapot, we helpen elkaar om zeep, we ruziën elkaar de tent uit. Wat voegt onze aarde toe aan het universum? Zou het universum minder zijn zonder de aarde? Lijkt me niet. Wat is het nut van het universum? Wij kunnen ons geen "niets" indenken, maar zonder universum was het er niet minder op geweest.
Niets heeft nut. Wel kun je ernaar streven het leven zo goed mogelijk te leven, alles eruit halen wat erin zit. En dat is voor jouzelf wel nuttig. Maar of jij voor het grotere geheel nut hebt... Nee.
Ik weet niet of je wel kan stellen dat niets nuttig is. Feit is dat we gewoon niet weten waarom het universum bestaat en wat het allemaal te betekenen heeft. Wie weet zijn we wel hartstikke nuttig bezig zonder dat we het beseffen ..."We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostDaarom ook dat de grootste farmaceutische industrieën zijn gevestigd in Saoedi Arabië, en al het stamcelonderzoek plaatsvindt in Indonesië, en de beste ziekenhuizen ter wereld te vinden zijn in Marokko, en Turkije van de hele wereld het meest actief is met een ruimtevaart programma.
Flikker toch op.Groeten
Comment
-
Interresant topic geworden.
Wel leuk om te lezen hoe jullie over bepaalde dingen denken.
DSO die de bijbel zweverig vindt maar theorien leest van een of ander figuur die beschrijft dat je je zelf tegen gaat komen?
Falstyr die zich bezig houdt met Satanisme.
En GeneraliX die Een Vlinder theorie beschrijft.
Allemaal dingen die mij helemaal niet bezighouden in het dagelijkse leven.
En dingen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden.
Heel appart om te lezen. En soms niet te begrijpen voor mij.
Wat dat betreft ben ik maar een simpele ziel.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Nog ff over dat je een soort geest los van je lichaam zou hebben:
Ik denk dat dat vooral voor christenen en mensen van andere religies makkelijk te geloven is, de christenen (ben er zelf een) geloven in een god (en engelen en de duivel) die niet echt bestaat (niet verkeerd opvatten) in de zin dat je hem niet kan aanraken omdat hij niet uit materie bestaat, maar die toch kan denken, uit geest bestaat dus.
Daarnaast, niemand vind het toch leuk om te horen te krijgen dat z'n emoties enzo alleen maar chemische reacties zijn. Ik denk dat je zeker een soort halflosstaande geest hebt.
San Maya
PS bedenk het nu pas: die geest noemen we de ziel :P
Comment
-
Originally posted by Revius View PostHier ben ik het eigenlijk niet mee eens, veel van deze dingen hebben te maken met geld, en de meeste islamitische landen hebben een slecht klimaat als je het economisch bekijkt, dus hebben zij minder kans om kwantitatief het beste te zijn in de wetenschap. Wel kunnen individuen zich onderscheiden op het gebied van wetenschap, en dat gebeurt ook wel. Niet in erg grote aantallen, maar ook dat heeft weer met geld te maken, zoals bijna alles.
Originally posted by San Maya View PostDaarnaast, niemand vind het toch leuk om te horen te krijgen dat z'n emoties enzo alleen maar chemische reacties zijn. Ik denk dat je zeker een soort halflosstaande geest hebt.
Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe je een halflosstaande geest voor je ziet?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
[QUOTE=GeneralIx;584029]Listen up: economie=vooruitgang. Als er vooruitgang plaatsvindt gaat de economie ook omhoog en vice versa. Dat het klimaat daar gewoon bagger is, zegt genoeg./QUOTE]
Vanaf tijden geleden hebben zij al last gehad van het klimaat door misoogsten etc. je kan volgens mij niet echt de regen zwaar beïnvloeden.
Het feit dat zij grondleggers van alchemie en algebra zijn, hoeft nog niet te betekenen dat je er het meeste mee doet.
Kennis is ook niet altijd geld, ik maak uit jouw post op dat veel kennis een garantie voor een sterke economie hoort te zijn.Groeten
Comment
-
Goed punt, als je drugs neemt heeft dat inderdaad grote invloed op je denken.
Maar het past denk ik wel in mijn halflostaande geest idee (het klinkt idd vaag), namelijk dat je lichaam zeker voor een deel meespeelt in je bewustzijn.
Ik beweer niet dat dit de werkelijkheid is ofso, ik bedoel, hier hebben al enorm veel mensen over nagedacht dus de kans dat wij er uit komen is vrij klein. Ik zou zeggen: overtuig me, ik kan nog 100 keer van mening wisselen...
Vanuit de kerk zou ik eigenlijk moeten zeggen dat god de dingen die wij met ons verstand niet kunnen beredeneren voor ons verborgen heeft gehouden met een reden, die wij ook niet kunnen berederen en dat dat allemaal in zijn plan met de wereld past (excusez moi voor de vaagheid van de allinea
Comment
-
toevallig dacht ik hier vandaag nog over....
Ik denk dat je mij een agnost kan noemen.
Waar voor mij altijd de kronkel zit met religie is dat men het 'logisch' vind dat de wereld er niet altijd is geweest, dat god die geschapen heeft, maar dat God dus wel altijd bestaan heeft. Dan zeggen ze dat God buiten de tijd staat (hij de tijd ook creeerde?).
Mijn idee is meer dat tijd niet bestaat, het wordt alleen gebruikt door de mensen om een verleden, een nu, en een toekomst te gebruiken in gedachten, het enige dat werkelijk bestaat is het nu.
Hoe de wereld ontstond? Geen idee, maar waarom maakt de schakel dat er een god bestaat het dan wel logisch...dat god altijd heeft bestaan, en hij de wereld maakte. Kan je net zo goed zeggen dat de wereld gewoon altijd al heeft bestaan (jaja oerknal e.d. theorieën)....
Ik ben tevreden met het 'niet weten' hoe het zit. Dat is voor mij beter dan proberen in god te geloven, want dat lukt me niet.....
Ik sluit me toch wel enigzins aan bij genix, met dat het voor mij ook wel goed voelt dat alles nutteloos is xDLast edited by Dualinity; 08-10-2009, 20:14.BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg
Comment
-
Ik geloof wel in tijd...maar als een menselijke constructie om iets te kunnen duiden. En het is makkelijker om afspraken te maken als iedereen dezelfde standaard hanteerd. Maar over de eeuwen is het er zo ingeslopen in de samenleving dat we het als natuurlijk zien terwijl het juist onnatuurlijk is. Kijk naar de ontdekking in de quantum fysica waarbij ze een cel hadden gesplitst die zowel links als rechts bewoog op hetzelfde moment. Geloof dat ze dit in de universiteit van Twente ofzo hadden ontdekt. Was een jaar of 2-3 terug een wereld primeur in ieder geval. En zulke ontdekkingen ondersteunen het eigenlijk dat tijd een illusie is.
Comment
-
Originally posted by Revius View PostVanaf tijden geleden hebben zij al last gehad van het klimaat door misoogsten etc. je kan volgens mij niet echt de regen zwaar beïnvloeden.
Het feit dat zij grondleggers van alchemie en algebra zijn, hoeft nog niet te betekenen dat je er het meeste mee doet.
Kennis is ook niet altijd geld, ik maak uit jouw post op dat veel kennis een garantie voor een sterke economie hoort te zijn.
En feitelijk kun je de regen wel wat sturen, maar dat was niet je punt, dus zal daar ook niet op zeiken.
Ik snap dat je heen wilt naar een stelling als: "Je hebt een bepaalde beginwaarde van je economie nodig voordat je kunt innoveren". Ben het er niet helemaal mee eens, maar ik accepteer hem.
Aan de andere kant echter, als de islam daadwerkelijk zo wetenschapsvriendelijk was geweest, zijn de economieën destijds wel op niveau gebleven. En blijkbaar is er toch te weinig stimulans geweest om door te gaan met onderzoeken, en is de economie nu op zo'n laag punt dat innoveren nagenoeg ondoenlijk is. Zo'n stimulans is dat geloof dus ook weer niet.
Originally posted by San Maya View PostGoed punt, als je drugs neemt heeft dat inderdaad grote invloed op je denken.
Maar het past denk ik wel in mijn halflostaande geest idee (het klinkt idd vaag), namelijk dat je lichaam zeker voor een deel meespeelt in je bewustzijn.
Ik beweer niet dat dit de werkelijkheid is ofso, ik bedoel, hier hebben al enorm veel mensen over nagedacht dus de kans dat wij er uit komen is vrij klein. Ik zou zeggen: overtuig me, ik kan nog 100 keer van mening wisselen...
Vanuit de kerk zou ik eigenlijk moeten zeggen dat god de dingen die wij met ons verstand niet kunnen beredeneren voor ons verborgen heeft gehouden met een reden, die wij ook niet kunnen berederen en dat dat allemaal in zijn plan met de wereld past (excusez moi voor de vaagheid van de allinea"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
How about:
'There's no such thing as reality, there's only your perception'
Weet niet meer wie dat ook al weer heb gezegd maar het is wel voor een deel waar. niet dat ik aan het bestaan van het bestaan twijfel ofso, maar het is toch zo dat dingen door iedereen anders worden opgevat.
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostJe zou er haast depri van worden.
Originally posted by GeneralIx View PostNee, helemaal niet. Waarom zou je nut moeten hebben om gelukkig te zijn? Juist de conclusie dat je zoiezo geen nut hebt voor het grote geheel, schept enorme vrijheid. Natuurlijk kun je andere mensen helpen, en in feite wat toevoegen aan hun leven. Is mininut.
Originally posted by roelinho View PostIk weet niet of je wel kan stellen dat niets nuttig is. Feit is dat we gewoon niet weten waarom het universum bestaat en wat het allemaal te betekenen heeft. Wie weet zijn we wel hartstikke nuttig bezig zonder dat we het beseffen ...
Originally posted by Ashley View PostInterresant topic geworden.
Wel leuk om te lezen hoe jullie over bepaalde dingen denken.
DSO die de bijbel zweverig vindt maar theorien leest van een of ander figuur die beschrijft dat je je zelf tegen gaat komen?
Originally posted by Falstyr View PostLol misschien moet Generalix een Boedhist worden. Geen nut, geen pijn, geen liefde...onthecht je van alles om het ware geluk te vinden :PGeniet, en drink met maten!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
4 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-