Geloof, Religie, Wetenschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zucht...waarom moet godsdienst altijd weer zo hard verdedigd worden terwijl dat met wetenschap niet hoeft? Daar liggen de bwijzen gewoon voor je neus. Onfeilbaar en on-ontkenbaar.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
      hey mohamed ouwe mafkees was jij er ook nog
      Ja man, nog steeds. op en top.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Zucht...waarom moet godsdienst altijd weer zo hard verdedigd worden terwijl dat met wetenschap niet hoeft? Daar liggen de bwijzen gewoon voor je neus. Onfeilbaar en on-ontkenbaar.

dso, wetenschap en islam gaan heeeel goed samen. ik kan je tal van voorbeelden geven over wetenschap in de koran waar we pas de laatste decenias wat van af weten. maar dat is een andere onderwerp. voor de rest wil ik alleen maar het goed zeggen tegen jou. ik vindt je te tof om ruzie mee te maken of te bek vechten

Comment

• [quote=GeneralIx;584181]Klinkt fijn, is onzin. Het feit dat jij dingen anders ziet dan anderen, maakt niet dat er een feitelijke realiteit is. Als jij het koud vind, en je vriendin het warm, maakt dat niet dat er geen te meten feitelijke temperatuur is.

Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door DER EINZELGANGER
          Je spreekt jezelf tegen. Hier zeg je:

En hierboven spreek je over mininut, want dus toch betekend dat je leven nut heeft.

Lees nu de quote eens goed. Ik zet in de zin er direct achter "geen nut voor het grotere geheel" als addendum. Lijkt me toch geen lastige zin.

Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door DER EINZELGANGER
          Duidelijk geen voorstander van democratie en vrijheid van meningsuiting? (ligt in dit geval in elkaars verlengde) Ben je het wel, dan snap je duidelijk de term niet. Democratie: heel kort gezegt: het volk heerst. Wat betekend dat het volk onze 'leiders' kiest. Dit houdt in dat je je hebt neer te leggen bij de partijen die gekozen worden, jij hebt je kans te stemmen op jouw voorkeur. Is dit echter niet de voorkeur van de meerderheid heb je geen poot om op te staan.

Hahahahaha, dit is heerlijk. Ik denk zomaar dat ik beter in de gaten heb wat vrijheid van meningsuiting en democratie inhouden dan jij.

Dat is echter niet het punt. Je mag van mij alles zeggen. Als je ver genoeg terugzoekt zie je me zelfs de opvatting steunen dat de holocaust onkent mag worden.
          Maar dat is heel wat anders dan in de politiek je standpunten baseren op je geloof. Zoals je ziet in de grondwet heb je een scheiding tussen kerk en staat. En die zie ik niet terug in de politieke partijen. Dat zou wel moeten, want geloof vertroebelt het een en ander, zoals we wel kunnen zien.

Vrijheid van meningsuiting is een zeer waardevol gegeven, een ieder mag duidelijk maken waar hij/zij mee zit. Dus ook wat hij of zij gelooft (ja er zijn id. grenzen met het opleggen van je mening).

Interessant dat je dit zegt. Vanuit het geloof willen jullie juist verbieden dat mensen gelovigen "kwetsen" met hun uitspraken. Met andere woorden, jij zegt wat anders dan dat jullie doen.
          Daarnaast is er een verschil tussen iemand uitleggen waarom jouw mening superieur is, en hij deze dan overneemt, en iemand een mening door de strot douwen omdat god dat wil.

Democratie houdt dus in dat de regering/leiders gekozen worden door het volk. De vrijheid van meningsuiting geeft hen het recht voor hun eigen standpunten/principes op te komen. Natuurlijk hoef je het hier niet mee eens te zijn, maar dat ontneemt die partijen niet het recht het toch te doen.

[COLOR="rgb(65, 105, 225)"]Zoals ik al zei: scheiding kerk en staat. Iedereen mag zeggen waar ze in geloven, waarom ze dat doen. Voor mijn part geloven ze dat ze uit een paars gestipt reuzenei komen, dat is gelegd door een intergalactische olifant. Maar dat is geen reden om dan de politiek in te gaan en dan blind op dingen stemmen, omdat je daarin gelooft.
          Gelovigen hebben last van oogkleppen. En in de politiek mag je alles hebben behalve oogkleppen, en daarom moet je opzouten met de christelijkerelnichterij.[/color]

Dan denk ik dat democratie en secularisatie niet hand in hand gaan. Iedereen word geleidt door zijn/haar overtuigingen. Een atheïst, een christen, een moslim of boedhist, iedereen. Die kijken net zo goed met 'oogkleppen.' Dus een onoverkomelijk feit. En nu heb je het geluk, of pecht (ligt eraan door welke ogen je het bekijkt) dat er 2 (1 echte vind ik) christelijke partij(en) in de regering zitten.

ps: een verbod tegen koopzondagen houdt de eerlijke concurrentie ook nog iets in de hand. Mega organisaties kunnen inderdaad fijntjes hun winkels op gooien, tal van werknemers die wel willen werken. Kleine winkels met bijvoorbeeld een eigenaar en 1 vaste kracht hecten ernorme waarde aan die ene vrije dag en willen dan vrij zijn. Gaan al die grote jongens open op zondag, dan kunnen zij vrijwel niet achterblijven omdat ze anders worden weggeconcureerd.

[COLOR="rgb(65, 105, 225)"]Dikke boehoe. Eerlijke concurrentie mijn reet. Als de bakker op de hoek al zijn klanten door de weeks krijgt, blijft die echt wel bestaan. Als jij echter zo'n eikel bent die die bakker hartstikke gezellig en sfeertoevoegend vindt, maar toch bij de buurtsuper gaat halen, ja dan gaat hij weg.
          Dit is excuuspolitiek. Als jij ervoor zorgt dat die bakker doordeweeks zijn handeltje heeft, maakt die zondag hem echt geen flikker uit. Als jij gewoon bij de super gaat shoppen om vervolgens te klagen hoe jammer het is dat bakker Piet failliet gaat, en dan de schuld geeft aan die duivelse zondag, dan ben je gewoon een gladiool.

Komt het toch op oneerlijke concurrentie. Omdat er nou eenmaal een boel van die smerige centenknijpers rondlopen vertrekken die wel naar de concurrent. Misschien omdat ze zaterdag een keer geen tijd hebben en dan op zondag gaan winkelen. En dan ga je als kleine ondernemer die veelal de grootste omzet draaien op zondag.

En je kunt het als onzin af doen, maar de realiteit laat het zien.

Onzinargumentje dus.[/color]

Ik zou me gelijk even voorstellen over hoe ik ten opzichte van geloof sta. Het is jullie vast al wel duidelijk, gelovig dus. Ik ben een christen bij de Hervormde kerk binnen de PKN. En ja ook ik baal van al die soorten kerkgemeenschappen, van al dat gezeur over wel of geen piano of iets dergelijks.

Ook ik heb regelmatig net als Patricia een afkeer van zwaar gelovigen die je alles opleggen, en voldoe je niet aan hun patroon, dan wordt je met de nek aangekeken.

En ik heb wel op de CU gestemd, waarom? Niet omdat ik het de meest geweldige partij vind, ze zeuren id over kleine dingen. Een lullig voorbeeld, een megaposter van de hunkemoller met een vrouw in bh en slip die in Utrecht opgehangen werd. Hier werd door de CU tegen geprotesteerd. Jammer, gemiste kans. Hou je bezig met zaken die echt van belang zijn denk ik dan. Maar waarom stem ik er dan op? Omdat ik waarde hecht aan een partij in de regering die echt nog hun principes van het christendom nastreeft omdat ik bang ben dat anders elk moreel besef verdwijnt.

Vervolg komt nog: nu pitten

Interessant dat jij het christendom gelijkstelt aan morele principes. Zeker omdat we, als we even iets teruggaan in de geschiedenis, een geloof zien dat als geen ander moreel besef in de brand heeft gestoken. Nu waren onze terroristenvriendjes ook niet onschuldig, maar ze hebben het nooit zo bont gemaakt als de christenen. Ze zijn nu wel aan het inhalen dat wel.

Noem jij alle duitsers nu nog rotzakken vanwege de 2e wereld oorlog? Ik in ieder geval niet. Dus om de christenen nu nog gelijk te trekken met die van vroeger, waren id geen lievertjes. En van veel dingen van het christendom ben ik het ookniet mee eens. Maar gemiddeld genomen hebben christenen meer moreel besef dan niet christenen. En dat wil niet zeggen dat jij geen moreel besef hebt, maar gemiddeld genomen.

Morele principes komen uit jezelf, uit je opvoeding. En als jij niet bent opgevoed, ligt het niet aan het gebrek aan geloof dat je een lul bent.

quote]

ps: sorry voor het rommeltje van quote en kopiëren
          Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

• @ Mo
            Je woont in het Verenigd Koninkrijk, maar bent principieel tegen al het westerse. Waarom ga je dan niet fijn terug naar het oh zo wetenschappelijke Midden-Oosten?

@ Einzel
            Wat zie jij dan als moreel besef dat niet-Christenen zogenaamd gemiddeld genomen minder hebben dan Christenen? Abortussen vervloeken? Euthanasie voorstaan? Scheiding kerk en staat voor staan? Vrijheid van alle meningsuitingen verdedigen?

En je oneerlijke concurrentieverhaal klopt dus niet. Je zegt het zelf al: "centenknijpers". Dan gaat het niet om de mensen die zondags winkelen, maar de mensen die altijd al naar de super gaan omdat het goedkoper is. Heeft niets te maken met oneerlijke concurrentie, heeft te maken met prijselasticiteit.
            Last edited by GeneralIx; 11-10-2009, 19:02.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• mooizo dat je er nog bent ga je ook nog is weer is wat over je sport prestaties en vooruitgang posten. dan gelul over godsdiensten interesseert me allemala niet zo aangezien je hier al tijdje rondhangt

Comment

• Originally posted by mohamed View Post
                satantje, luister heeeeel goed naar wat ik jou ga zeggen. je bent een leek. een LEEK. ga eerst leren daarna praten we verder.
                Het leuke is. Tussen je tekst door zie je gewoon dat je geen weet hebt wat het Satanisme is en waar het voor staat. Je "Eist" als het ware dan anderen wel jou religie kennen en er over praten. Dat is hypocriet gedrag en best komisch in mijn ogen. Nog leuker om mij een leek te noemen terwijl jezelf dingen aan de islam toeeigend die toebehoren aan anderen. Anderen die, ondanks in dezelfde regio plaatsvonden qua ontwikkeling, helemaal niks met het islam te maken hebben hoe je het ook wendt of keert. Dat maakt van jouw een geschiedkundige leek die, zoals de meeste gelovigen, van alles gaat lopen verdraaien om hun eigen standpunt te proberen onderbouwen. Je bent lachwekkend

Ik zal eens wat vertellen. Eigenlijk is heel de wereld satanistisch volgens de globale leefregels en filosofie die in de meeste Satanistische stromingen te vinden is. In feite gelooft iedereen in zichzelf, de leefregels en filosofie beschreven in de satanistische stromingen zijn niks meer dan simpele opsommingen hoe de maatschappij zich al reeds handhaaft. Tot aan de geweldadige uitbarstingen van tijd tot tijd. Dus als je neer kijkt op het Satanisme kijk je ook neer op HEEL de wereld inclusief het midden oosten of waar je ook vandaan komt. Satanisme is maar een naamplaatje welk vaak gebruikt wordt om te shockeren en om meteen te kunnen zien dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Een geweldig en makkelijke test om te zien hoe hypocriet de mens eigenlijk wel is.

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                  @ Mo
                  Je woont in het Verenigd Koninkrijk, maar bent principieel tegen al het westerse. Waarom ga je dan niet fijn terug naar het oh zo wetenschappelijke Midden-Oosten?

@ Einzel
                  Wat zie jij dan als moreel besef dat niet-Christenen zogenaamd gemiddeld genomen minder hebben dan Christenen? Abortussen vervloeken? Euthanasie voorstaan? Scheiding kerk en staat voor staan? Vrijheid van alle meningsuitingen verdedigen?

Zal ik 1 ding noemen, het gemiddeld genomen gescheld en getier. Maar deze discussie staat me totaal niet aan, want nu schiet ik in de verdedigingsstoel van de christen, en als ik aan veel mensen een hekel heb is het die christenen die iedereen moeten overtuigen van hun geloof. Ik wou dat jij geloofde, maar ik wil het je niet opdringen. En nu gaat dat er wel op lijken als ik het christendom ga promoten. IK begin zowaar op mohammed hier te lijken, alleen dan andere religie.. Dus zullen we dit punt afsluiten of christendom wel of niet goed is?

En je oneerlijke concurrentieverhaal klopt dus niet. Je zegt het zelf al: "centenknijpers". Dan gaat het niet om de mensen die zondags winkelen, maar de mensen die altijd al naar de super gaan omdat het goedkoper is. Heeft niets te maken met oneerlijke concurrentie, heeft te maken met prijselasticiteit.

.

Centenknijpers verhaal klopt wat je zegt. Bedoelde ik ook niet als oneerlijke concurrentie, sorry als het wat onduidelijk stond. Echter het verhaal van de koopzondag klopt nog steeds

Comment

• Nee, het koopzondag verhaal klopt dus niet. En gescheld en getier moreel besef noemen lijkt me aardig scheef, maar dan hebben we gewoon een ander beeld van wat moreel besef is.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Nee, het koopzondag verhaal klopt dus niet. En gescheld en getier moreel besef noemen lijkt me aardig scheef, maar dan hebben we gewoon een ander beeld van wat moreel besef is.
                      Denk inderdaad dat onze meningen, gedachten en opvattingen behoorlijk langs elkaar heen lopen, maar dat is de verscheidenheid in de maatschappij he. Haha.

Echter dat koopzondag verhaal klopt echt

Comment

• Nee, want jij begint over concurrentie oneerlijkheid. Terwijl het niet de oneerlijke concurrentie is (zondag open kunnen houden vs. zondag niet open kunnen houden) die de bakker om zeep helpt, maar de mensen die naar de goedkopere super gaan, omdat het daar goedkoper is.

Daarnaast heb je nu een doel (de zondag alles dichtflikkeren want: geloof) en zoek je een excuus (oneerlijke concurrentie). En dat is precies mijn punt met gelovigen en oogkleppen. Je wilt een realiteit creëeren, en gaat voorbij aan de realiteit. Een atheïst zal geen zondagen verbieden tenzij er een goede reden is om dat te doen.

sigpic

Comment

• Ben het met je eens Atta, maar dit is een beetje een grijs gebied wat mij betreft. Op papier is staat en religie gescheiden van elkaar zoals het hoort. Maar je kan niet de religie uit de man houden die zich kandidaat stelt om gekozen te worden. Er zullen altijd leden in een partij zijn die een bepaald geloof of filosofie aanhangt en daar naar handelt. Daarnaast zijn een aantal zaken, zoals zondag een rustdag, zo ingesleten in de loop der tijd dat het meer een algemeen geaccepteerd iets is.

Kijk maar naar kerst en andere feestdagen. Atheisten vieren het ook ondanks dat het een religieus feest is. Ik ben persoonlijk dan wel zo consequent door niks met kerst te doen omdat het niks met mijn overtuiging te maken heeft. Ik vind dat iedere werknemer gewoon hetzelfde aantal vrije dagen moet krijgen waar ze mee kunnen doen wat ze willen. Wil je vrij voor een suiker feest of een kerst of chanoeke...prima dat gaat dan van je aantal vrije dagen af. Ben je meteen van het gezeik af dat mensen aantonen dat ze religeuze feestdagen hebben en daarom meer extra vrije dagen willen. Helaas zit je dan nog met een aantal dagen wat "bank holidays" zijn. Die heb je met nieuwjaarsdag en eerste kerst dag waar alle bedrijven over de hele wereld vrij zijn.

En dat kun je door trekken naar werken op zondagen. Mensen werken hele weken en willen gewoon rustdagen hebben zoals het weekend. Als bedrijf betekend dit dat je in groepsdiensten moet gaan werken, of jonge weekend krachten aan neemt. En dat brengt weer sociale problematiek met zich mee voor een redelijk aantal mensen onder ons. Even wat plannen maken in het weekend om wat leuks te gaan doen gebeurd dan niet meer zo snel omdat er dan regelmatig iemand is die dan moet werken. Ik zie liever dat door de weeks bedrijven en winkels langer open blijven en de zaterdag en zondag niks open is :P
                          Last edited by Falstyr; 11-10-2009, 19:50.

Comment

• Beste mensen, ik ben blij dat er veel interesse is voor dit topic, maar ik heb er ook bij gezegd respecteer elkaars visie. Zolang je het op een fatsoenlijke manier brengt mag het niet uitmaken wat dat dan ook is. Ik heb het ook niet zo op satanisten, maar mohamed, ik moet zeggen dat ik het in dit geval wel met Falstyr eens ben. Uit jou posts kan ik opmaken dat je verwacht dat 'wij' wel precies zouden moeten weten wat de islam inhoud en zou het niet meer dan logisch zijn dan dat wij daar alle begrip voor opbrengen. Echter doe je zelf ook neerbuigend tegenover het satanisme, terwijl je volgens mij niet echt precies weet waar het voor staat. Ik wil jullie beide bij deze vragen elkaar fatsoenlijk aan te spreken en geen respectloze aanduidingen te geven als satantje en lucifer of wat dan ook. Blijk je dat toch niet zo goed te kunnen blijf dan alsjeblieft uit dit topic en ga per pm verder ofzo, want dit is nogal kinderachtig. Mohamed: Satanisme betekent niet direct dat je aanhanger bent van de duivel, satan, lucifer, de tegenhanger van god zoals je die kent uit de bijbel en/of koran. Het is gewoon een algemene benaming. Dat er stromingen in bestaan dat mensen echt de duivel in persoon aanbidden wil echter niet zeggen dat dat altijd zo het geval is. Binnen het christendom heb je namelijk ook nogal wat stromingen, evenals dat bij andere religie ook zo is.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

• Verder ben ik het met je eens dat het Westen ook niet altijd deugd, maar dat betekent niet dat het midden-oosten wel opeens heilig is (even buiten de koran om gezien) aangezien daar ook genoeg bloed heeft gevloeid en leed is veroorzaakt. Dat is overal ter wereld zo en er is niemand die daar qua verantwoording buiten valt. Ookal voelen die extreme moslims zich onderdrukt, dat geeft ze echter niet het recht om terreur te zaaien. Ook Allah keurt dit af en staat dat dus absoluut niet toe. Dat allah aangeeft te strijden voor je geloof betekent niet dat je elkaar letterlijk moet afslachten. Moord word namelijk niet getolereerd. Onschuldige mensen afmaken als idealen die een hoger doel dienen lijkt misschien een heel goed excuus, maar het blijft een koudbloedige en simpelweg zinloze massamoord. En daar is waar vaak de fout gemaakt word, zij zien dat zelf niet in.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

@ Mo
                                Wat een professioneel, oh my God, iemand geef hem een prijs fijn teruggaan hahaha naar het midden-oosten, zo goed gezegt joh zo he! Intelligentie straalt ervanaf!

Originally posted by jordy View Post
                                Ookal voelen die extreme moslims zich onderdrukt, dat geeft ze echter niet het recht om terreur te zaaien. Ook Allah keurt dit af en staat dat dus absoluut niet toe. Dat allah aangeeft te strijden voor je geloof betekent niet dat je elkaar letterlijk moet afslachten. Moord word namelijk niet getolereerd.
                                Jij snapt het Jordy.
                                Last edited by TurkiBoy; 12-10-2009, 08:22.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X