Ik voer regelmatig een discussie over emancipatie van de vrouw, met een verscheidenheid aan mensen. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat is voor jullie emancipatie? Is die al klaar? Is het overrated? Hoe staat het met emancipatie betreffende carrière? En alles wat je eventueel nog meer kwijt wil . Gaat wellicht niet een heel actief topic worden, maar ben toch wel benieuwd.
Mening over emancipatie
Collapse
X
-
Emancipatie heb ik geen hoge pet van op. Het is een goed streven al dat gelijkheid in dit gebied (wat gelijkheid in andere gebieden ben ik tegen hehe), maar nu is het vrij selectief in veel gebieden. Wel de leuke dingen en niet de minder leuke dingen delen is wat velen onder emancipatie lijken te verstaan. Dat is wel jammer.
-
Originally posted by Falstyr View PostEmancipatie heb ik geen hoge pet van op. Het is een goed streven al dat gelijkheid in dit gebied
Originally posted by Falstyr View Post(wat gelijkheid in andere gebieden ben ik tegen hehe),
Originally posted by Falstyr View Postmaar nu is het vrij selectief in veel gebieden. (...)
Ik jou niet volg ."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Kan me redelijk in fal zijn uitspraak vinden.
Ik heb het niet over allevrouwen maar ken er toch wel wat die idd wel de makkelijke en leuke dingen willen doen maar als jet moeilijk vier of zwaar wordt trekken ze zich vaak terug.
Heb het wel is met mijn maatje er over, hij heeft een vrouwelijke manager en hij zegt dat die stukken beter leiding geven als mannen, hier kan ik me wel in vinden.Who's the Chef
Comment
-
Vrouwen zijn voor mij gelijkwaardig en ben blij dat ze gelijke rechten hebben (kan wellicht nog beter toegepast worden maar naar mijn idee komt dit vanzelf) als mannen maar men moet niet overdrijven. Positieve discriminatie ben ik op tegen, genoeg voorbeelden die mislukt zijn, neem als voorbeeld de hoge functies bij de politie, de politie heeft moeite om een capabele vrouw te vinden, ik vind niet dat vrouwen minder kunnen maar het moet niet zo zijn dat een kwalitatief mindere vrouw verkozen wordt boven een betere man. Nog een voorbeeld: de mislukte vrouwen bij de PVDA, PVDA heeft om de emancipatie te bevorderen vrouwen benoemd in topfuncties, maar kan er geen een noemen die daarin ook succesvol is of was. Mislukt bij PVDA naar mijn idee: Ter Horst, Vogelaar, Mariette Hamer en noem maar op.
Volgende punt, programma's als de tafel van 5 en vrouw en paard: Nog nooit zulke slechte programma's gezien en naar mijn idee werkt het anti emanciperend, alle vooroordelen die ik over vrouwen zou kunnen verzinnen vind ik terug in deze programma's en een discussie moet naar mijn idee niet emotioneel gehouden worden maar rationeel, wat ik nogal mis bij deze programma's.
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostVrouwen zijn voor mij gelijkwaardig en ben blij dat ze gelijke rechten hebben (kan wellicht nog beter toegepast worden maar naar mijn idee komt dit vanzelf) als mannen maar men moet niet overdrijven. Positieve discriminatie ben ik op tegen (...)"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Lol en dan heb je mannen shows als Hole in the Wall en CQC wat ook bagger is. Om nog maar te zwijgen over So you think you can dance? sterren op ijs, x-factor en die shit. Televisie is nu eenmaal bagger ongeacht man of vrouwelijke input :P
Ik hoor ook steeds vaker dat mannen en vrouwenwerk niet meer bestaat. Oh nee? Hebben we opeens heel de DNA structuur aangepast in de mens? Mannen en vrouwen hebben in het algemeen nu eenmaal andere kwaliteiten waardoor je altijd wel functies hebt waarin vrouwen of mannen eerder op hun plek horen dan de ander.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Post(...)
Ik hoor ook steeds vaker dat mannen en vrouwenwerk niet meer bestaat. Oh nee? Hebben we opeens heel de DNA structuur aangepast in de mens? Mannen en vrouwen hebben in het algemeen nu eenmaal andere kwaliteiten waardoor je altijd wel functies hebt waarin vrouwen of mannen eerder op hun plek horen dan de ander."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostLol en dan heb je mannen shows als Hole in the Wall en CQC wat ook bagger is. Om nog maar te zwijgen over So you think you can dance? sterren op ijs, x-factor en die shit. Televisie is nu eenmaal bagger ongeacht man of vrouwelijke input :P
Ik hoor ook steeds vaker dat mannen en vrouwenwerk niet meer bestaat. Oh nee? Hebben we opeens heel de DNA structuur aangepast in de mens? Mannen en vrouwen hebben in het algemeen nu eenmaal andere kwaliteiten waardoor je altijd wel functies hebt waarin vrouwen of mannen eerder op hun plek horen dan de ander.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Postmaar nu is het vrij selectief in veel gebieden. Wel de leuke dingen en niet de minder leuke dingen delen is wat velen onder emancipatie lijken te verstaan. Dat is wel jammer.
PRECIES!
Om heel eerlijk te zijn moet de man tegenwoordig gaan emanciperen aangezien veel vrouwen (van mijn leeftijd +- 20) denken boven de man te staan... willen alles voor het zeggen hebben grote bakkes etc.. praat ik in het algemeen in mijn omg.
Wel de leuke voordeeltjes maar als het moeilijk of zwaar word "Ik ben maar een meisje".
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
20 uur geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
6 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-