Overzicht belangrijkste punten politieke partijen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tommyy View Post
    Opvallend trouwens dat de PVV de grootste partij is geworden bij de scholieren, zou dit iets over de scholieren zeggen? Mag hopen dat ze vandaag niet zoveel zetels halen, Wilders heeft zeker wel goede punten maar ik deel zijn oplossingen niet. PVDA gestemd en hoop op een of zo links mogelijk kabinet en anders zou ik paars ook een goede optie vinden.
    Ik denk eerder over het beeld dat hij weet te creëeren bij mensen. Hij stelt zich benaderbaar op door zijn taalgebruik, pakkende analogieën en scherpe one-liners. Ook weet hij waar de pijnpunten liggen, en die haalt hij aan. Voordat iemand op je gaat stemmen, moet hij je eerst begrijpen, en dat heeft Wilders goed in beeld.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Iemand met verstand van zaken.
      Iemand met verstand van zaken? Bij de VVD gaan de rijken er op vooruit en de armen er op achteruit.

Dat de studiefinanciering een lening moet worden, vind ik ook onzin. Het zou prima zijn dat studenten 10 euro per maand minder krijgen, maar ze honderden euro per maand afpakken gaat wat te ver.

Wat er moet gebeuren is dat iedereen (die het kan) iets inlevert. De rijken kunnen nu eenmaal wat meer betalen. Voor iemand die 1000 euro per maand te besteden heeft, is 25 euro al best wat. Maar voor een rijke die 10000 euro of meer kan besteden, is 25 euro niet veel, het bedrag mag dan ook iets hoger liggen.

Het argument dat rijke mensen harder voor hun geld werken, vind ik trouwens ook bullshit. Ik wil niet weten hoe hard stratenmakers en bouwvakkers werken.

Een andere reden om niet op VVD te stemmen is, dat de hele crisis juist door het klote kapitalisme is veroorzaakt. De crisis laten oplossen door het zelfde kapitalisme die het ook heeft veroorzaakt?

Comment

@ DSO
        Over een paar jaar vast wel.

@ Kees
        Wanneer hoor je daar wat van terug? En wat gebeurt er als je klacht in behandeling wordt genomen, en terecht wordt bevonden?
        Het prosecverbaal wordt behandeld op het stadhuis. Mij voorstel is om er bij de eerstvolgende verkiezingen gordijnen voor het stemhokje te plaatsen.

Zeker is dat ze er iets mee gaan doen.
        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by roelinho View Post
          links is gay, just sayin'
          Zo denk ik er ook over.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
            Zo denk ik er ook over.

Ben wel benieuwd waarom, gay zou ik trouwens het verkeerde woord vinden, als je het negatieve aspect wil benadrukken tenminste, ik zou dan eerder zeggen links is kut.

Comment

Ja roy, leg het maar uit.
              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

De meeste mensen zeggen ook maar wat. Links is voor sociale mensen.. rechts is voor rijke mensen. Allemaal onzin. Ze stemmen op de lijsttrekkers met de aardigste karakter, of wie het best kan debatteren. Democratie kan goed zijn.. maar niet te veel vind ik maar
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  Iemand met verstand van zaken? Bij de VVD gaan de rijken er op vooruit en de armen er op achteruit.

Loos argument. Je verwart het groter worden van de kloof tussen twee partijen, en het erop achteruitgaan van de armere partij. Nederland kent een van de meest genivelleerde economieën in de EU, me dunkt dat dat een beetje minder genivelleerd hoeft.

Dat de studiefinanciering een lening moet worden, vind ik ook onzin. Het zou prima zijn dat studenten 10 euro per maand minder krijgen, maar ze honderden euro per maand afpakken gaat wat te ver.

Op dit punt ben ik het met je eens. Studenten verdienen zichzelf ruim terug, studiebeurs is dan ook geen gift, maar een investering van de overheid die zich later meer dan terug verdient.

Wat er moet gebeuren is dat iedereen (die het kan) iets inlevert. De rijken kunnen nu eenmaal wat meer betalen. Voor iemand die 1000 euro per maand te besteden heeft, is 25 euro al best wat. Maar voor een rijke die 10000 euro of meer kan besteden, is 25 euro niet veel, het bedrag mag dan ook iets hoger liggen.

De rijken betalen al veel meer. Zowel in absolute zin als in relatieve zin. De marginale belastingdruk van iemand die veel verdient ligt meer dan anderhalf keer zo hoog dan die van iemand die aan de onderkant hangt.
                  Op dit moment klaag je over de rijkeren, terwijl je ze moet bedanken. Zij verdienen zoveel geld met een reden, en geven het ook weer uit. En van het geld dat zij binnen harken komt per saldo meer bij de overheid terecht die daardoor minder bij jou hoeft weg te halen. Is even een andere benadering dan die van bijvoorbeeld de SP.

Het argument dat rijke mensen harder voor hun geld werken, vind ik trouwens ook bullshit. Ik wil niet weten hoe hard stratenmakers en bouwvakkers werken.

Fysieke arbeid is zwaar. Maar van 9 tot 5 werken is onvergelijkbaar met de baan van een CEO van bijvoorbeeld Unilever. Die werkt meer dan twee keer zoveel uren per week, en draagt altijd de verantwoordelijkheid over duizenden banen. Dat is even andere koek dan van 9 tot 5 ploeteren, maar dan ook rustig op de bank een biertje kunnen opentrekken.

Een andere reden om niet op VVD te stemmen is, dat de hele crisis juist door het klote kapitalisme is veroorzaakt. De crisis laten oplossen door het zelfde kapitalisme die het ook heeft veroorzaakt?
                  Crisis is niet veroorzaakt door kapitalisme, crisis is onstaan door hebzucht van de hele maatschappij. De eerste start werd gegeven door mensen die te weinig geld hadden om hun hypotheek af te betalen. In feite dus door hebzucht van de laagste klasse, niet de hoogste. Laat dat laatste even goed tot je doordringen voor je post.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Crisis is niet veroorzaakt door kapitalisme, crisis is onstaan door hebzucht van de hele maatschappij. De eerste start werd gegeven door mensen die te weinig geld hadden om hun hypotheek af te betalen. In feite dus door hebzucht van de laagste klasse, niet de hoogste. Laat dat laatste even goed tot je doordringen voor je post.
                    Idd, mensen gaan geld lenen wat ze uiteindelijk niet terug kunnen betalen.
                    Volgens mij is dit jou eigen verantwoordelijkheid?

Btw net terug van het stemmen op de VVD
                    Gelijk de hond uitgelaten, 2 in 1

Comment

een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Correct me if i'm wrong, maar is een hypotheek en geld lenen niet iets van het kapitalisme?

Wat daar destijds in amerika gebeurde met het lenen van geld aan de armste klassen is natuurlijk ook dom van die mensen, maar de banken hadden ook wel kunnen zien dat de mensen het niet konden betalen.

De schuld ligt dus voor het grootste deel bij de banken, want zij zijn de gene die dubbel zoveel werken voor hun welverdiende centen en toezicht moeten houden over hun financien. Zij zijn de gene die er voor moeten zorgen dat mensen die geen lening kunnen betalen, die ook niet krijgen. De bank heeft hier misbruik gemaakt van de arme mensen, die het geld nodig hadden, en zag alleen maar dollartekens in zijn ogen.

Comment

Klopt als een bus. hebzucht en kapitalisme vind ik trouwens ook redelijk wat met elkaar te maken hebben.

Comment

D66 hier

Comment

Tot nu toe zijn van 9 Limburgse gemeenten de stemmen geteld, en bij ALLE 9 kiest de meerderheid voor PVV.
                              Dumbells build a bigger chest
                              Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                                Tot nu toe zijn van 9 Limburgse gemeenten de stemmen geteld, en bij ALLE 9 kiest de meerderheid voor PVV.
                                Valt heel goed te verklaren, aangezien Limburg (vooral het zuiden) economisch achterloopt op de rest van Nederland.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X