sociaal probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kriekjan View Post
    verklaar dit eens...waar baseer je dit op?
    Dit baseer ik op het feit dat je het woord autist hier in de negatieve context wilt gebruiken, als scheldwoord dus. Dat is jammer, want autisme kan een groot voordeel zijn voor iemand. Veel mensen die zelf autisme hebben zijn zich hier goed van bewust, en proberen op een zinnige manier het beste van hun leven te maken. Bijvoorbeeld door hun sterke kanten te ontwikkelen en daarvan hun beroep te maken. Vaak zijn ze hier erg succesvol in.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Dit baseer ik op het feit dat je het woord autist hier in de negatieve context wilt gebruiken, als scheldwoord dus. Dat is jammer, want autisme kan een groot voordeel zijn voor iemand. Veel mensen die zelf autisme hebben zijn zich hier goed van bewust, en proberen op een zinnige manier het beste van hun leven te maken. Bijvoorbeeld door hun sterke kanten te ontwikkelen en daarvan hun beroep te maken. Vaak zijn ze hier erg succesvol in.
      dat is jou gevoeligheid, ga maar terug lezen...
      als het allemaal zo geweldig is zou je het wel als een compliment opvatten

Comment

dat is jou gevoeligheid, ga maar terug lezen...
        als het allemaal zo geweldig is zou je het wel als een compliment opvatten
        Ik vat het meestal niet op als een compliment op het moment dat mensen er mee proberen te schelden. Dat zijn namelijk vaak mensen die zich niet verdiept hebben er in. Natuurlijk is niet alles aan autisme is geweldig, maar het zijn toch voornamelijk alle vooroordelen die mensen met autisme regelmatig tegenkomen. Schelden met ziekten of aandoeningen getuigt sowieso van weinig empathie.

Comment

ik ben ook gediagnosticeerd met asperger, sorry ellie lol
          fm heeft trouwens mcdd
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Ik vat het meestal niet op als een compliment op het moment dat mensen er mee proberen te schelden. Dat zijn namelijk vaak mensen die zich niet verdiept hebben er in. Natuurlijk is niet alles aan autisme is geweldig, maar het zijn toch voornamelijk alle vooroordelen die mensen met autisme regelmatig tegenkomen. Schelden met ziekten of aandoeningen getuigt sowieso van weinig empathie.
            maar leg mij maar eens uit waarom fitness-freak die een vorm van autisme heeft dan dit soort uitspraken doet?
            dan is hij toch de gene die deze onzin voed en uitlokt?
            Ik snap ook wel dat je je aangevallen voelt en dat was niet de bedoeling,

Comment

@Roel: Misschien heb jij dan ook baat bij gesprekstraining? Ik heb een aantal cursussen gevolgd waardoor ik me makkelijker heb leren uiten in (telefoon)gesprekken. Wie weet kan je dat helpen bij conflictsituaties zoals deze.

@Kriekjan: Ik voel me niet persoonlijk aangevallen, ik probeer wel aan te kaarten dat "autist" geen scheldwoord hoort te zijn.

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                ik ben ook gediagnosticeerd met asperger, sorry ellie lol
                fm heeft trouwens mcdd
                met jou topic begon het hele gezeik..wat was de titel ook al weer?

Comment

denk aan die eiwitzenn
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

maar leg mij maar eens uit waarom fitness-freak die een vorm van autisme heeft dan dit soort uitspraken doet?
                    dan is hij toch de gene die deze onzin voed en uitlokt?
                    Ik snap ook wel dat je je aangevallen voelt en dat was niet de bedoeling,
                    Jou mensenkennis is niet al te best, waar voed ik jou om te trollen? Ik dacht dat jij daarmee begonnen was toch? ik maak het alleen af.
                    Wat Ellie zegt klopt als een bus, ik kan mijn autisme op een goede manier gebruiken, het ''ruim denken'' wat zeer kenmerkend is voor MCDD heb ik al genoeg kunnen toepassen en is mij altijd ten goede gekomen.
                    Helaas voor jou heb ik geen asperger en ligt mijn vorm daar ook niet dicht bij, als jij iedere reactie gaat associëren met asperger ben je wel erg eentonig nietwaar?

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
                      Jou mensenkennis is niet al te best, waar voed ik jou om te trollen? Ik dacht dat jij daarmee begonnen was toch? ik maak het alleen af.
                      Wat Ellie zegt klopt als een bus, ik kan mijn autisme op een goede manier gebruiken, het ''ruim denken'' wat zeer kenmerkend is voor MCDD heb ik al genoeg kunnen toepassen en is mij altijd ten goede gekomen.
                      Helaas voor jou heb ik geen asperger en ligt mijn vorm daar ook niet dicht bij, als jij iedere reactie gaat associëren met asperger ben je wel erg eentonig nietwaar?
                      het begon met dat ik een grap was of niet? dat zijn toch jou woorden....

Comment

• Originally posted by kriekjan View Post
                        het begon met dat ik een grap was of niet? dat zijn toch jou woorden....
                        Zijn mijn woorden, Maar waardoor ik dat tot uiting heb gebracht ligt toch echt bij jou.

Comment

Goed zo! Er zijn al veel te veel mensen met autisme die zich rot voelen over zichzelf. Meestal ook opgelegd door anderen. Wees trots op die bijzondere dingen die je hebt.
                          Autisme kan zich trouwens op heel veel verschillende manieren uiten, zelfs binnen hetzelfde noemertje. Zo ligt mijn Asperger voornamelijk op het sensorische vlak: ik ben nogal snel overprikkeld door fel licht en geluid en mijn motoriek is nogal beroerd. Ik ken weer andere Aspergers die moeite hebben met lichaamstaal/houding en ook met verbale communicatie. Ook komt autisme voor bij mensen van alle leeftijden en opleidingen. Niemand valt dus echt onder hetzelfde kopje.

Comment

Zijn mijn woorden, Maar waardoor ik dat tot uiting heb gebracht ligt toch echt bij jou.
                            als denkt zelf alles te kunnen zeggen, moet je niet gaan janken als een ander wat terug zegt.en dit heeft niks met autisme te maken, beetje jammer om je daar nu achter te verschuilen.

Comment

als denkt zelf alles te kunnen zeggen, moet je niet gaan janken als een ander wat terug zegt.en dit heeft niks met autisme te maken, beetje jammer om je daar nu achter te verschuilen.
                              je bent goed in verhalen een eigen wending te geven he?
                              Wie begon er met autisme?
                              Verschuilen? Ik zeg wat er werkelijk aan de hand is maar meneer weet dat ik gelijk heb en kan daar niet tegen.

Comment

zo is het en niet anders
                                en dan nog janken ook, gewoon zielig
                                als je niet meer op het forum komt....weten wij hoe het is afgelopen haha
                                we vallen wel in de zelfde gewichtsklasse, is wel eerlijk, het is niet dat ze zullen zeggen dat je veel kleiner was..haha
                                lijk ik erop?
                                Hiermee begon het getroll, en dan zeggen dat ik me verschuil. Grapjas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X