Kabinet Balkenende 4 ten einde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

'CDA blijft dalen, PvdA nadert'

Uitgegeven:3 maart 2010 00:06Laatst gewijzigd:3 maart 2010 00:06
    HILVERSUM - Als er nu verkiezingen worden gehouden voor de Tweede Kamer zou het CDA onder de dertig zetels zakken en uitkomen op 29 zetels.

© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Vorige week was dat nog 31 zetels maar het aantal daalt al enkele weken in de peiling van bureau Synovate. Nu bezet het CDA 41 blauwe Kamerzetels.
    De PvdA blijft deze week op 27 zetels staan, nog altijd een verlies van zes ten opzichte van het aantal nu. De PVV daalde deze week van 27 naar 26 zetels.

Dat blijkt uit de politieke barometer van Synovate/Nova dinsdag, een dag voor de gemeenteraadsverkiezingen. In deze peiling is het CDA de afgelopen vier jaar niet onder de dertig zetels gekomen.

Rechtse coalitie

Met de nieuwste peiling zou een 'rechtse' coalitie van CDA, VVD, PVV en SGP uitkomen op 74 zetels.
    Een 'linkse' coalitie van PvdA, SP, GroenLinks, D66, ChristenUnie en Partij voor de Dieren komt op 76 zetels. Het Kamerlid Rita Verdonk blijft ook deze week op nul zetels staan.
    De politieke barometer is een representatieve peiling waarvoor steeds duizend mensen uit een vast online onderzoekspanel worden ondervraagd naar hun stemgedrag als er nu verkiezingen zouden zijn. Daarnaast worden mensen telefonisch benaderd
    © ANP
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Wat een gelul weer. Coalitie CDA VVD PVV SGP? Alsof een van die partijen (m.u.v. CDA wellicht) de SGP zou willen hebben? Zelfde verhaal met de linkse coalitie. Pechtold wil niet met de SP, noch met de CU.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Wat een gelul weer. Coalitie CDA VVD PVV SGP? Alsof een van die partijen (m.u.v. CDA wellicht) de SGP zou willen hebben? Zelfde verhaal met de linkse coalitie. Pechtold wil niet met de SP, noch met de CU.
        Wat wil die Pechtold nou wel? Je weet het echt niet met D66. Die veranderen steeds weer van standpunt.

Comment

Pechtold weet wat hij wil, hij is alleen genuanceerd genoeg om te kijken naar wat haalbaar is. Kun je van Kant niet zeggen. Die roept alleen maar wat ze wil, en de enige oplossing die ze voor haar plan aandraagt: belastingverhoging voor de rijken. Alles betalen naar rato van inkomen en nog meer van dat soort kutplannen. Het is maar waar je voorkeur ligt.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            Waar dat op slaat? de PvdA probeert allochtonen te trekken, hij houdt zelfs al een verkiezingscampange in het arabisch. Het is gewoon kontkusserij voor meer stemmen, maar zo werkt politiek.

Je zegt trouwens ook in je vorige post dat hij alle moslimspjes uit het land wil zetten. Naar welke debatten kijk je? wanneer heeft hij dat ooit gezegd. hij zegt altijd al dat er ook goede moslims zijn en de moslims die zich gewoon aanpassen kunnen gewoon blijven. Daarnaast had hij het gisteren over criminele moslims in de gevangenis gooien (het liefst het land uit). Als ik eerlijk ben zal het me een worst wezen of je moslim of iets anders bent. Crimineel is crimineel, maar wilders heeft wel gelijk. Doorgaans zijn de niet westerse allochtonen meer crimineel. Daar moet wat aan gedaan worden. Immigratie moet gewoon voor alle bevolkingsgroepen geremd of gestopt worden.
            Tuurlijk heeft Wilders gelijk!
            16 miljard belastingverlaging, 1 miljard extra voor AOW'ers, extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis, lagere benzine prijzen, geen stijging gemeente lasten, uitzetting recidiverende 'straatterroristen', Turkije in de EU dan Nederland eruit, verhoging efficiency krijgsmacht!
            Top ideeën!!
            [/sarcasme mode off]
            Het klinkt misschien leuk, als je een slecht gevoel voor humor hebt en nogal naïef bent, maar als jij op Wilders stemt dan komt er echt niet ineens heel veel geld in de schatkist hoor. Waar haalt hij het geld vandaan? Nergens.

Offtopic:
            Kut wilders
            Oeps! Militaire actie verraden op Facebook -  Opmerkelijk nieuws | MSN Nieuws

Comment

Als je gaat bezuinigen op vlakken als geld dat wij aan de EU storten, gevangeniswezen, uitkeringen, aantal toegelaten vluchtelingen etcetera, ja, dat is zeker haalbaar.
              Daarnaast moet je niet vergeten dat een belastingverlaging niet volledig verloren geld is. Er bestaat ook iets als een inverdieneffect, en een hoger inkomen zal leiden tot een hoger consumptiequote en ook de bestedingen (in ieder geval op korte termijn) omhoog helpen.

Overigens, het ik zie het verband tussen Wilders niet en het gelinkte artikeltje van je?
              Last edited by GeneralIx; 04-03-2010, 21:08.

sigpic

Comment

Originally posted by Audioslave View Post
                Tuurlijk heeft Wilders gelijk!
                16 miljard belastingverlaging, 1 miljard extra voor AOW'ers, extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis, lagere benzine prijzen, geen stijging gemeente lasten, uitzetting recidiverende 'straatterroristen', Turkije in de EU dan Nederland eruit, verhoging efficiency krijgsmacht!
                Top ideeën!!
                [/sarcasme mode off]
                Het klinkt misschien leuk, als je een slecht gevoel voor humor hebt en nogal naïef bent, maar als jij op Wilders stemt dan komt er echt niet ineens heel veel geld in de schatkist hoor. Waar haalt hij het geld vandaan? Nergens.

Offtopic:
                Kut wilders
                Oeps! Militaire actie verraden op Facebook - ****Opmerkelijk nieuws | MSN Nieuws
                Ten eersten stem ik niet op wilders. Ten twee heb ik nooit iets gezegd over hoe hij aan geld wil komen. Wilders heeft gelijk in het feit, dat er gewoon veel meer niet westerse allochtone jongeren crimineel zijn, Meer zei ik niet.

Om een paar punten eruit te pikken. Heb jij al gezien hoe slecht het nu met de politie gaat. Ik wou woensdag aangifte doen en moet gewoon een afspraak maken en kan pas een paar dagen later aangiften doen. Simpel weg omdat er gewoon niet genoeg man zijn. Bezuinigen op de politie, fuck yeah!

Smijt de AOW leeftijd maar lekker omhoog. Tegen die tijd dat deze regeling in moet gaan, zijn we al lang uit de crisis en dit is gewoon weer een manier om de mensen de bezeiken.

Turkije in de EU? Hoe kan een NIET europees land er überhaupt over na denken om bij de EU te gaan? Geloof me het is een heel slecht idee om Turkije in de EU te laten. Top wat Wilders zegt!

Betere kwaliteit van het onderwijs, betekent beter geschoolde mensen, beter geschoolde mensen bieden weer voordelen voor de economie, wat weer geld in het laatje brengt.

Mensen met een dubbelpaspoort of mensen die nog geen 10 jaar in nederland zijn en zich zwaar misdragen (moord, verkrachting etc.) die mogen van mij het land uitgezet worden. Als jij bij mij op bezoek komt en je misdraagt je, wordt je er ook gewoon weer uit geknikkert. Niks mis met het idee om een voorwaarde te stellen dat je 10 jaar niet zwaar crimineel mag worden. Lijkt me te gek voor woorden als men hier bezwaar tegen heeft.

De situatie in verpleeghuisen ken ik niet, dus daar kan ik me niet over uitlaten.

Waar het geld vandaan komt? Als wij meer geld nodig hebben, gewoon minder geld aan andere landen besteden. Minder ambtenaren. ik was laatst bij een hoorzitting van de huurcommise geweest. Het was een simpele zaak, niks moeilijks aan. Het had makkelijk door 1 persoon gedaan kunnen worden, maar hoeveel zitten er? 4 man.... 4 man!!!! Je kunt het geld beter in de juist ambtenaren (politie) stoppen. Immigratie kost ook klere veel geld en het blijft maar binnenstromen. Al die mensen die zeggen "ja je kunt toch niet zeggen, laat geen mensen meer naar binnen" waarom niet? Als je eens wist hoeveel geld dat kost, dan zouden mensen er wel anders over denken.

Waarom juist meer niet westerse landen weren? omdat dit meer kans arme mensen zijn, daarnaast zorgen zij ook vaker voor problemen (lang niet allemaal natuurlijk) dan andere immigranten. Je moet gewoon kijken en selecteren, wat laten we binnen en wat niet. Je moet kijken wat het met een land doet en niet eindeloos ergens mensen in een stad deponeren. Nederland kan niet ieder mens een kans geven.

Probleem van wilders is echter dat hij bijvoorbeeld Grondwet nummer 1 wil afschaffen. Deze wet zegt, dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld moet worden. Lijkt me niet echt een goede zaak om dit af te schaffen. Wilders generaliseert ook wel heelveel. Hij legt veel te veel de nadruk op moslims, terwijl er ook bijvoorbeeld antilianen zijn die problemen veroorzaken. Ik zal niet op wilders stemmen, maar ik vind sommige punten gewoon wel wat hebben.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Pechtold weet wat hij wil, hij is alleen genuanceerd genoeg om te kijken naar wat haalbaar is. Kun je van Kant niet zeggen. Die roept alleen maar wat ze wil, en de enige oplossing die ze voor haar plan aandraagt: belastingverhoging voor de rijken. Alles betalen naar rato van inkomen en nog meer van dat soort kutplannen. Het is maar waar je voorkeur ligt.
                  En daar ligt mijn voorkeur ook. Als jij straks van de universiteit komtga je meer verdienen dan ik en dan hoor jij naar mijn mening ook meer te betalen dan ik. Zo denk ik er nou eenmaal over Atta.

Comment

Agnes Kant stopt als lijsttrekker

Uitgegeven:4 maart 2010 17:08Laatst gewijzigd:4 maart 2010 18:59
                    AMSTERDAM - Agnes Kant legt het fractievoorzitterschap van de SP neer en ziet af van het lijsttrekkerschap van haar partij voor de komende verkiezingen op 9 juni.

© ANP

Bekijk video
                    Kant heeft dat donderdagmiddag na beraad in haar fractie bekendgemaakt. Ze wil niet op de nieuwe kandidatenlijst staan en zal daarom de politiek verlaten.
                    "Onmiskenbaar wordt de slechte verkiezingsuitslag en lage peiling gekoppeld aan mijn optredens als boegbeeld van de SP", zo meldt Kant op de site van het SP.

Die koppeling zou de SP-campagne volgens Kant kunnen schaden, waardoor ze in het belang van de partij zegt terug te treden. In een peiling woensdag kwam de SP uit op elf zetels, een verlies van veertien in vergelijking met het huidige zetelaantal.
                    "Vol overtuiging en vol overgave nam ik bijna twee jaar geleden het fractievoorzitterschap over van Jan Marijnissen. Dat dit niet makkelijk zou zijn, wist ik", aldus Kant.

Marijnissen

SP-partijvoorzitter en Tweede Kamerlid Jan Marijnissen is niet beschikbaar als fractievoorzitter van de partij. ''Ik vind dat een nieuwe generatie moet aantreden."
                    "Ik heb de functie twee jaar geleden neergelegd wegens gezondheidsredenen. Ik wil mijn gezondheid niet in de waagschaal stellen", aldus een aangeslagen Marijnissen.

Van Bommel

Ook SP-Kamerlid Harry van Bommel wil Agnes Kant niet opvolgen als fractievoorzitter en lijsttrekker. ''Het is in deze fase beter dat er een relatief fris iemand komt die het doet. Ik ben een veteraan en was vier jaar fractiemedewerker en twaalf jaar Kamerlid.''
                    Van Bommel werd in de periode voor het terugtreden van Jan Marijnissen in 2008 genoemd als kandidaat om de partijleider op te volgen, maar hij kandideerde zich uiteindelijk niet.
                    Wie de fractie wel gaat leiden, maakt de SP vrijdagmiddag bekend.

Treurig

Marijnissen zei heel treurig te zijn over het besluit van Kant. ''De hele fractie is aangedaan. Ik heb grote waardering voor Agnes. Ze heeft de fractie uitstekend geleid. Dit is een enorm verlies.''
                    Volgens Kant was de inzet voor een betere samenleving voor haar de afgelopen 20 jaar een roeping, 'waar ik me met hart en ziel voor heb ingezet'.
                    "Ik heb er alle vertrouwen in dat de partij en fractie mensen kan overtuigen en binden om samen te werken aan een menselijk en sociaal Nederland."

Fractievoorzitters

Collega-fractievoorzitters hebben te doen met Kant. ''Echt rot voor haar'', zegt PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer. ''Ik betreur het erg voor haar persoonlijk.''
                    ''Rot voor Agnes'', reageerde ook GroenLinks-leider Femke Halsema per twitter. Halsema ziet in het aftreden van Kant het bewijs dat politiek een hard vak is.
                    ''Ik bewonder de niet aflatende zorg van Agnes Kant voor de publieke zaak de afgelopen twintig jaar. Met dit besluit verliezen we een gedreven politica en een gepassioneerde collega'', zegt D66-leider Alexander Pechtold.
                    PVV-leider Geert Wilders wilde niet reageren op het vertrek van Kant, omdat het volgens hem om een interne SP-aangelegenheid gaat. Tijdens zijn toespraak op de verkiezingsavond van de PVV in Almere bedankte Wilders Kant nog, omdat ze hem deze week een bedreiging voor de samenleving had genoemd.
                    De VVD had geen behoefte om te reageren op het besluit van Kant, omdat de liberalen dat ook als een interne aangelegenheid beschouwen.
                    © ANP/NU.nl

'Prominenten CDA zijn klaar met Balkenende'

Uitgegeven:4 maart 2010 19:44Laatst gewijzigd:4 maart 2010 21:14
                    AMSTERDAM - Het rommelt in het CDA over de positie van Jan-Peter Balkenende. Prominente leden van het CDA zouden klaar zijn met Balkenende als partijleider en lijsttrekker.

© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Dat meldt het RTL Nieuws donderdagavond.
                    Veel prominenten wilden niet voor de camera reageren, maar anoniem velden zij een hard oordeel.

Peiling

In de peiling van Synovate van gisteren, waarbij Nederlanders gevraagd werd wat zij zouden stemmen als er Tweede Kamer-verkiezingen zouden zijn geweest, verloor het CDA twaalf zetels. Ook wat betreft gemeenteraadszetels verloor het CDA flink. Donderdag werd duidelijk dat de partij 182 raadszetels had verloren.
                    Prominenten noemden de peiling "teleurstellend". Een andere prominent zei over de demissionair premier: "Balkenende moet zelf aanvoelen dat het klaar is."
                    Bijna een kwart van de CDA-stemmers ziet liever dat Jan Peter Balkenende vertrekt als lijsttrekker van het CDA. Hoewel de CDA-achterban meestal trouw is, geeft 24 procent aan nu liever een andere lijsttrekker te willen voor de komende verkiezingen. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond in opdracht van het tv-programma Netwerk.

Opvolger

Een kwart van de CDA-stemmers noemt Maxime Verhagen als een geschikte opvolger. Eveneens een kwart ziet in Camiel Eurlings een geschikte opvolger; 22 procent ziet Ab Klink als kroonprins.
                    © NU.nl

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post

scheelt dat die verdeling er nu al is en je boven eeen bepaald inkomen gewoon ruim 50% van je salaris wegtikt aan de staat.

Comment

• Jammer dat kant weg is bij de SP, ze was net zo goed op weg de partij helemaal te verkloten met dat geblér.
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

• Originally posted by Shredmaster View Post
                          Jammer dat kant weg is bij de SP, ze was net zo goed op weg de partij helemaal te verkloten met dat geblér.
                          Ik vind het jammer. Naar mijn mening was ze wel een goeie voor de partij.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            En daar ligt mijn voorkeur ook. Als jij straks van de universiteit komtga je meer verdienen dan ik en dan hoor jij naar mijn mening ook meer te betalen dan ik. Zo denk ik er nou eenmaal over Atta.
                            Ik betaal met een vlaktaks al meer dan jij als ik later meer verdien dan jij. Laat staan met dit schijvenstelsel waarbij ik ook een hogere marginale belastingdruk heb. Nee, echt eerlijk is het allemaal niet te noemen.

@ Shredmaster

sigpic

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                              Ik betaal met een vlaktaks al meer dan jij als ik later meer verdien dan jij. Laat staan met dit schijvenstelsel waarbij ik ook een hogere marginale belastingdruk heb. Nee, echt eerlijk is het allemaal niet te noemen.

@ Shredmaster
                              Eigenlijk is niks eerlijk te noemen. Welke partij er ook aan de macht is, er is altijd wel een deel van de bevolking die zwaar genaaid is.

Comment

• Niet mee eens. Er is altijd een deel dat zich tekort gedaan voelt. Dat is echter heel wat anders.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X