Wilders: Politieke standpunten en verder

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wilders: Politieke standpunten en verder

Wilders is een vaak terugkerend onderwerp op verscheidene websites. Het resulteert net zo vaak in het afzakken naar randzaken. Randzaken die indirect ten grondslag liggen van de actieve discussie. Dat soort onderwerpen kunnen hier besproken worden.

Om moddergooien en dergelijke te voorkomen, zoals dusver altijd met dit soort onderwerpen op den duur gebeurd...stel ik voor de gedragsregels van het debat te hanteren. Iemand kan pro of con een stelling zijn. Dit betekend niet automatisch dat die persoon een racist is of niet. Degene die iets niet feitelijk kan onderbouwen en begint modder te gooien graag meteen verwijderen uit het topic. (ja dat geld ook voor mijzelf)

Goed idee.
    Het zou toch te zot voor woorden zijn als je met (grotendeels) volwassen mensen niet over verschillende standpunten kan praten?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Nou kom er maar in met je stelling dan, debatleider.
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Ik ben geen debatleider en niks meer dan een topic starter. Dit topic is gemaakt voor mensen die willen debatteren. Zoals dat wat tussen Onderhandelen en Misterfit gaande is en wat hier naar toe geplaatst kan worden.

Comment

Even de discussie weer op pakken, waar hij is gebleven (zie hier om de in het andere topic gestarte discussie terug te lezen) :

@ onderhandelen, leuk dat je me onfatsoenlijk en onbeschoft noemt, dat is namelijk alles wat ik niet ben. "oprotten" had ik natuurlijk wel wat anders kunnen formuleren, mijn excuus.

Culturele verschillen zorgen niet per direct ervoor, dat men zich onbeschoft gedraagd, maar op lange termijn kan het wel voor frustratie zorgen. Verschillen de culturen te veel ten opzicht van elkaar en doet men geen enkele moeite om de andere cultuur tegemoet te komen, dan zullen er problemen ontstaan.

Wil men succesvol met een andere cultuur overweg kunnen, dan hoeft men niet perse de eigen cultuur op te geven, maar de volgende dingen zijn wel belangrijk:

- je moet je bewust worden van stereotypen, die men tegenover de andere cultuur heeft en proberen deze uit te bannen. Dit is in de praktijk nogal moeilijk, omdat men altijd wel bepaalde stereotype heeft tegen over bepaalde groepen, landen en/of culturen en men geneigd is deze te gebruiken om de groep te beoordelen.

- Men moet de andere cultuur accepteren en respecteren, doet men dit niet dan is het sowieso al gedoemd om te falen.

- Men moet het etnocentrisme (= De eigen cultuur, of een van tevoren bepaalde cultuur wordt gebruikt om andere culturen in een sociaal-cultureel opzicht te meten) overwinnen. Dit is ook heel belangrijk. Men is er toe geneigd om andere culturen aan hand van zijn eigen cultuur te beoordelen. Wijkt die gene af van een culturele norm, dan is hij "slecht", terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, hij is gewoon anders.

- Ook moet men begrijpen, hoe de eigen cultuur in elkaar steekt. Waarom men zo denkt als men denkt en men moet zich er van bewust worden, dat de dingen die men meegekregen heeft, je normen en waarden, niet van jezelf zijn, maar dat deze door je culturele omveld worden bepaald.

- Het belangrijkste is, dat men de andere cultuur begrijpt. men moet weten wat hun denken en hoe hun denken, wat hun goed of slecht vinden. Eigenlijk moet men er alles van weten.

Houdt men met geen van deze 5 punten rekening, dan zal de communicatie tussen de culturen niet goed verlopen. Een assielzoeker, die zonder enige kennis van de nederlandse cultuur of enige vorm van intergratie, ergens in nederland gedumpt wordt, zal dus problemen onder vinden en ook kunnen veroorzaken.

Het is absoluut niet zo dat ik bepaalde culturen die naar nederland komen als slecht bestempel. Ze zijn gewoon anders, maar er zijn wel degelijk bepaalde maatregelen nodig, zodat deze persoon goed in de nederlandse cultuur past. Het zij door zich aan te passen, het zij dat hij leert hoe de nederlanders denken en zich hierop in kan stellen.

* Ga trouwens niet denken, dat ik denk, dat immigranten in nederland niet goed intergreren of dit niet willen. Daar kan ik geen uitspraak over doen. Veel van de informatie die ik hier boven geef, heb ik kort geleden nog in een werkstuk gebruikt (heb er een 8.5 voor gekregen).

Wat ik zo jammer vind aan het internet ten opzicht van het echte leven, is dat men niet zo goed kan discuseren. Er kunnen misverstanden ontstaan, men ziet geen emoties. Ik zou je al haast willen uit nodig voor een echte discussie, dat gaat namelijk veel makkelijker als hier, maar dat lijkt me wat te omslachtig.

Comment

Originally posted by Osterich View Post
            Nou kom er maar in met je stelling dan, debatleider.
            Er hoeft geen stelling te komen, de discussie uit "proces tegen wilders" gaat wat mij betreft hier gewoon verder.

Comment

De gedragsregels van het debat lijken mij een stelling & debatleider te bevatten
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Hier hebben we geen debatleider. Leer maar lekker onderling een discussie te reguleren. Of drop zelf een stelling en speel zelf leider over die stelling.

Comment

Mwoah een discussie is iets anders dan een debat, dat ten eerste. Hoe ik ze zou moeten leiden hoef ik niet op BN te leren mijn beste.

Ik zou het opmerkelijk vinden om zelf een stelling te droppen, en daar dan ook nog zelf de regie over te voeren maar wel de debatregels aan te houden. Het botst met elkaar.

Comment

Niet zeuren, maar posten. Heb je niks, dan post je niks
                    waarom altijd lopen miepen en dingen onnodig moeilijk maken

Comment

Volgens mij probeer je nu jouw normen aan mij op te leggen, is het niet?

Hoe kunnen we een fatsoenlijk debat voeren, als we het niet eens over de regels,vorm en wijze eens zijn?

Comment

Alaaaaaf!!!!!!!!
                        There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

@ Osterich, Ik word een beetje moe van jou bij de hand gedrag altijd, stoppen met dat gezeur en ga gewoon discusseren over het onderwerp. De regels die falstyr genoemd heeft lijken me duidelijk en redelijk.

Comment

Osterich pakt de koe bij de horens.

@ Misterfit was niet persoonlijk bedoelt, excuseren is ook niet nodig. Een 8,5 is good for u zoals de Amerikanen het zeggen.

Last edited by Misterfit; 24-10-2010, 18:36.
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Door het gezeur van Osterich is het topic alweer verneukt in 2 pagina's tijd. en maar volhouden dat het probleem niet bij hem ligt...
                              Last edited by Falstyr; 23-10-2010, 19:18.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X