Wie is er verhoudingsgewijs sterker met optrekken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Volgens mij is het de enige manier om het te bezien.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Laten we het er gewoon op houden zoals ik al zei

Who the fuck cares
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Mischien is het een manier voor de ts om uit te rekenen hoever hun zen eigen op kunnen trekken per kilo.
        een beetje de zelfde vergelijking met autos gewicht pk. wie is de snelste?

je deelt het aantal herhalingen door het gewicht in kilo's
        in het eerdere voorbeeld.

25/68= 0.367
        Elke kilo van zijn lichaamsgewicht kan zen eigen dus 0.367 keer optrekken

16/90= 0.177

zou dus betekene dat de jonge van 68 kilo sterker is in verhouding!!!

Dit heb ik maar even snel bedacht als dit niet zo kloppen dan laat maar weten ben ook maar een mens

Comment

Originally posted by Sports Unlimited View Post
          Maar als het optrekken kritisch willen meten dan moet er rekening worden gehouden met lengte/lichaamsgewicht/spiermassa en misschien zelfs leeftijd.

Wat denk je van tijd en vorm?

Is iemand die zich binnen 1 minuut 10 keer optrekt (zonder tussendoor te rusten sterker dan iemand die daar 30 seconden over doet.

Is iemand die zich 10 keer optrekt vanuit dead hang sterker dan iemand die gebruik maakt van strech reflex?

IK denk trouwens dat waneer vorm gelijk is je meer naar load dan naar verhouding moet kijken

Iemand van 100kg die zich 10 keer optrekt heeft een load van 1000kg. Iemand van 75kg die zich 12 keer optrekt komt niet verder dan 900kg
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by ehvmikey View Post
            Mischien is het een manier voor de ts om uit te rekenen hoever hun zen eigen op kunnen trekken per kilo.
            een beetje de zelfde vergelijking met autos gewicht pk. wie is de snelste?

je deelt het aantal herhalingen door het gewicht in kilo's
            in het eerdere voorbeeld.

25/68= 0.367
            Elke kilo van zijn lichaamsgewicht kan zen eigen dus 0.367 keer optrekken

16/90= 0.177

zou dus betekene dat de jonge van 68 kilo sterker is in verhouding!!!

Dit heb ik maar even snel bedacht als dit niet zo kloppen dan laat maar weten ben ook maar een mens
            laten we deze maar even vergeten, want hier klopt helemaal niks van

dan kan je nog beter het aantal herhalingen vermenigvuldigen met het gewicht, maar dat is al eerder gezegd; totaal volume.
            Groeten

Comment

Als ik een fitness-instructeur was en ik zou een wedstrijdje willen organiseren om te kijken wie het sterkste is, zou ik zoals anderen inderdaad ook zeiden bankdrukken/deadliften. Ik denk dat bankdrukken voor de gemiddeld sporter wat populairder is.
              Eerst in onze sportschool hadden ze ook zo'n wedstrijdje, wie het meest kon opdrukken in één minuut, aangezien ik vrij zwaar ben had ik dat nooit kunnen winnen, zou ik het verliezen van slappe scharminkels, hoewel je toch veel sterker bent. Dus, valse competitie, gewoon helemaal niet aan beginnen, tenzij je zoveel deelnemers hebt dat je in gewichts categorieën kan werken.
              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X