massa training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• massa training

Hallo ,

vraagje :

Voor massa training is het beter van veel reps te doen met iets minder gewicht , of beter van weinig reps met veel gewicht enz...
    Ga puur voor massa , alvast bedankt

Gewicht en reps is minder belangrijk. Gaat er om dat je door gaat tot je spiervezels op zijn.

Met een zwaar gewicht is het zo dat je wat meer sets moet doen. Dus dat je bijvoorbeeld 4x 2x90kg bench press doet ofzo waarbij je tot het uiterste gaat. Maar je kan ook 10x70kg doen en zorgen dat je laatste rep of 2 alles moet geven wat je hebt.

Comment

je hebt in 4 maanden toch al veel massa gekregen?
      wat heb je daar gedaan?

blijf dat doen, tot je er geen resultaat meer mee behaalt,
      verander pas iets als het nodig is
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ok , bedankt voor de info

Originally posted by dynobet View Post
        je hebt in 4 maanden toch al veel massa gekregen?
        wat heb je daar gedaan?

blijf dat doen, tot je er geen resultaat meer mee behaalt,
        verander pas iets als het nodig is

Comment

normaal doe ik praktisch van elke oefening 3 sets van 15 reps ? is dat wel ok , puur voor massa ???

Originally posted by Falstyr View Post
          Gewicht en reps is minder belangrijk. Gaat er om dat je door gaat tot je spiervezels op zijn.

Met een zwaar gewicht is het zo dat je wat meer sets moet doen. Dus dat je bijvoorbeeld 4x 2x90kg bench press doet ofzo waarbij je tot het uiterste gaat. Maar je kan ook 10x70kg doen en zorgen dat je laatste rep of 2 alles moet geven wat je hebt.

Comment

dumo, is die multiquote nou echt zo moeilijk???
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

wat bedoel je daar mee , geef dan uitleg aub ? als je niets zegt kan ik niet ruiken he

Originally posted by Pinada View Post
              dumo, is die multiquote nou echt zo moeilijk???

Comment

Originally posted by dumo View Post
                wat bedoel je daar mee , geef dan uitleg aub ? als je niets zegt kan ik niet ruiken he
                heeft atta je ook al uitgelegt

als je op 2 personen wilt reageren, doe dat dan in 1 bericht.

klik op beide berichten die je wil quotten op die icoon van dat blaadje met dat plusje en die 2 komma's en dan op qoute.
                160kg squat
                225kg deadlift
                130kg benchpress

Comment

Zie bericht hieronder. En je kan het niet ruiken, maar wel lezen toch? Als het je nu door twee personen uitgelegd is en de uitleg van de eerste nog eens herhaald is mag ik toch wel verwachten dat het duidelijk is?

Originally posted by bodybuildr1990 View Post

klik op beide berichten die je wil quotten op die icoon van dat blaadje met dat plusje en die 2 komma's en dan op qoute.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

normaal doe ik praktisch van elke oefening 3 sets van 15 reps ? is dat wel ok , puur voor massa ???
                    Zomer Sticky...laatste toevoeging mbt training en opzet van schema's geeft uitleg.

Comment

gesnapt , mijn excuses ervoor !

Originally posted by Pinada View Post
                      Zie bericht hieronder. En je kan het niet ruiken, maar wel lezen toch? Als het je nu door twee personen uitgelegd is en de uitleg van de eerste nog eens herhaald is mag ik toch wel verwachten dat het duidelijk is?
                      Originally posted by bodybuildr1990 View Post

Comment

gesnapt , mijn excuses ervoor !
                        Juistem, helemaal goed.

Comment

Blijf gewoon in de rep range 6-15 en dan is het wel goed.
                          Als je je spieren maar uitput.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Met een zwaar gewicht is het zo dat je wat meer sets moet doen.
                            Niet mee eens. Van 1x een 1rm testen is nog niemand groot geworden, oké, maar ben het er zeker niet mee eens dat je meer sets moet doen als je een zwaarder gewicht pakt. Hypertrofie hangt niet af van het aantal sets (in ieder geval verwaarloosbaar). Kracht hangt op sets. En hoewel kracht ergens correleert met hypertrofie, tonen schema's als HST aan dat je niet qua kracht vooruit hoeft te gaan, zolang je elke training maar meer pakt dan de voorgaande.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik begrijp niet waarom hij met zulke vragen aankomt. Ik bedoel, als ik in 5 maanden die massa die hij nu heeft erbij heb gewonnen dan weet ik 1 ding zeker.
                              Het systeem dat ik nu hanteer werkt, dus mijn training, voeding en rust is goed. Dan zou ik niet echt op het internet gaan vragen naar informatie hoe nou juist te handelen, nee dan zou ik juist vol zelfvertrouwen zitten en me enorm goed voelen.
                              Trouwens, met die massa in 5 maanden zou ik niet eens aan AS denken, maarja, als je het wil moet je het doen.
                              Dus kort samengevat: Zijn die foto's wel echt of worden wij gewoon een beetje voorgelogen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X