bent over barbell rows

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Haring88 View Post
    Deze oefening is ook met dumb bells te doen, is er nog een reden waarom het een beter als het ander zou zijn of maakt dat niet veel uit?
    Als je het met een (1) dumbbell doet, rustend op een bankje, dan belast je je rug scheef. Sommigen waarschuwen hiervoor dat dat een ongewenste belasting voor je rug is. Het is dus beter om de oefening zodanig te doen dat je beide handen tegelijk gebruikt zodat je zowel de linker- als rechterzijde van je rug evenredig belast. Dus dan is het beter om het met een barbell te doen, of met twee dumbbells tegelijkertijd.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
      Als je het met een (1) dumbbell doet, rustend op een bankje, dan belast je je rug scheef. Sommigen waarschuwen hiervoor dat dat een ongewenste belasting voor je rug is. Het is dus beter om de oefening zodanig te doen dat je beide handen tegelijk gebruikt zodat je zowel de linker- als rechterzijde van je rug evenredig belast. Dus dan is het beter om het met een barbell te doen, of met twee dumbbells tegelijkertijd.
      Ik dacht dat dumbbells juist voor een beter evenwicht zorgen omdat je dan zowel je rechter-als linkerkant even zwaar belast, terwijl je met een barbel altijd wat meer met je sterkste kant trekt.
      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        Zit wel wat in, zie het vaak zat gebeuren.. maar meestal is dat het gevolg van te veel gewicht pakken. Wanneer ik het met 1 dumbell doe let ik er goed op dat ik m'n rug recht hou en dus niet één kant laten afzakken. Allicht moet je ook beide kanten pakken.
        Onze kale vrind scooby geeft graag een demonstratie hiervan:
        YouTube - home workout: dumbbell rows for lats

Maar ook ik gebruik veel liever een barbell

Comment

Scooby...... hehe
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            Scooby...... hehe
            Heb toen ik nog thuis trainde wat video's van hem bekeken, wat een kerel Zijn hoofd lijkt op het lichaam te zijn geplakt.
            Had geen zin om te zoeken naar een goed filmpje dus dan maar deze Hij legt het verder wel oké uit toch?

Comment

Originally posted by DDennis View Post
              Zit wel wat in, zie het vaak zat gebeuren.. maar meestal is dat het gevolg van te veel gewicht pakken. Wanneer ik het met 1 dumbell doe let ik er goed op dat ik m'n rug recht hou en dus niet één kant laten afzakken. Allicht moet je ook beide kanten pakken.
              Onze kale vrind scooby geeft graag een demonstratie hiervan:
              YouTube - home workout: dumbbell rows for lats
              Inderdaad, dit is wat ik bedoelde. Ik wist wel dat anderen dat beter onder woorden kon brengen...
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

wat je bijvoorbeeld ook kan doen met je barbell row is:
                een bankje pakken en deze schuin omhoog zetten.
                en vorvolgens je gorst ode rand neer leggen, dan kan je wat meer wennen aan de houding.
                zo ben ik begonnen met de barbell row
                A strong body needs a strong mind.
                181cm, 94kg, 16%bf
                Deadlift(1x190) Benchpress(5x130) Squat(6x140)

Comment

Originally posted by caaskop View Post
                  wat je bijvoorbeeld ook kan doen met je barbell row is:
                  een bankje pakken en deze schuin omhoog zetten.
                  en vorvolgens je gorst ode rand neer leggen, dan kan je wat meer wennen aan de houding.
                  zo ben ik begonnen met de barbell row

Ja ik leg ook altijd mijn gorst ode rand neer. Als in, que?
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Borst over de rand?
                    Kijk jij niks na als je iets getypt hebt?
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                      Borst over de rand?
                      Kijk jij niks na als je iets getypt hebt?
                      You talkin' to me?
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nee. Sorry was voor die andere kerel (of dame)

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          You talkin' to me?
                          he fan van de Godfather ?
                          44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                          ....

Comment

die kale doet altijd zoveel moeite met weinig gewicht .. wat me wel opvalt hij laat hem richting zijn been zakken en niet naar beneden.. hier ga ik ff mee experimenteren

Comment

Ja kijk die witte kop op dat bruine lichaam. Wat ziet dat er idioot uit zeg.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                                wat me wel opvalt hij laat hem richting zijn been zakken en niet naar beneden..
                                Dat gebeurt vanzelf waneer je voldoende gewicht gebruikt
                                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X