arnold press vs militairy press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• arnold press vs militairy press

Welke basis oefening raden jullie aan voor de schouders (massa) en waarom?

Arnold press is zo een onzin, gewoon MP/PP met bb/db
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

MP. Heb het draaitje in de Arnold Press nooit gesnapt. Zie het nut er niet van.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Arnold Press...voor als je je schouders naar de klote wilt helpen.
        Dus gewoon Militairy of Push Press doen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          MP. Heb het draaitje in de Arnold Press nooit gesnapt. Zie het nut er niet van.
          Arnold press is zo een onzin, gewoon MP/PP met bb/db
          duidelijk!

Comment

zit er dan eigenlijk nog veel verschil tussen 'military press' en 'seated front press'?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              hoeso dat dan?
              ik heb er nooit problemen mee gehad
              18 jaar, 105 kg,

DL:
              210 BP: 130 NP:100 SQ:175

Comment

Met extra zware gewichte lijkt het mij niet gezond dat draaien, maar met een paar lichte db's slop je echt niets. Het licht er dus ook wel aan wat voor gewicht je gebruikt.

Comment

Ik prefereer seated dumbell press.

Comment

Ik doe ze beide MP SPdp afwisselend

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                      Met extra zware gewichte lijkt het mij niet gezond dat draaien, maar met een paar lichte db's slop je echt niets. Het licht er dus ook wel aan wat voor gewicht je gebruikt.
                      TS geeft aan dat die massa wil en dat krijg je niet met lichte gewichten, daar heb je middel-zware gewichten voor nodig
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik zie het nut ook niet in van die draaibeweging bij arnold.. mp is fijner vind ik
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Probeer maar eens van de begin positie zonder draaiing de beweging uit te voeren. Dan weet je waarom er die draaiing in zit (ongeveer halveweg merk je dan dat het zonder draaiing niet echt soepel meer gaat, bij de draaiing gaat het wel soepel).

Waarom verneuk je hier je schouders mee als ik vragen mag? Ben wel benieuwd namelijk.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            Probeer maar eens van de begin positie zonder draaiing de beweging uit te voeren. Dan weet je waarom er die draaiing in zit (ongeveer halveweg merk je dan dat het zonder draaiing niet echt soepel meer gaat, bij de draaiing gaat het wel soepel).
                            Volgens mij is dat het punt niet wat betreft de twijfel aan het nut. Zoals je het nu schetst vergelijk je niet de arnold press met de MP, maar de arnold press met draai versus zonder draai (dan is het geen arnold press meer, maar kon betere omschrijving bedenken).
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Deed ik met 20kg db.. maar toch overgegaan op front seated press, merk ook wel meer verschil

Off topic: Om geen nieuwe Topic te starten, post ik het hier maar.

Wat maakt het verschil tussen flat db flyes en incline db flyes?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X