en een riem helpt je bij wat?
Bent over Rows
Collapse
X
-
ik gebruik alleen een riem bij zwaar squatten.
sommigen vinden het een ondersteuning tijdens barbell row en tbar rows etc. ik krijg alleen maar last van me onderrug ervan.
ik zie ook heel vaak mensen de hele training met zo n ding om hun middel lopen....
zelfs met zittende bicep curls (ik noem maar wat)
wie van jullie doet overigens een deadlift met riem???LET'S GET NASTY YATES!!!
COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!
Comment
-
ik barbell curl met riem en strapps
nee geintje, je ziet tegenwoordig veel te veel mensen die amper wat deadliften en squaten een riem gebruiken denk dat je pas een riem moet pakken als je 2 x je lichaamsgewicht squat of deadlift om zo je rug wat te ontzien.
Comment
-
bend over one arm dumbell rowm shit wat een bek vol letters.
Vroeger noemden we het gewoon zagen.
Als ik, waar dan ook rondkijk zie ik meer dan 80% maar wat aanklooien met bend-over-one-arm-dumbel-row.
De beste manier van zagen is dan ook de juiste zaaghouding aan te nemen.
Men neme een bankje en zet het zitvlak omhoog. Daarop rust je vrije hand.
De arm die je traint, die kant zet je je voet op de grond het andere been, de knie op het bankje.
Je kan een lekker zwaar gewicht pakken.
Maak je rug hol, borst vooruit en kijk jezelf aan in de spiegel.
De hand met gewicht moet iets voor de schouders hangen in ontlastte stand, van daaruit rek je het gewicht omhoog, de ellebogen gaan vlak langs je lichaam en je trekt aan tot het gewicht langs je romp komt. Dan laat je het weer zakken naar beginstand, iets voor de schouders.
Het gewicht moet dus niet recht naar beneden en recht omhoog, maar iets naar voren houden en dan naar zegmaar onder je armen trekken.
Zolang je dit zo op deze manier kan uitvoeren is het goed, als dat niet lukt dan is het gewicht te zwaar.
Hiermee voel je niest in de onderrug.
Je traint er de gehele uppersectie van je rug mee, incl delts en traps. Het is een vrij volledige/complete compound.
De gewone BOR, met barbell dus, kan je als je last krijgt van je onderrug ook doen met je buik op een verstelbare bank natuurlijk, als je het met barbell dan lastig te doen vind kan je dit ook met 2 arms dumbell BOR doen op een bankje.
succes1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Revius View Postje ontziet je rug er niet mee, je kan alleen meer gewicht aan door een hogere inter-abdominale spanning
Je gaat er iig niet persee meer mee liften.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by Revius View Postwaarom bij zware gewichten?
(je zou een hernia oplopen als het via je buik geopereerd moet worden,dat wil je niet)
Kijk es bij de toppers de meeste gebruiken een riem
Die willen nog steeds groeien
Riem word meeestal wel gedragen als je ruim boven je eigen gewicht zit
en idd je moet niet het gehele tijd met een riem rondlopen.
krijg je niet echt een sterke kern van.
Comment
-
Rev,
Dat is een samenspel van de juiste houding en core spanning, de houding kan wat verbeteren en evenzo ook de stabiliteit en de verstevigde/versterkte core, al is dat uitwendig met een belt, maakt dat je dan net iets meer pakt.
Als alles verder goed is, ook zonder riem dus(core, houding, uitvoering en stabiliteit), dan zou het verschil minimaal moeten zijn, je wordt immers niet sterker door een riem.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by Revius View PostKlopt, maar daarom zeg ik bij de meesten1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
4 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-