Hoe meer focus op mijn borst leggen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Leo1988 View Post
    Ik ben niet helemaal on top of my game nu, maar dit is toch bloedsarcastisch bedoeld?

[hate]
    marnop, wat ben je toch een ongelovelijke faalbaas. Waarom zet je zoveel mensen op het verkeerde been, klamp je je zo krampachtig vast aan allang achterhaalde theorieën en wil je geen nieuwe kennis opdoen, welke allang zijn bewezen?
    .
    bewezen ? Door wie? Door jou?
    En wie denk jij dan dat je bent?

onlangs haalde je iets aan van een legende op BN. De enige legende die hier zo nu en dan komt zal in het geval van de reps vs volume hetzelfde aangeven jongetje.

Verder is binnen BN geen enkele legende te vinden. Dat geldt ook voor de leden op DBB, ook daar is een klein handjevol wannabe's die alles beter willen weten dan de ervaren mensen. De grote jongens uit de PL wereld hoor je niet. Die je het hardste hoort schreeuwen om hun gelijk te krijgen zijn meestal de ecto's met pipostats.

Ik heb al vaker aangegeven, als iets voor iemand werkt dan wil dat niet zeggen dat dat de beste en enige manier is.
    Als uit veel onderzoeken en decennia lange ervaringen van miljoenen bodybuilders wereldwijd is gebleken wat de beste resultaten geeft dan mag worden aangenomen dat dat gemiddeld ook wel het beste resultaat zal geven. Maar zelfs als uit onderzoeken blijkt wat de effecten zijn of de betere methodes dan wil dat nog niet zeggen dat dat bij iedereen hetzelfde effect geeft.
    Dat een handje vol wijsneusjes en wannabe's in Nederland menen dat alleen zij de kennis hebben en beter weten dan alle topbodybuilders en wetenschappers.....het is alleen maar lachwekkend. En eigenlijk ook wel zielig.

Ik weet niet wat PL met sommige mensen doet, misschien moesten de wetenschappers daar ook eens onderzoek naar doen. Zodra iemand iets anders wil doen dan PL worden een aantal PL'ers agressief.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
      Arnold belde mij net, hij zei dat het goed is om met schuin bankdrukken te beginnen en zware gewichten te gebruiken. en tussen de 5 en de 10 herhalingen te doen.
      Jay Cutler belde mij en vertelde dat ook hij en vele andere topbodybuilders en ook Roelly dat op die manier doet.
      Vreemde wereld, waarin alle wedstrijd- en top-bodybuilders het fout doen.

Comment

Ik had eigenlijk ook al spijt halverwege mijn verhaal dat ik er nog op in ging ook. Ik weet dat alles wat niet voldoet aan je visie tegen dovemansoren gericht is en verspilde energie aan iemand die totaal niet open staat voor enige discussie / andere argumenten / andere zienswijzen whatsoever. Helaas ben ik door mijn brakke mentale staat vandaag er toch voor bezwijkt het te doen. Dom van me om te denken dat je kan begrijpen wat er staat.

Verder weet ik niet of je PL vooroordeel tegen mij is gericht (neem aan van wel). Ik beschouw mezelf voor een iets groter deel BB'er en voor een iets kleiner deel PL'er. Hoofddoel is dus BB en daar ben ik op dit moment ook mee bezig. De basis blijft echter hetzelfde en beiden hebben een zekere overlap.
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Om nog even in te gaan op je interessante vraag:

Een simpele, iets beneden gemiddeld gemotiveerde student van 22, die in een jaar of 3 van 58 kg 12-13% BF, 1.83m naar 94 kg 15% BF en een totaal van over de 500 kg is gegaan zonder kuurverleden.

Bedankt voor de interesse.

22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Zou kunnen, meer reps is meer glucose verbruik, echter de onderzoekers gaan uit van lager zuurstofgehalte waardoor er betere GH respons is.

Ik ga liever van de onderzoekers uit.
            linkje naar dat onderzoek?
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Om nog even in te gaan op je interessante vraag:

Een simpele, iets beneden gemiddeld gemotiveerde student van 22, die in een jaar of 3 van 58 kg 12-13% BF, 1.83m naar 94 kg 15% BF en een totaal van over de 500 kg is gegaan zonder kuurverleden.

Bedankt voor de interesse.

Jezus man, hoe vaak heb je dat verhaal al niet vertelt hier op BN?
              Denk dat we het nu allemaal zo onderhand wel weten, oud nieuws.
              Heb je ook nog iets up to date te melden?
              Nu kun je wel stoer gaan lopen verkondigen over je 500 kilo maar als ik zo naar je trainingen kijk vind ik het allemaal niet echt om voor naar huis te schrijven. En 94 kilo met een BF van 15 procent is ook al niet zo heftig. Kijk, 58kg voor een kerel van 1,83m is gewoon anorexia.

Comment

Ik ben niet helemaal on top of my game nu, maar dit is toch bloedsarcastisch bedoeld?

[hate]
                marnop, wat ben je toch een ongelovelijke faalbaas. Waarom zet je zoveel mensen op het verkeerde been, klamp je je zo krampachtig vast aan allang achterhaalde theorieën en wil je geen nieuwe kennis opdoen, welke allang zijn bewezen?

Die "extra groei op supercompensatie" die jij beschrijft, heb ik hierboven uitgelegd dat dat afhangt van frequentie, volume en intensiteit. Meer uitputting van de spier dmv volume en intensiteit, des te lager de supercompensatiecurve komt en hoe later de piek komt. Train je intensiever+meer volume, dan moet je langer wachten voor een optimale trainingsdag voor die spiergroep dan wanneer je minder intensief en met minder volume traint. Jij doet het voorkomen alsof 3 dagen na een training per definitie de beste dag is, no matter hoe je training eruit ziet. 1 set met 10 reps op je 15 rm zou dezelfde hersteltijd vergen als 10 singles op 95-100% en dit is gewoon niet waar. Je stemt de frequentie af op het volume/intensiteit (of andersom natuurlijk). Er zijn zat schema's waarbij je niet op maandag en donderdag dezelfde groep traint en die werken ook prima.

[/hate]

Over meer reps = meer groeihormoon zal ik mn smoel maar even houden, want ik weet niet of 60 reps op de bench met een lager gewicht ook daadwerkelijk meer groeihormoon teweeg brengt dan 55 reps op de bench met een wat hoger gewicht. Misschien dat iemand anders hier nog even op ingaan.

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt?
                Stuur anders het linkje even waar in staat dat het achterhaald is.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  linkje naar dat onderzoek?

Ik had de pagina van ergogenics nog open staan, moet je daarin ff de link naar de originelen op pubmed aanklikken.
                  Lichte set aan het einde van sessie verhoogt afgifte groeihormoon

Comment

Wat een gedoe... En dat terwijl een simpele vraag met een simpele oplossing beantwoord werd. (profiteren van supercompensatie door op maandag en donderdag...)

Comment

Ik had eigenlijk ook al spijt halverwege mijn verhaal dat ik er nog op in ging ook. Ik weet dat alles wat niet voldoet aan je visie tegen dovemansoren gericht is en verspilde energie aan iemand die totaal niet open staat voor enige discussie / andere argumenten / andere zienswijzen whatsoever. Helaas ben ik door mijn brakke mentale staat vandaag er toch voor bezwijkt het te doen. Dom van me om te denken dat je kan begrijpen wat er staat.

Verder weet ik niet of je PL vooroordeel tegen mij is gericht (neem aan van wel). Ik beschouw mezelf voor een iets groter deel BB'er en voor een iets kleiner deel PL'er. Hoofddoel is dus BB en daar ben ik op dit moment ook mee bezig. De basis blijft echter hetzelfde en beiden hebben een zekere overlap.

Waar haal jij vandaan dat ik vooroordelen heb tegen PL dan?
                      Ik heb helemaal niets tegen PL en veel PL'ers heb ik bewondering voor. Echter zijn dat wel de serieuze jongens en de jongens die er toe doen binnen de PL en de strongmen wereld. De wannabe's heb ik niks mee en zeker de schreeuwende types niet die alles beter denken te weten van dingen waar ze zelf nooit mee bezig zijn(geweest).

Maar ik weet niet of iedereen het door heeft, we zijn al veel te lang off topic.

Misterfit of Dynobet? Zouden jullie het topic kunnen opschonen voor TS, dit gaat alweer een tijdje nergens over.

Comment

Dan plak ik als kers op de taart stiekem 1 off topic vraagje erbij!

Dat "totaal van 500kg" verhaal, over welke oefeningenbundel gaat dat?

Comment

squats deadlifts en bench

Comment

Zijn vijgen (naast noten) voor het slapen gaan ook goed? Ik vind ze zo lekker...

Comment

hmm , het best kan je bananen eten voor je gaat slapen..

Comment

Dat is toch alweer achterhaald?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X