Hoe meer focus op mijn borst leggen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Leo1988 View Post
    Uiteraard zijn fullbody's prima schema's, evenals 2 dagen splits (UB/LB of push/pull) 4x in de week of zelfs 4 dagen splits 4x in de week.

Zoals je bij elk schema ziet, zijn de 3 variabelen aangepast:

Fullbody: hoge frequentie (3x per week, dus vaak) - laag volume (redelijk weinig sets per oefening) - gemiddelde intensiteit (hoe hard je per set gaat, 1-2 reps in de tank, tot positieve fail, tot negatieve fail, meer intensity techniques, etc). Volume kan eventueel ook iets hoger en intensiteit lager.

2 dagen split 4x in de week: frequentie middelmatig, de groepen worden 2x per week gepakt, dus minder dan een fb - middel/hoog volume (er kunnen meer sets per groep in de training, omdat je maar de helft van je lichaam in die training doet) - middel/hoge intensiteit.

4 dagen split 4x in de week: frequentie laag (elke groep maar 1x in de week) - volume hoog (veel sets per groep per training) - intensiteit middel/hoog.

Zijn dus allemaal prima schema's, mits goed uitgebalanceerd. Bij een fb heb je dus minder hersteltijd nodig en kan je al na bijv 2 dagen alweer diezelfde groep trainen, hoewel je in een 4 dagen split niet genoeg hebt aan 3-4 dagen, maar wacht je in principe een week.

Dus met andere woorden,
    bij middel tot hoge intensiteit waarbij de spieren niet dusdanig beschadigd zijn waarvoor veel langere hersteltijd nodig is kan je wel degelijk gewoon na 72 uur trainen op supercompensatie, zoals overal wordt beschreven en zoals normaal gemiddelde is.

En dat was nou reden om zo vervelend te gaan doen? Achteraf is er wel normaal discussieren mogelijk.......had ook gelijk gekund toch? Of zie ik nu dat ook fout?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Loop nou niet zo dom te zwammen knul, wat weet jij nou van mijn trainingen, ben je er weleens bij dan?
      Maw loop je uit je nek te lullen.
      .
      Ik denk dat Kleffie bij jou en bij mij in de buurt loopt te posten oid, hij weet meer over ons dan wij zelf. Jammer dat ie me dan nooit eens aanspreekt met dezelfde grote bek als dat hij hier heeft.

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ik denk dat Kleffie bij jou en bij mij in de buurt loopt te posten oid, hij weet meer over ons dan wij zelf. Jammer dat ie me dan nooit eens aanspreekt met dezelfde grote bek als dat hij hier heeft.
        Wat ben jij toch een ontzettende domme dwaas he. Jij bent echt het prototype van de 'vervelende eigewijze ik-weet-alles-en-jij-niet ouwe rot' die in iedere sportschool rondloopt en zich overal mee bemoeit en vroeger heel groot en breed was en alles beter en erger heeft dan de rest. Zo eentje waar alle leken respect voor hebben omdat hij moeilijke verhalen vertelt met dure woorden en waarheden verkracht en daarom door de elite vierkant uitgelachen wordt. Zo eentje waar ik de moeite nog niet eens meer voor neem om mee in discussie te gaan want zodra je hem overtuigd hebt van je gelijk gaat-ie gewoon de discussie omdraaien en herhalen wat je zegt of hij vliegt je aan en slaat je op je bek omdat-ie niet tegen zijn ongelijk kan en het met woorden niet meer kan halen. Een rasechte regelrechte dwaas, ze zitten overal.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Of:

5 dagen split 5x in de week: frequentie laag (elke groep maar 1x in de week) - volume laag (weinig sets per groep per training, kleine opwarming, daarna enkel maar worksets tot failure) - intensiteit hoog.
          Precies

Tis trouwens ook bullshit dat je met een FB schema na 2 dagen alweer kunt trainen.
          Doe maar eens bench press, squats en deadlift op 1 dag. Als je na 2 dagen alweer een FB kunt uitvoeren wil het zeggen dat je niet goed hebt getraint want ik garandeer dat je lichaam dan veel meer rust en herstel nodig heeft dan 48 uur.
          Met een laag volume en intensiteit kan dat dus wel.

Dus met andere woorden,
          bij middel tot hoge intensiteit waarbij de spieren niet dusdanig beschadigd zijn waarvoor veel langere hersteltijd nodig is kan je wel degelijk gewoon na 72 uur trainen Inderdaad op supercompensatie, zoals overal wordt beschreven en zoals normaal gemiddelde is.

En dat was nou reden om zo vervelend te gaan doen? Achteraf is er wel normaal discussieren mogelijk.......had ook gelijk gekund toch? Of zie ik nu dat ook fout?
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Jezus zeg, neuken jullie elkaar Kevster en Sateprikker?
            Probeer gewoon te overtuigen mbv argument en niet dat gebash.
            Jullie lijken meer op internet hero's dan op fysiek ingestelde gasten.
            1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Jij bent natuurlijk ook al lang over de 500, na 8 (lolwut?) kuren ofniet? Ik pas net maar wel zonder een halve liter roids in me moer.

Als je je een beetje had ingelezen had je geweten dat de intensiteit van fullbody veel lager ligt waardoor je vaker verspreid kunt trainen. Je hebt aan het einde van de week ongeveer hetzelfde volume en je houd constant de eiwit synthese aan de gang door je mRNA en je ribosoomactiviteit te verhogen door om de 2-3 dagen te prikkelen.
              4 kuren smart-ass, zeg jij wat over beetje inlezen???
              En weet je ook waarom ik 4 kuren heb doorlopen en jij niet?
              Omdat jij al in je broek schijt als je een naald ziet.
              En dan moet je vriendinnetje je helpen omdat je het zelf niet aandurft, stoere jongen.

Ach, Kevinnetje, de stoere gozer van BN met zijn altijd grote muil leest ook eens een paar boekjes.....

Originally posted by Kevster View Post
              Wat ben jij toch een ontzettende domme dwaas he. Jij bent echt het prototype van de 'vervelende eigewijze ik-weet-alles-en-jij-niet ouwe rot' die in iedere sportschool rondloopt en zich overal mee bemoeit en vroeger heel groot en breed was en alles beter en erger heeft dan de rest. Zo eentje waar alle leken respect voor hebben omdat hij moeilijke verhalen vertelt met dure woorden en waarheden verkracht en daarom door de elite HAHAHAHAHA vierkant uitgelachen wordt. Zo eentje waar ik de moeite nog niet eens meer voor neem om mee in discussie te gaan WAAROM HOU JE JE VERVELENDE HARSES NIET DAN? want zodra je hem overtuigd hebt van je gelijk gaat-ie gewoon de discussie omdraaien en herhalen wat je zegt of hij vliegt je aan en slaat je op je bek omdat-ie niet tegen zijn ongelijk kan en het met woorden niet meer kan halen. Een rasechte regelrechte dwaas, ze zitten overal.
              Dit verhaal weerspiegelt echt jouw persoonlijkheid.
              Ga bij jezelf eens te raden dat JIJ misschien wel eens het zielige figuur bent die je hier profileert.
              De elite, jezus man, wie denk jij wel niet dat je bent?

Ik hou ermee op, ga mezelf niet meer verlagen naar het niveau van jou, stoere jongen achter z'n toetsenbordje met altijd een grote muil.
              Succes.

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                (...) Als ik gezeik wil horen dan bel ik mn moeder wel op
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Venum View Post
                  Jezus zeg, neuken jullie elkaar Kevster en Sateprikker?
                  Probeer gewoon te overtuigen mbv argument en niet dat gebash.
                  Jullie lijken meer op internet hero's dan op fysiek ingestelde gasten.

Ik was gister wat geirriteerd door Sateprikker(Leo), maar uiteindelijk gaat hij wel normaal de discussie aan en blijkt dat we gewoon wat langs elkaar gingen daardoor wat misverstand. Je ziet dat hij nu ook normaal praat, geen probleem.

Ik denk eerlijk gezegd dat we Klevster en Leo1988 niet in 1 adem of 1 zin moeten noemen. Klevster is een schyzofreen die zoals je ziet opeens de meest idiote uitingen neerzet. Hij vraagt eerst vrij normaal om een linkje voor info, die krijgt hij ook heel normaal en daarna draait hij als een blad van een boom en is het opeens een zwaar gestoorde psychopaat. Dat kan je van Leo absoluut niet zeggen. Leo begon iets verkeerd, maar draait vervolgens naar normaal discussie voeren. Zoals wij allemaal gewoon zijn.

1 van Klevster's alter-ego's is al gebanned. We wachten nu op actie. Dit soort figuren verziekt een heel forum. Als je al zo uit je dak gaat omdat anderen dingen vertellen die hen ook zo verteld is.......

Comment

4Ach, Kevinnetje, de stoere gozer van BN met zijn altijd grote muil leest ook eens een paar boekjes.....

Ga bij jezelf eens te raden dat JIJ misschien wel eens het zielige figuur bent die je hier profileert.

Ik hou ermee op, ga mezelf niet meer verlagen naar het niveau van jou, stoere jongen achter z'n toetsenbordje met altijd een grote muil.
                    Succes.
                    Wat weet hij nou van de elite van de bodybuilding. Als hij lid zou worden van het forum waar ze zitten zou die binnen enkele uren een perm ban krijgen.
                    Dit soort figuren worden daar ook niet uitgenodigd.

Comment

Tis trouwens ook bullshit dat je met een FB schema na 2 dagen alweer kunt trainen.
                      Doe maar eens bench press, squats en deadlift op 1 dag. Als je na 2 dagen alweer een FB kunt uitvoeren wil het zeggen dat je niet goed hebt getraint want ik garandeer dat je lichaam dan veel meer rust en herstel nodig heeft dan 48 uur.
                      Inderdaad bullshit ja. De grote "Snuff-Sann" uit Stoke on Trent, het walhalla van de krachtsport, weet het beter dan Bill Starr, Mark Rippetoe en andere nitwits.

Loop nou niet zo dom te zwammen knul, wat weet jij nou van mijn trainingen, ben je er weleens bij dan?
                      Maw loop je uit je nek te lullen.
                      Ik ben veranderd van sportschool en gebruik nu hele andere machines, barbells en dumbbells.
                      ook ben ik een klein stukje verder in mijn kracht- en massa progressie.
                      100kg??? Hahahaha, sorry Kevinnetje maar daar ben ik allang niet meer qua kracht.

Ga jij je nu maar met je 'afvallen' bezighouden want ik heb zo de indruk dat jij wat betreft training en vooral voeding het niet zo nauw neemt, vandaar ook je voortdurende strijd tegen je BF.

Ow, en kom nou niet iedere keer aan met die achterlijke lul-verhalen van je dat een fotootje nemen niet lukt. Je kunt ook gewoon toegeven dat je er niet uitziet.
                      Stoer.

4 kuren smart-ass, zeg jij wat over beetje inlezen???
                      En weet je ook waarom ik 4 kuren heb doorlopen en jij niet?
                      Omdat jij al in je broek schijt als je een naald ziet.
                      En dan moet je vriendinnetje je helpen omdat je het zelf niet aandurft, stoere jongen.

Ach, Kevinnetje, de stoere gozer van BN met zijn altijd grote muil leest ook eens een paar boekjes.....
                      Hmm vet man 4 kuren, feels good huh? Wat had je nu geweest zonder die kuren? Inderdaad, een skinny fat mannetje die 60kg bencht in de smith en 30kg db presses doet.

Succes.
                      Achter het toetsenbord een grote muil, ah vandaar dat jij zo geliefd bent op DBB.

Wat weet hij nou van de elite van de bodybuilding. Als hij lid zou worden van het forum waar ze zitten zou die binnen enkele uren een perm ban krijgen.
                      Dit soort figuren worden daar ook niet uitgenodigd.
                      Volgens mij is hij allang lid van BR?
                      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                        Volgens mij is hij allang lid van BR?

Ander Forum Revius.
                        BR staat verder ook niet erg hoog aangeschreven als goed informatief forum.
                        Weinig elite daar.

Ik vond je reply tegen Snuff niet echt van jouw niveau trouwens, ik had het idee over jou dat jij ver boven die onzin zou staan......verlaag je niet tot het riool niveau, staat je niet. Jij bent van de serieuze klasse atleten. Blijf in die klasse.

Comment

Ik vond je reply tegen Snuff niet echt van jouw niveau trouwens, ik had het idee over jou dat jij ver boven die onzin zou staan......verlaag je niet tot het riool niveau, staat je niet. Jij bent van de serieuze klasse atleten. Blijf in die klasse.
                          Snuff denkt dat die heel wat is met ze verslaving, maar dat is die niet.
                          Lacht anderen uit terwijl die zelf als skinny fat schrale kip begon te kuren.
                          Groeten

Comment

Snuff denkt dat die heel wat is met ze verslaving, maar dat is die niet.
                            Lacht anderen uit terwijl die zelf als skinny fat schrale kip begon te kuren.

Of dat wel of niet zo is weet ik niet Revius, maar dat maakt toch verder niet uit?
                            Het valt verder wel mee met Snuff denk ik. De reacties van Snuff waren gisteravond ook vanwege het erg lage gedrag wat er in dit topic neer gezet werd. Dat was allemaal nergens goed voor. Het werd allemaal actie-reactie.
                            Zoals ik respect voor jou heb, jij doet je ding, je lift behoorlijk zwaar en zonder schreeuwerige BS en zoekt verder geen ruzie. Jij kan ook wel eens iets zeggen, maar verder discussieer jij wel normaal en zegt nuttige dingen.
                            Dan mag je ook af en toe iets lulligs zeggen, geen probleem. Waar ik ruzie mee heb en Snuff dus blijkbaar(en vele anderen) ook die kunnen helemaal niet nornaal discussieren.

Maar ik denk niet dat Snuff het hoog in zijn bol heeft oid, tenminste, zo ken ik Snuff niet iig.
                            Of Snuff roids verslaafd is, zal wel meevallen denk ik.
                            Hij heeft een drive om iets te bereiken en als hij daarvoor een tijdje wil kuren, so be it. Er is er eentje die graag ruzie zoekt die had een kuurplan van een vol jaar,....dat overtreft Snuff zijn kuur behoorlijk.

Jij doet alles zwaar en voor zover ik weet helemaal naturel, zonder bla bla.
                            Ga er maar vanuit dat niet alleen ik, maar ook Snuff daar respect voor heeft.
                            Misschien zit je niet te wachten op respect van mij of Snuff, maar wij zijn slechts 2 personen van een groep van velen die mensen zoals jij graag in de top van jouw sport zien komen.
                            Ik zie jou liever over een paar jaar op SBS als visitekaartje van de strongmen NL dan een idioot die alle andere sporters maar prutsers vind die niets weten of kunnen.

Comment

Het gaat hier even niet om mij, maar dit was mijn mening omtrent het post-gedrag van Snuff-Sann die toch wel veelal misplaatste arrogantie uit.
                              Groeten

Comment

Het gaat hier even niet om mij, maar dit was mijn mening omtrent het post-gedrag van Snuff-Sann die toch wel veelal misplaatste arrogantie uit.
                                Het ging idd niet om jou Revius,
                                als jij bepaalde posts van Snuff misplaatste arrogantie vind bevatten, dan mag je best die mening hebben, daar is verder niks verkeerds aan. En als je dat zo verwoord als nu in deze post dan is daar niks op tegen denk ik.

Maar ik reflecteerde toch even naar jou persoonlijk hierin, omdat ik jouw post naar Snuff niet echt bij jou als atleet vind passen.
                                Ik vind jou dus een zeer goed atleet en goed op weg naar hogere rankings en hoop dat je niet zal meegaan in het riool gedrag van enkele anderen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X