Vervanging deadlifts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Jay1993 View Post
    Maar good mornings is meer compound zeker, want hyperextensions is alleen voor onderrug en good mornings zeker ook voor benen en traps ofzo?

Allebei onderrug en hamstrings

Comment

Als je ze voor je hams doet zou ik het op good mornings houden.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post

Allebei onderrug en hamstrings
        Ok ik deed normaal hyperextensions en die blijf ik dan wel doen. Moet ik die dan na de squat doen volgens het schema inclusief opwarm sets?

Comment

Zucht..... Jij luistert alleen naar dingen die je wilt horen hĆØ.......

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
            Zucht..... Jij luistert alleen naar dingen die je wilt horen hĆØ.......
            Ik had jouw reactie nog niet gezien, was toen al bezig met posten sorry. Ik zal die good mornings ook wel proberen dan en kijken welke ik fijner vind.

Comment

Als een rdl kloten gaat dan zal dat met een goodmorning niet anders zijn.
              deadlifts en squats pakken benen core rug schouders armen aan, de ene meer dan de ander.
              Maar als je ze niet wilt doen doe ze dan niet en vervang ze door veel andere oefeningen die samen veel tijd kosten.
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                Als een rdl kloten gaat dan zal dat met een goodmorning niet anders zijn.
                deadlifts en squats pakken benen core rug schouders armen aan, de ene meer dan de ander.
                Maar als je ze niet wilt doen doe ze dan niet en vervang ze door veel andere oefeningen die samen veel tijd kosten.
                Ok suggesties dan voor goodmorning, rdl?

Ik ga trouwens wel squatten, want dat ging nog redelijk, alleen was het gewicht veel te laag. Het ging vooral om de techniek. Want met squat pak je hamstrings en wat nog meer?

Comment

Dan kun je mijn vorige reactie vergeten.
                  Ik zou niet kiezen op grond van wat fijner is, maar op wat je wilt/moet trainen. Als je blessures wilt voorkomen is juist een evenwichtige ontwikkeling van quads en hams belangrijk. Hypers leggen de nadruk meer op de onderrug en goodmornings pakken meer hams mee.
                  Als dyno aangeeft dat de RDL er voor de hams inzit zou ik dus de meest effeciente vervanging nemen als dat echt moet. Als ik jou was zou ik trouwens helemaal niet gaan vervangen, maar gewoon RDL blijven proberen. Lekker licht beginnen op techniek, desnoods naast goodmornings. Stoer doen mag je doen tijdens het uitgaan, niet in de gym. Dus even je trots opzij zetten en gewoon rustig aan opbouwen. Ik ben met 30kg begonnen en pas begonnen met verhogen toen ik vertrouwd was met de beweging. Pakte binnen het jaar 150kg, dus dat gewicht komt vanzelf.

Comment

Kan je RDL dan niet? Zelfs ik met mijn brakke onderrug kan die oefening. Waarom lukken gewone deadlifts niet? Dus waar gaat het fout?

En eens met wat eerder gezegd is: je spamt het forum, maar je luistert nergens naar. Mensen zijn op die manier erg snel klaar met advies geven.
                    Train hard or go hormone

Comment

Als je het echt niet ziet zitten en om stabiliteit te kweken kun je bulgarian squat proberen of de one-legged leggpress met je voet goed hoog op de plank. Maar zou niet mijn voorkeur hebben. Het is een geduldsport, dus investeer in goede techniek. Dat brengt je uiteindelijk het meest.

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
                        waarom "moet" deadlift en squad altijd in je schema zitten? het lijkt meer een ego oefening zo :-)
                        Mensen die dit soort flauwekul neerzetten zijn juist de mensen die geen greintje doorzettingsvermogen hebben en die juist hun ego niet opzij kunnen zetten om met pipogewichtjes een goede techniek aan te leren. Goed voor het niveau dit soort volk.

Comment

Ok sorry voor het spammen, het was niet de bedoeling. Ik wil gewoon de oefening goed doen, dat vind ik het belangrijkste. Ik vond het eerlijk gezegd vervelend dat ik met 20 kg (lege stang) begon en dat andere mensen keken hoe ik faalde. Daarom wilde ik iets vertrouwds doen en hyperextensions kiezen (want dat kon ik al). Ik zal het nog maar eens vragen volgende keer als ik LB doe.

@Toph: mijn onderrug kan het wel aan, maar mijn rug hol houden als ik voorover buig is lastig. Ik zal het wel blijven proberen trouwens en zorgen dat er iemand met ervaring naast staat.

EDIT: heeft iemand misschien een goed filmpje waarin deadlift techniek tot in detail wordt uitgelegd.
                          Last edited by Jay1993; 17-05-2012, 17:14.

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post
                            Ok sorry voor het spammen, het was niet de bedoeling. Ik wil gewoon de oefening goed doen, dat vind ik het belangrijkste. Ik vond het eerlijk gezegd vervelend dat ik met 20 kg (lege stang) begon en dat andere mensen keken hoe ik faalde. Daarom wilde ik iets vertrouwds doen en hyperextensions kiezen (want dat kon ik al). Ik zal het nog maar eens vragen volgende keer als ik LB doe.

@Toph: mijn onderrug kan het wel aan, maar mijn rug hol houden als ik voorover buig is lastig. Ik zal het wel blijven proberen trouwens en zorgen dat er iemand met ervaring naast staat.
                            Hoe lang ben je eigenlijk? Lange mensen hebben iets meer moeite met dit soort oefeningen. Ikzelf doe nu RDL en sumo DL en wil binnenkort de squat toevoegen. Ik heb zelf ook moeite met de techniek, maar je moet ergens beginnen. Beter licht gewicht met goede techniek dan die faalhazen die heel lichtjes door de knieƫn buigen met 100kg op hun nek.
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Hoe lang ben je eigenlijk? Lange mensen hebben iets meer moeite met dit soort oefeningen. Ikzelf doe nu RDL en sumo DL en wil binnenkort de squat toevoegen. Ik heb zelf ook moeite met de techniek, maar je moet ergens beginnen. Beter licht gewicht met goede techniek dan die faalhazen die heel lichtjes door de knieƫn buigen met 100kg op hun nek.
                              Ik ben 182 cm, dus volgens mij is dat gemiddeld. Ik deed gister squat op zo'n smith machine en dat beviel op zich wel.

En ja ik moet gewoon ff schijt hebben aan die andere mensen. Ik wil persoonlijk te snel vooruit met dit soort dingen. Ook met bankdrukken, ik doe dat nu 1 maand ofzo en kan pas 40 kg en vind dat toch weinig. Ik weet dat anderen langer trainen maar het is toch irritant als je beetje raar wordt aangekeken als je met hoorbaar geluid die 40 kg wegduwt.

Deadlift het liefst met olympische stang toch, dat deed ik gister ook namelijk.

Comment

Mensen kijken je helemaal niet raar aan. Althans, ik doe dat niet. Ik kijk alleen raar als ik iemand moeilijk zie doen met een foute techniek en zoveel mogelijk gewicht. Je bent een beginner, probeer dat dan ook te zijn
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X