Vervanging deadlifts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Danny the many View Post
    oeps raak toch hier en daar de gevoelige snaar :-) je pikt ze er zo uit
    Je raakt wel een snaar, maar niet de "oeh, ik ben gekrenkt in mijn ego snaar", maar meer "hoe kan iemand nou zoiets doms zeggen snaar".
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
      Ik zou gewoon je nek neutraal houden. Als je RDL met enige flexibiliteit doet, dan doe je hem met torso parallel aan de grond. Als je dan recht vooruit kijkt belast je je nekwervels flink denk ik. Kijk naar een punt 1 meter voor je ofzo.
      Ehm, rug recht houden en zakken totdat je je hamstrings op spanning voelt komen toch? Lijkt me afhankelijk van de lengte van je armen en de lengte van je hamstrings. Als je niet lenig bent zou ik niet forceren aangeziene excentrische oefeningen eerder tot blessures leiden en als je te lenig bent ga je gewoon op een verhoging staan zodat het gewicht de grond niet raakt

Of zit ik er naast?
      Train hard or go hormone

Comment

oeps raak toch hier en daar de gevoelige snaar :-) je pikt ze er zo uit
        Eigenlijk heeft iedereen die traint eigenlijk een ego.
        Ken jij een BB'er die zegt "oh ik ben gespierd genoeg, ik stop met trainen".
        Ofwel probeert hij nog groter te worden, ofwel droger.

Een powerlifter gaat ook nooit zeggen dat hij sterk genoeg is. Hij zal altijd sterker willen worden.

Hetzelfde geld voor een gewichtheffer, voetballer, rugbyspeler,... .
        Iedereen die serieus bezig is met een sport wilt beter worden.

De squat en deadlift samen met de bench vormen 3 belangrijke oefeningen. (Het zijn tevens de Powerlifts).

Je zegt tegen een voetballer niet dat hij niet mag scoren, omdat willen scoren gelijk staat met de tegenstander te snel afzijn, wat gelijk is met ego.
        Je wilt scoren, dus je hebt een ego.
        Dit is geen slecht ego.

Gaan gooien met gewichten of zwaar proberen te trainen (voor jou doen) terwijl je de techniek niet kan. Dat is slecht ego.

De TS zegt eigenlijk dat hij de deadlift niet doet omdat hij hem niet kan.
        Ik kon dat ook niet in het begin, ik kon amper 30 kg bankdrukken.
        Wat doe ik dan? Ik oefen op techniek en ga vooruit.

Grtj Axel
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

oh ja hoor reken daar maar op
          maar niet iedere bouw in ideaal om te squaten bij lange bovenbenen komt je knie voorbij je voeten
          als je daarnaast ook nog een slechte techniek aanleert maak je meer kapot
          ik lees vaak dat je de 4 "grote"oefeningen moet doen maar er zijn ook alternatieven
          maar was niet al te serieus bedoeld mijn opmerking hoor over ego oefening
          maar heb een jaar geprobeerd om squaten onder knie te krijgen maar doe nu andere oefenigen die ook goeie resultaten geven
          dus het kan wel

Comment

oh ja hoor reken daar maar op
            maar niet iedere bouw in ideaal om te squaten bij lange bovenbenen komt je knie voorbij je voeten
            als je daarnaast ook nog een slechte techniek aanleert maak je meer kapot
            ik lees vaak dat je de 4 "grote"oefeningen moet doen maar er zijn ook alternatieven
            maar was niet al te serieus bedoeld mijn opmerking hoor over ego oefening
            maar heb een jaar geprobeerd om squaten onder knie te krijgen maar doe nu andere oefenigen die ook goeie resultaten geven
            dus het kan wel
            Ooit gekeken naar Olymische gewichtheffers? Die hun knieën komen ook voorbij hun tenen, dat is geen foute techniek.

Als je squat moet je eigenlijk gaan zitten (toch?). Je buigt eerst je heupen. Er zijn er die eerst hun knieën buigen, dit is fout.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
              Eigenlijk heeft iedereen die traint eigenlijk een ego.
              Ken jij een BB'er die zegt "oh ik ben gespierd genoeg, ik stop met trainen".
              Ofwel probeert hij nog groter te worden, ofwel droger.

Een powerlifter gaat ook nooit zeggen dat hij sterk genoeg is. Hij zal altijd sterker willen worden.

Hetzelfde geld voor een gewichtheffer, voetballer, rugbyspeler,... .
              Iedereen die serieus bezig is met een sport wilt beter worden.

De squat en deadlift samen met de bench vormen 3 belangrijke oefeningen. (Het zijn tevens de Powerlifts).

Je zegt tegen een voetballer niet dat hij niet mag scoren, omdat willen scoren gelijk staat met de tegenstander te snel afzijn, wat gelijk is met ego.
              Je wilt scoren, dus je hebt een ego.
              Dit is geen slecht ego.

Gaan gooien met gewichten of zwaar proberen te trainen (voor jou doen) terwijl je de techniek niet kan. Dat is slecht ego.

De TS zegt eigenlijk dat hij de deadlift niet doet omdat hij hem niet kan.
              Ik kon dat ook niet in het begin, ik kon amper 30 kg bankdrukken.
              Wat doe ik dan? Ik oefen op techniek en ga vooruit.

Grtj Axel
              Tuurlijk hebben we allemaal een ego waarom ben ik dan hard aan het trainen?
              ik doe precies hetzelfde
              maar was niet zo raar bedoeld mijn opmerking
              maar zag dat sommige mensen er fel op reageerde

Comment

Originally posted by Iguana View Post
                Lees dit nu pas, omdat alles wat we doen een afgeleide is van de grote 4..
                Als je de basis niet snapt, vraag ik me af of je wel eens echt hebt getraind?

zeker snap ik de basis
                maar als het de "grote" 3 is ipv de "grote" 4 maakt mij dat dan een slechte bodybuilder??

Comment

Is de 4e military press? Pak je daarbij meer dan je schouders?

Comment

Originally posted by Sammy75 View Post
                    Gesproken als een ware NIET-BB-er. Misschien is kickdammen iets voor je?

ja misschien een leuke sport ervaring mee?

eneh niet te snel oordelen he

Comment

OH press in het algemeen ja, al is dat mijn visie

@Danny je noemde squat ook
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post
                        Is de 4e military press? Pak je daarbij meer dan je schouders?
                        Volgens mij wel.
                        De belangrijke oefeningen zijn:
                        Overhead press
                        Squat
                        Bench press
                        Deadlift

en eventueel de olympische oefeningen (ligt eraan wat je doelen zijn)
                        De snatch
                        De clean and jerk

Comment

Originally posted by Toph View Post
                          Ehm, rug recht houden en zakken totdat je je hamstrings op spanning voelt komen toch? Lijkt me afhankelijk van de lengte van je armen en de lengte van je hamstrings. Als je niet lenig bent zou ik niet forceren aangeziene excentrische oefeningen eerder tot blessures leiden en als je te lenig bent ga je gewoon op een verhoging staan zodat het gewicht de grond niet raakt

Of zit ik er naast?
                          Je zit juist. Doel van RDL is om al het moment op de heupen te leggen en dit bereik je het meeste met een horizontaal torso. Maar dat vooruit kijken is niet ideaal voor je nek, daar ging het me vooral om. En jay, als je shoulder press staand doet pak je er zeker meer mee dan alleen je schouders.
                          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                            Mensen die dit soort flauwekul neerzetten zijn juist de mensen die geen greintje doorzettingsvermogen hebben en die juist hun ego niet opzij kunnen zetten om met pipogewichtjes een goede techniek aan te leren. Goed voor het niveau dit soort volk.

Oordelen is zeker wel 1 van jouw sterkste punten
                            jammer zo'n reactie vind ik niet passen op dit forrum

Comment

Rechtstaand kakken

Comment

Oordelen is zeker wel 1 van jouw sterkste punten
                                jammer zo'n reactie vind ik niet passen op dit forrum
                                Er mag toch gelachen worden of niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X