Squat vs Leg Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Robbie1970 View Post
    dan heb je de Googlelogen die enorm veel tekst plaatsen om maar als expert over te komen, vaak gaan deze mensen met hun gebrek aan kennis met elkaar de discussie aan, wat weer heel vermakelijk is om te lezen.
    Wat is er mis met op een correcte manier info zoeken over een bepaald onderwerp? Mensen die veel teksten plaatsen zullen net meer kennis hebben, tenzij ze zelf hun eigen teksten niet lezen natuurlijk...
    Ik vind het net interessant dat soms hier iemand een artikel plaatst, zo kan iedereen hier wat bijleren en dat komt het forum enkel maar ten goede denk ik.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Squatten is ter ondersteuning van heel veel sporten de betere keus. Dat betekent echter niet dat de leg press een waardeloze oefening is voor het versterken van je benen zodat je beter presteerd in andere sporten.

Twee van deze sporten zijn baanwielrennen en roeien. Als je naar roeiers kijkt dan valt op dat de beweging aardig overeen komt met leg pressen. En bij roeien is de balans factor niet zo van belang, het is een kwestie van duwen met die benen en dat is nou precies wat je doet bij het leg pressen.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by gleke View Post
        Wat is er mis met op een correcte manier info zoeken over een bepaald onderwerp? Mensen die veel teksten plaatsen zullen net meer kennis hebben, tenzij ze zelf hun eigen teksten niet lezen natuurlijk...
        Ik vind het net interessant dat soms hier iemand een artikel plaatst, zo kan iedereen hier wat bijleren en dat komt het forum enkel maar ten goede denk ik.

Is ook niks mis mee, maar het maakt het soms verwarrend, een beginner denkt minstens dat het een werenschap is en ja tussen die beginners kan iemand die veel tekst met in feite weinig info opvallen als expert.
        Aanvullende teksten over training zoals Inferno plaatst is leuk, hij plaatst het en mensen doen er mee wat ze willen.
        Net Ergogenics, tos leuk maar het is vergaarbak van info waar het ene na het andere onderzoek zich tegenspreekt.
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Squatten is ter ondersteuning van heel veel sporten de betere keus. Dat betekent echter niet dat de leg press een waardeloze oefening is voor het versterken van je benen zodat je beter presteerd in andere sporten.

Twee van deze sporten zijn baanwielrennen en roeien. Als je naar roeiers kijkt dan valt op dat de beweging aardig overeen komt met leg pressen. En bij roeien is de balans factor niet zo van belang, het is een kwestie van duwen met die benen en dat is nou precies wat je doet bij het leg pressen.

Baanwielrenners squatten ook, roeiers ook, leg press is wel vaak een makkelijke oef om kracht op te bouwen.
          Roeiers trainen veel onderug en dan vooral het lagere onderrug deel, een deel wat bij veel mensen onder ontwikkelt is
          Ik heb overigens nog de ontwikkeling gedaan van zo'n trainingsapparaat wat dat gebied effectief traint, zo kregen we ook als testatleten de toemalige Olympische roeiploeg en een bekende wielrenster

Comment

Baanwielrenners squatten ook, roeiers ook, leg press is wel vaak een makkelijke oef om kracht op te bouwen.
            Roeiers trainen veel onderug en dan vooral het lagere onderrug deel, een deel wat bij veel mensen onder ontwikkelt is
            Ik heb overigens nog de ontwikkeling gedaan van zo'n trainingsapparaat wat dat gebied effectief traint, zo kregen we ook als testatleten de toemalige Olympische roeiploeg en een bekende wielrenster
            Jazeker, het is niet zo dat zij het squatten hebben afgezworen, integendeel. Zij hebben de leg press erbij als nuttige toevoeging. Als het helpt om die medaille te pakken dan maakt het voor serieuze sporters niet uit of zij daardoor deels een mietje zijn of niet.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

lol dat beantwoordt dan ook meteen mijn vraag
              was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                lol dat beantwoordt dan ook meteen mijn vraag
                Je vraag?
                Of ik weleens een date heb gehad met een bekende wielrenster?

Comment

Je vraag?
                  Of ik weleens een date heb gehad met een bekende wielrenster?
                  lijkt me een leuke date ... samen een oefening bedenken om haar onderrug te trainen

Comment

Hahaha nee dat is niet gebeurd

Comment

at least she's having fun ^^
                      Strength Within, Pride Throughout

Comment

Vind zulke biceps bij vrouwen net iets té

Comment

Check die borstspieren dan

Comment

hier staan haar spieren gespannen ook he...die loopt niet heel de dag zo rond
                            Strength Within, Pride Throughout

Comment

Ik vind haar aantrekkelijk.
                              Smaken verschillen.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

geinig hoe snel een topic een wending kan krijgen
                                heb in mijn sportschool wel nooit een dame zien squatten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X