Squat vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Ik kan mn tenen niet afzonderlijk bewegen (hooguit mn grote teen los van de rest), en nu?
    Nu val je officieel door de mand als stijve teen bezitster . Als je het wel wilt kunnen, gewoon oefenen, net als alles. Het heeft zeker zijn nut om ook je voetspieren te trainen. Alleen al het lopen of staan op blote voeten heeft zin. De 'moderne mens' maakt geen gebruik van het voet-ontwerp zoals het oorspronkelijk was bedoeld en dan komen er uiteindelijk problemen (hielspoor, platvoet, spreidvoet...).

Comment

Hallo,

Ipv weer een topic aan te maken over dit onderwerp plaats ik het maar hier.
      Kunnen jullie ff naar mijn filmpje kijken en zeggen wat ik fout/goed doe??
      Bvd Ximon

Test squat - YouTube
      http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
        Hallo,

Bvd Ximon

Test squat - YouTube

Goeie squat!
        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Hallo,

Bvd Ximon

Je moet dieper.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Je moet dieper.

Oke daar wordt aan gewerkt.
            Dus techniek is in orde
            Het stomme is dat als ik ga opletten of ik het goed doe ik het sneller fout doe

Dan kunnen we lekker verder squaten
            Laatste keer 10x 90kg
            10x100kg
            6x110kg

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Je moet dieper.

Veel dieper hoeft hij niet, de eerste paar reps zijn niet diep genoeg daarna word het beter.
              If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                Veel dieper hoeft hij niet, de eerste paar reps zijn niet diep genoeg daarna word het beter.
                Geen enkele rep is diep genoeg gedurende die set.

Een positief punt; hij steekt zijn kont wel ver genoeg naar achteren. Maar nogmaals, hij moet dieper zakken. Het is niet eens parallel.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Hallo,

Bvd Ximon

Test squat - YouTube
                  Je stang ligt high bar. Bij high bar squats blijft je torso vrij vertikaal en zak je recht omlaag. Kont tussen je benen.

Niet kont naar achteren duwen en torso schuin voorover zoals jij nu doet. Tevens kun je een flink stuk dieper gaan. Dit zal je echter alleen lukken met een correcte high bar squat techniek (of correcte low bar squat).

Wil je low bar squatten (lijkt beetje op wat jij nu doet), leg dan de bar ook op de juiste plek. Zo veranderd het zwaartepunt, en kun je dieper gaan.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                    Geen rep was diep genoeg. Techniek bagger. Als jij het goed vind heb je zelf nog veel te verbeteren.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Verhip, hij doet inderdaad high bar. Ik was bijna vergeten dat dit ook nog bestond.

De hele manier waarop in dat filmpje wordt gesquat lijkt op low bar behalve dat de stang op de traps staat.

In dat geval moet hij veel dieper, met de hamstrings tegen de kuiten aan. En inderdaad met zijn torso meer rechtop.

- Dave Tate

Comment

Deze gasten hebben een mooie high bar techniek:

Chinese Lifters at the 2008 Arnold - YouTube

En als je goed luisters gebruiken zij ook de Valsalva techniek.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          Je stang ligt high bar. Bij high bar squats blijft je torso vrij vertikaal en zak je recht omlaag. Kont tussen je benen.

Niet kont naar achteren duwen en torso schuin voorover zoals jij nu doet. Tevens kun je een flink stuk dieper gaan. Dit zal je echter alleen lukken met een correcte high bar squat techniek (of correcte low bar squat).

Wil je low bar squatten (lijkt beetje op wat jij nu doet), leg dan de bar ook op de juiste plek. Zo veranderd het zwaartepunt, en kun je dieper gaan.
                          Oke thanks voor de info
                          Zal kijken of ik morgen een nieuw filmpje kan maken en het dan beter doe.

Comment

net even doorgelezen.
                            vond het zeer informatief! vooral de comments van inferno!
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je benen écht 90 graden buigen.
                              Knieën niet over je tenen heen (zwaartepunt)
                              Rug recht.
                              Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Originally posted by iNtense View Post
                                Je benen écht 90 graden buigen.
                                Knieën niet over je tenen heen (zwaartepunt)
                                Rug recht.
                                Knieën mogen wel over tenen (zie hoe de pro gewichtheffers squatten
                                . Benen minimaal 90 graden buigen, maar liever meer/dieper.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X