Squat vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by iNtense View Post
    Je benen écht 90 graden buigen.
    Knieën niet over je tenen heen (zwaartepunt)
    Rug recht.
    Fout. Knieën mogen gewoon over de tenen en dieper dan parallel is beter.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Knieën mogen wel over tenen (zie hoe de pro gewichtheffers squatten
      . Benen minimaal 90 graden buigen, maar liever meer/dieper.
      Haha inferno. We zijn het in dit topic wel erg met elkaar eens.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Haha inferno. We zijn het in dit topic wel erg met elkaar eens.
        Oeps, inderdaad!
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Geen enkele rep is diep genoeg gedurende die set.

Een positief punt; hij steekt zijn kont wel ver genoeg naar achteren. Maar nogmaals, hij moet dieper zakken. Het is niet eens parallel.

Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en ik moet je gelijk geven! Sorry TS voor de verkeerde info !
          If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
            Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en ik moet je gelijk geven! Sorry TS voor de verkeerde info !
            Let wel, mijn commentaar over zijn kont naar achteren klopt niet omdat ik mij had vergist. Ik zag over het hoofd dat hij high bar squats aan het doen was.
            - Dave Tate

Comment

Knieën mogen wel over tenen (zie hoe de pro gewichtheffers squatten
              . Benen minimaal 90 graden buigen, maar liever meer/dieper.
              90 graden is volgens mij nog niet helemaal par.

En idd, hoe dieper hoe beter.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

anders moet er een topic komen met filmpjes van Inferno die de oefeningen voordoet... met de bijhorende audio commentaar
                krijg je de titel bodynet coach
                was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

90graden is paralel en wordt door de bonden geaccepteerd. Alleen om te zorgen dat je daadwerkelijk paralel squat word er aangeraden om tijdens de trainingen iets onder paralel te squaten dmv o.a. een box squat.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    90graden is paralel en wordt door de bonden geaccepteerd. Alleen om te zorgen dat je daadwerkelijk paralel squat word er aangeraden om tijdens de trainingen iets onder paralel te squaten dmv o.a. een box squat.
                    ah, oke
                    bedankt falstyr
                    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Voor een gewichtheffer ligt het weer anders. Deze moet voor de clean and jerk Onder de bar geraken en het gewicht opvangen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Let wel, mijn commentaar over zijn kont naar achteren klopt niet omdat ik mij had vergist. Ik zag over het hoofd dat hij high bar squats aan het doen was.
                        Dus als ik de bar lager leg kom ik dichter in de buurt van een lowbar squat? alleen moet ie nog dieper?
                        De houding van mijn rug is wel goed?

Gr. Ximon
                        http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
                          Dus als ik de bar lager leg kom ik dichter in de buurt van een lowbar squat? alleen moet ie nog dieper?
                          De houding van mijn rug is wel goed?

Gr. Ximon
                          Hier in het kort het verschil tussen high bar en low bar:

High bar vs. Low bar squat - YouTube
                          - Dave Tate

Comment

Ik denk dat het wel goed is dat dit aan de orde komt, high bar of low bar, omdat het voor veel verwarring kan zorgen qua techniek. De eerste vraag zou eigenlijk moeten zijn: squat je high bar of low bar. Wel goed dat mensen hier filmpjes posten. Een beeld zegt immers meer dan duizend woorden.

Comment

Misschien kan er een soort van sticky komen met duidelijke uitleg ofzo.
                              Waar mensen eventueel een filmpje kunnen plaatsen om te laten zien hoe hun het doen of voor commentaar wat er beter kan.

Ik dacht dat er alleen verschil was tussen de positie van de bar en wist niet dat er dus ook een andere techniek bij kwam kijken.

Gr. Ximon

Comment

Daar ben ik weer.
                                Extra naar de gym gegaan voor een squat filmpje te maken

Squat001 - YouTube

Squat002 - YouTube

Squat003 - YouTube

Hoop dat het beter is.

Gr. Ximon

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X