Erg zwakke schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erg zwakke schouders

Hierbij een vraag over de training van schouders...

Ik volg nu een aantal weken het UB/LB schema van Dyno en het bevalt me geweldig. Alles gaat lekker vooruit, en de gewichten gaan omhoog, kortom heerlijk
    Het enige minpunt is mijn schouders. Die gaat er echt niet op vooruit, en dan bedoel ik vooral op vlak van kracht (massa uiteraard ook, maar momenteel baal ik vooral van de weinige kracht). Ik heb voordien Stronglift gevolgd waar de military press ook een deel van is, en doe deze oefening nu dus ook bij de UB. Het valt op dat ik gewoon niet verder geraak qua gewicht.
    Enig idee hoe ik hiermee om ga? Volledig van schema veranderen zou ik zonde vinden vermits ik nog lekker vooruitgang boek voor de rest. Ik weet niet of extra de schouders aanpakken nut heeft? Misschien worden dit dan teveel oefeningen voor 1 sessie?
    Kortom: toch van schema moeten veranderen? Meer oefeningen voor de schouders? of gewoon blijven proberen en op een bepaald moment zal de kracht alsnog toenemen?
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Ik heb ook vrij zwakke schouders. Blijf je gewoon richten op de compounds; ohp en push press. Het probleem in veel sportschole is dat de kleinste schijven die van 2.5kg zijn. En voir de schouders is dat teveel als je een stapje omhoog wilt gaan.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

zelf 2 schijven van 1,25 kg kopen schouders op 3x5 2xF trainen deed/doet 't bij super voor kracht (F=failure)
      (ik bedoel dan 1x per week op 5x5-achtig zeg maar en 1x gewoon als assist lift doen)

Comment

Wij hebben schijven van 1,25 maar vind soms 2,5kg verhogen ook al net wat veel. Had liever schijven van 0,5kg gehad dan bouw je veel gemakkelijker op, zeker in het begin nu gaat het opzich wel.
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Je kunt hier halterschijven van 0.5 kg kopen, zodat je het gewicht met 1kg kunt verhogen:

50 mm halterschijven - Halterschijven - Gewichten - Fitness Seller
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Heb ook die 0,5 kg schijven bij fitness seller. Wel handig.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Je kunt hier halterschijven van 0.5 kg kopen, zodat je het gewicht met 1kg kunt verhogen:

50 mm halterschijven - Halterschijven - Gewichten - Fitness Seller
              Dank je wel voor deze tip... ik denk idd dat kleinere verhogingen misschien wel zouden knn helpen.

Ik doe nu ook steeds de MP (met barbell). Is een alternatief met dumbells evenwaardig?

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                Dank je wel voor deze tip... ik denk idd dat kleinere verhogingen misschien wel zouden knn helpen.

Ik doe nu ook steeds de MP (met barbell). Is een alternatief met dumbells evenwaardig?
                Dumbells zijn een alternatief. Alleen heb je dan weer te maken met incrementen van 2kg per dumbell. Dat is dus in totaal 4kg extra erbij wanneer je in gewicht omhoog gaat.
                - Dave Tate

Comment

Dumbells zijn een alternatief. Alleen heb je dan weer te maken met incrementen van 2kg per dumbell. Dat is dus in totaal 4kg extra erbij wanneer je in gewicht omhoog gaat.
                  dat klopt dan ook weer ... maar misschien is de beweging met dumbells eenvoudiger. Ik kut soms met de plaatsing van mijn handen, om mijn ellebogen zo veel mogelijk naar voren te krijgen, met soms pijnlijke polsen als gevolg.

Comment

Hoezo? Dumbells gaan toch gewoon per kg? Bij mij in de gym zijn ze iig van 1 t/m 30(?) vertegenwoordigd...
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Hoezo? Dumbells gaan toch gewoon per kg? Bij mij in de gym zijn ze iig van 1 t/m 30(?) vertegenwoordigd...
                      ligt aan de gym dan, bij ons gaan ze ook per 2
                      Er is 1-10 (dus per kg) en 6-44 met 2 kg stappen
                      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

bij ons is het ook per 2kg (enkel even getallen)

Comment

Bij ons niet. De kleinere dumbells, t/m 10kg, gaan met 1kg omhoog. Daarna gaat het met 2kg. Als het bij jullie zo is, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen en volgens mij eerder een uitzondering. Zelf heb ik het niet eerder meegemaakt.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                            dat klopt dan ook weer ... maar misschien is de beweging met dumbells eenvoudiger. Ik kut soms met de plaatsing van mijn handen, om mijn ellebogen zo veel mogelijk naar voren te krijgen, met soms pijnlijke polsen als gevolg.
                            Het is niet zo dat je ellebogen zo ver mogelijk naar voren moeten. Die fout maakte ik ook in het begin en het voelt inderdaad niet prettig. Je ellebogen moeten wel voorbij de stang zijn, van de zijkant gezien.

En wanneer je het gewicht omhoog duwt moet jij ervoor zorgen dat je torso onder de stang komt.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ead-press.html
                            - Dave Tate

Comment

Tis iig wel herkenbaar allemaal.
                              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X