Benen trainen belangrijk ofniet ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen trainen belangrijk ofniet ?

Ik hoor altijd dat benen trainen erg belangrijk is omdat het ook als extra stimulans fungeert voor je bovenlichaam en ik hoor ook dat je bovenlichaam niet eens meer gaat groeien op een gegeven moment als jeje benen niet traint.

Nu zie ik soms in de Sportschool gasten die echt een bruut bovenlichaam hebben en dan 2 van die stokkies hebben. Dus vraag ik mij af is het nou wel zo belangrijk om die benen te trainen.

Kijk natuurlijk wil ik niet een bruut bovenlichaam op stokkies .

Maar ik heb vroeger erg veel gevoetbalt en gefietst en ik heb gewoon best gespierde benen, Ik denk als je het zou kunnen vergelijken met bovenlichaam dat mijn benen gespierder zijn. En aangezien ik benen trainen Echt Mega Saai vind. Vroeg ik me af kan ik gewoon alleen mijn bovenlichaam gaan trainen en dan toch goed groeien. En mocht het echt uit proporties raken zal ik uiteraard wel mijn benen er weer bij nemen

Alvast bedankt voor de reacties

balans is mooi kippe poten is lelijk
    "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

mja dat weet ik maar dat is niet echt antwoord op mijn vraag

Comment

Optimaal zal je groeien als je ook fanatiek je benen traint.

Comment

Je kunt ook bv alleen elke week gewoon 4 setjes squatten of legpressen, dan pak je toch evengoed de basis training mee voor je benen, en dat kost je niet zoveel tijd, die 4 setjes.
          Brear.

Comment

benen saai? ik vind squaten geweldig. de pijn het zweet wat je uitbreekt. na de set dat je dood vermoeid op een bankje moet uitrusten... geweldig! als je van trainen houd moet bijna wel je been training je favoriet zijn!

Comment

als je benen niet traind val je bij mij in de groep "reiger"
              dik lijf en spille pootjes
              Who's the Chef

Comment

Ik vind benen trainen zeker belangrijk.. Heb het ook een tijd niet gedaan, maar merk dat ik er nu veel voordeel uit haal.. Het geeft me ook de gelegenheid om mijn bovenlichaam een dag rust te geven dus al met al zou ik niet meer zonder kunnen..

Comment

Originally posted by BREAR
                  Je kunt ook bv alleen elke week gewoon 4 setjes squatten of legpressen, dan pak je toch evengoed de basis training mee voor je benen, en dat kost je niet zoveel tijd, die 4 setjes.
                  Brear.
                  En je hamstrings en kuiten dan

Comment

Benen trainen is belangrijk. Je wilt toch een sterk/gespierd lichaam? Of alleen maar een grote borst en biceps?

De reden dat veel jongens geen benen trainen is omdat het zwaar is. Dan zijn wat setjes bankdrukken en bicep curls toch wel wat relaxter.
                    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by KeepItReal
                      Benen trainen is belangrijk. Je wilt toch een sterk/gespierd lichaam? Of alleen maar een grote borst en biceps?

De reden dat veel jongens geen benen trainen is omdat het zwaar is. Dan zijn wat setjes bankdrukken en bicep curls toch wel wat relaxter.
                      Oftwel dat zijn de beachtboys die net voor de zomer binnen komen wandelen en in de winter nergens te bekennen zijn.
                      It is not strength but desire which moves us

Comment

Vind ook dat alles in verhouding hoort dus zou zeker 1x per week squatten en wat kuiten doen.
                        Zonder benen te trainen groei je ook wel door maar je lichaam zal altijd een balans proberen te vinden.

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Santino88
                          Ja, je hoort alles te trainen, maar als iemand nou helemaal z'n benen niet wil trainen, dan is het toch een goeie zaak als je dan in ieder geval nog 4 setjes squat of legg press per week, werk je toch nog aan de basis in ieder geval.
                          Brear.

Comment

Originally posted by Santino88
                            Met fullsquaten kom je al een heel eind.

Comment

Bedankt voor de Reacties. Ik vind trouwens Squatten nog wel leuk :P maar wel onwijs vermoeiend inderdaad. Maar zoals ik al zei zij mijn benen goed gespierd daarom wil ik me meer richten op me bovenlichaam en ik vind dat ook veel leuker . En nee ben geen beachboy ik vind het trainen ook erg leuk en ben plan nog lang door te gaan.

Ik ga nu denk ik dan voor het squatten 1 a 2 x per week.

Nogmaals bedankt voor de reacties

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X