Borst ( binnenkant )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dav1t0 View Post
    Waarom mag je geen zuivel?
    mag niet van de baas
    ik eet dus me nutrix met water en shakes uiteraard ook

Comment

inderdaad sanito heeft gelijk als je de binnekant voelt zijn dat je aanhechtingen, alleen om je borst spieren te lanten groeien is het ook belangrijk dat je je aanhechtingen gaat belasten want die tellen ook om te groeien. Verder kan je inderdaad de nadruk veranderen met andere oef/bewegingen, maar dan ook alleen op de gehele borstspier en de aanhechtingen. Wat de meeste denken met fyers bijv klopt niet want de laatste 15 cm heeft nauwelijks tot geen effect op de spier dus binnenkant met deze oef??? train je niet. Met cable cross daarintegen kan je de spanning langer op de spier houden deze beweging geeft je dus meer het 'gevoel' dat je de binnenkant traint, alleen wat je dan voelt zijn je aanhechtingen dat zal vaak komen omdat men dan niet gewent is deze op deze wijze te belasten. Dit alles resulteert dus wel in een grotere spiermassa op de borst maar danwel de hete borst. Dus mannen de NAAD die de meeste zo mooi cq belangrijk vinden komt met meer massa vanzelf, doortrainen en geduld hebben.

En wat Bruce zegt helpt inderdaad goed, goed droog zijn zie je meer..!!

greetsss f
      als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Toen ik vanmiddag een beetje aan het lezen was op AR, kwam ik een zeer interessante post tegen over de ''binnenkant borst''

(ik weet niet of het kopieeren van een ander board is toegestaan. Zoniet, dan moet deze post maar verwijdert worden )

Op DBB en BFF wordt er meteen gezegd dat je je binnenkant borst niet apart aan kan pakken, zodra er een vraag over wordt gesteld. De beargumentatie erachter is altijd hetzelfde (van 3XL):

Als een spier verkort dan doet deze dat over de gehele lengte en niet aan 1 kant.
        Je kan dus niet 1 kant accentueren waardoor het dus onmogelijk wordt binnen/buitenkant te trainen.

Ik heb me altijd afzijdig gehouden gedurende de discussies. Ik vond dat er geen bewijs voor was voor wat er werd geclaimd en ik ga niet iemand zomaar napraten (wat de rest wel deed imo).

1 keer heb ik me laten gaan en dit zei ik (augustus 2004): "Wel hard aanspannen opt moment dat de binnenste delen het meest actief zijn." Ik kan zo bij Milos Sarcev in dienst

Wat ik met mn oude post wil zeggen is, misschien worden de binnenste spiervezels extra gestimuleerd...(1) Als dat zo is, zit 3XL ernaast en heeft hij het jarenlang foute beweringen gedaan.

Bewijs is er nauwelijks op dit gebied, echter heb ik wel een aantal posts gevonden van Milos en een aantal meningen van mensen uit de bodybuilding wereld. Wat ik daarmee wil bereiken: Trek je EIGEN conclusie en sta open voor veranderingen. De veranderingen gaan snel. Ga niet argeloos mensen napraten en zomaar iets aannemen.

Voordat ik de boel ga kopiëren wil ik eerst zeggen wat ik zelf heb ervaren een paar weken terug. Een paar weken terug heb ik spierpijn gehad alleen op het middelste gedeelte van mn borst. Ik voelde het alleen als ik mn armen recht voor me hield (inclusief ellebogen). Toen ik een beweging van buiten naar binnen maakte, voelde ik pas de spierpijn toen ik mn armen recht voor me had. Dat zette me aan het denken over regionale stimulatie van spiervezels. Dit onderzoek(1) bewijst dat het wel degelijk bestaat!

The purpose of the study was to determine whether varying biceps exercises, as commonly used by bodybuilders, produces a differential growth pattern in three regions of the muscle: near the origin (top of the arm), the belly (middle of the upper arm) or near the insertion (at the bottom of the upper arm).
        ...
        To determine the changes in the subjects' biceps as a result of the training, the researchers used MRI.
        After 12 weeks all areas of the biceps showed growth, with the greatest change appearing in the lower biceps, near the insertion of the muscle.
        Investigators thought that was because it's the part of the biceps most affected by maintaining the hand in a typical curl position.
        The next most affected portion was the belly, followed by the top of the upper arm.

1 Price, T., et al. (2005). Biceps brachii regional growth in response to 12 weeks of resistance training. Med Sci Sports Exer. 37:S131.

Overigens een goede manier om de binnenkant van je borst te laten branden is voor een tijdje crab most muscular pose te doen. Het nut ervan.. niets, gewoon laten voelen hoe de binnenkant van je borst aanvoelt Waarschijnlijk pure neurologische perceptie.

Nu een grote post van Milos Sarcev:

I have very little time as I just visited Aruba and Japan and while I was there I didn't have much time to participate on the board...Sorry.
        Also this question will take me some time to bring out the references to what I am saying as many people would be jumping on the conclusion that THERE IS NO WAY that inner chest fibers could be stimulated to higher degree in any particular exercise...
        Statement that complete fiber gets stimulated regardless of the grip used is what I am hearing from many "experts"...

Well, if I would have always listen what was served to me as "scientifically proven" I wouldn't have tried many techniques that I am using today - as it was explained to me that I would be wasting my time...

I am always very open minded and I don't accept anything as true until I discover it for myself...
        So, I observed many guys training and changed my training style constantly in quest to find what best works for me...

To return to the subject here - in case of INNER chest - very early in my career while I was back in Yugoslavia I had a chance to watch few guys develop their physiques while training for several years.
        Some guys that I observed who were using very narrow (close) grip on bench press exercises (free weight, Smith machine and even d-bells) seemed to develop inner chest more than guys that used regular or wide grip...

Also some guys that had unorthodoxly wide grip seem to develop outer chest to the higher degree...
        I tried it myself and realized the difference.

Simply - raise your arms (one arm?) in front of you and move it towards the center of your body (inwards).
        As muscle shortens touch your chest and see what happens.
        Than move the arm outwords (like you would if you would have wide grip) while touching your chest and see what happens than...
        While muscle is contracted try to feel the difference in inner and outer chest while having both grips and I hope you'll realize why I believe (BTW - I am 100% certain) that close grip (on bench press) does stimulate inner fibers more than the regular or wide grip.

I talked about this once with Marcus Ruhl as he is very proud of his chest development...
        He said that the secret to his crazy outer chest was exactly extremely wide grip he was using for many years.

Now, I don't just claim this for CHEST - but for ANY other muscle as well...
        I am 100% certain that one part of the same muscle CAN be stimulated more than others...

Not looking only at genetic differences I claim that we do see different shapes of the muscles on different people - exactly due to THIS reason. Specific ways of doing particular exercises can shape the muscles differently!

Sometimes nature of the jobs determines what kind of activity they are forced to do on daily bases and it is viseable that specific activity (exercise or just some physical work) makes them develop some muscles in very specific way.
        Experts claim that different shape of the muscle is ONLY due to different genetic...I claim that repetitive physical activity (i.e. CERTAIN EXERCISE or nature of the job for some people) can influence specific muscle development.

As you know in many exercise besides the primary mover (muscle we train) other muscles got involved as well (secondary movers). Stabilizers get involved as well...But SPECIFICS of the exercise (grip, range of motion, angle...etc, etc...) can determine SPECIFIC muscle stimulation and therefore - development.

IF you are in controle with your body and IF you can feel every muscle as you exercise - you will soon realize that you can even direct contraction of some fibers more than other...I do that all the time

En nu wat andere meningen (met dank aan Mantronik):

3XL:
        De origio (oorsprong) van de pec loopt over een groot bereik, sleutebeen, borstbeen/rib, rib.
        Door de hoek van de beweging te veranderen verander je dus de vezelbanen die je belast.
        Maar je belast deze nog steeds over de gehele lengte, dus van origio tot insertie en niet alleen aan 1 kant

Wat gelovers in het middenborstprincipe aanhangen is dat je maar 1 kant belast (in dit geval alleen origio).
        Het is bij bv schuindrukken echt niet zo dat je alleen de aanhechting aan je sleutelbeen belast en dat er aan de kant van je bovenarm niets gebeurd.

Nogmaals, je belast dus wel de bovenste banen, maar gewoon over de volle lengte.

...

1 van de verklaringen dat mensen de binnenzijde voelen is juist dat de vezels tegen de aanhechtingsrichting in worden gedruk. Maar dat wil nog niet zeggen dat de spier daar meer belast word.

Charles Glass:
        The seated machine presses are done while holding the vertical support bars outside the horizontal handles, so that the palms face each other. Glass prescribes this to stress his client's outer pecs

Ronnie Coleman:
        you should prioritize your energy expenditures so you build overall mass with your first exercise, upper chest with your second exercise, lateral pecs with your third and lower pecs with your fourth.

John Hansen, natural mr Olympia:
        At the first workout I use basic exercises that hit all areas of the chest for maximum growth. It stimulates growth in the middle pecs, the upper pecs, the outer pecs and the upper-inner pecs.

Once I’ve blasted my upper and middle pecs with two basic exercises

To keep constant tension on my outer pectoral muscles, I stop the movement about 10 inches short of where the dumbbells would touch.

The flat-bench flye is an awesome exercise for the outer pecs
        etc etc

Greg Zulak:
        People who believe in noncontiguous innervation, as it’s called, say it takes only one exercise to stimulate a muscle completely, so there’s no need to do, for example, incline presses for upper pecs; cable crossovers for inner pecs; wide-grip dips, wide-grip bench presses and three-quarter dumbbell flyes for outer pecs; and decline presses for lower pecs. Do any chest exercise you wish, the proponents of noncontiguous innervation say, and the entire chest gets worked. I say that’s a bunch of bull.

Dumbbell flyes:
        Pulling your elbows wide and back in line with your shoulders or below your ears gives your pecs a good extra stretch, while bringing your dumbbells back over the chest so they touch helps to work some of the outer and inner pecs.

If you wish, you can try to touch your elbows together at the top, which gives greater contraction to the inner pecs.
        If you feel you need to develop more outer pec, don’t bring the dumbbells all the way up

Cable cross over
        For lower-inner chest work make your hands cross at the crotch. For upper-inner chest stimulation use the lower pulleys for crossups

Charles Poliquin:
        You can't emphasize training inner chest if there is none...
        Work on both heads of the pectoralis major and the inner chest will come.
        The inner chest concept comes from neurological perception.

Mijn conclusie? De bewering van 3XL staat op losse schroeven door het onderzoek(1) wat ik postte. Regionale stimulatie van spiervezels kan dus blijkbaar. Echter ga ik niet alleen af op beweringen en meningen van mensen. Het liefst zou ik een onderzoek zien met MRI metingen van de borstspieren. Tot dat er niet is (of vergelijkende studies), zal ik er geen mening op na houden of loze beweringen doen.
        Overigens vind ik mijn spierpijn aan de binnenkant van mijn borst een paar weken terug, nog steeds apart. Alsof ze extra gestimuleerd waren...

Met dank aan Glenn van AR. (deze post is dus NIET door mij geschreven...)

greetz
        Last edited by Farmboy; 29-08-2006, 16:19.
        Trainingslog Farmboy:

Comment

Inderdaad heb het ook al gelezen, Tja ... nu moet ik/we alles terug herhalen.

3XL is trouwens de man!
          Last edited by Santino88; 29-08-2006, 16:22.

Comment

Waarom moet(en) je/we nu alles terughalen?

Comment

Door dat artikeltje dat beweerd die binnenkant borst bestaat, nu moeten we weer alle argumenten van hiervoor aanhalen

Comment

Hhhmmm intersant, 3xl is idd een kerel die veel maar dan ook veel weet over de sport, maar zomaar klakkeloos alles van hem overnemen lijkt me niet verstandig Santino

Grtz
                stil growing

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                  Zijkant buikspieren is een aparte spier = obliques.

En buikspieren kan je niet onderverdelen in onderkant , midden & boven het is 1 spier.
                  ja van de zijkant klopt wel maar ik sij toch ook je buikspier is 1 spier maar je kunt wel nadruk leggen
                  on the road to get huge

Comment

snipke heeft gelijk, maar we moeten denk wel even met zen alle (die daar zin in hebbe dan) rondkijke op internet enzo, ik ga ff kijke en ik post over paar dage wel wat dingetjes

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
                      Toen ik vanmiddag een beetje aan het lezen was op AR, kwam ik een zeer interessante post tegen over de ''binnenkant borst'' ................ enz enz

greetz

Leuk zo'n sleur&pleur, maar doe dat dan ook gelijk met de reactie's die ik geplaatst heb

3
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by snipke View Post
                        Hhhmmm intersant, 3xl is idd een kerel die veel maar dan ook veel weet over de sport, maar zomaar klakkeloos alles van hem overnemen lijkt me niet verstandig Santino

Grtz

Idd, neem nooit zomaar iets van iemand aan.
                        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by snipke View Post

Grtz
                          Wat heb ik overgenomen?

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                          ja van de zijkant klopt wel maar ik sij toch ook je buikspier is 1 spier maar je kunt wel nadruk leggen

Originally posted by 3XL View Post
                          Idd, neem nooit zomaar iets van iemand aan.
                          Last edited by Santino88; 04-09-2006, 10:23.

Comment

der heeft er een ontdekt dat er overal ongeveer wel een smiley voor is
                            on the road to get huge

Comment

Gedeeltelijke samentrekking van een spier kan wel...!

Zal ik nu is effe vals spelen, ik heb het geprobeerd met een elektro-spier-stimulator die ik op een gedeelte van 1 spiergroep plaats;nl. de buikspieren... vooral de onderste dan. Ik moet jullie zeggen dat de volledige spier beweegt omdat 1 kant hard word samen getrokken en de boel hangt volledig aan elkaar dus zal mee bewegen,maar als je na enige tijd het toestel op maximum stroom zet merk je duidelijk dat 1 kant samentrekt en niet alles, let op voor de duidelijkheid de kant dat gestimuleerd word trekt maximaal samen en de rest volgt wat mee maar trekt belange niet zoveel samen als de gestimuleerde kant!
                              Conclusie: je kan wel nadruk leggen op 1 kant van een spiergroep, en ik ben maar een amateurke, maar heb wel een graduaat in elektronica dus ik kan wel verklaren waarom ....

==> de contractie van een spier gebeurd door een natuurlijke elektrische prikkel. Neem nu punt A en B zijn de extremiteiten van een spier, ergens daartussen zetten we punt C.
                              Nu gaan we nu 2 elektroden bevestigen op een punt B(+) en C(-) van de spier... Volgens de conventionele stroomzin zal de stroom de spier (transcutaan) op punt B binnengaan en verlaten op punt C, maw je hebt alleen een contractie tussen B en C, dus gedeeltelijke contractie van een spier kan dus wel en is hierbij bewezen....

PS= Bericht aan de mensen die dit onderwerp serieus ter harte nemen en voor ze beginnen te kafferen op mij, lees effe het vetgedrukte woord in het begin van m'n post... and stay off my back

Grtz
                              -C-
                              Last edited by Niceguy; 05-09-2006, 05:19.
                              -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
                              -2 know what we don't know
                              -No Pain No Gain!

Comment

I am so yankin your chains guys....
                                -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
                                -2 know what we don't know
                                -No Pain No Gain!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X