hallo ik ben deze topic begonnen omdat ik een vraag heb. ik doe sinds enige tijd een beetje fitnesstrainen en bodybuilden. maar wat ik vooral doe is boksen erbij. en dit doe ik 6 tot 7 dagen inde week. mijn vraag is of dit nou wel zo verstandig is. want ik train een uur per dag. en hoe kan ik weten of mijn spieren overrtrained zijn. bij voorbaat dank. ik heb het hard nodig.
7 dagen per week trainen help!
Collapse
X
-
dat je spieren overtrained zijn kan je merken aan de kracht die je hebt.. je kan per week achteruit gaan en dan ben je je dus aan het overbelasten
6 of 7 dagen in de week trainen is in prinsipe geen oplossing... elke spier heb 48 uur nodig om te herstellen dus ik raad je aan om 2 of meer rustdagen te pakken dus dat je uitkomt op 4 of 5 keer trainen per week.
een uur per dag is meer als voldoende als je goed trained, je kan ook langer trainen maar dat heeft geen ene nut want je gaat dan ook afbouwen in plaats van opbouwen. eet na het trainen ook eiwitten anders breek je je spieren ook af
ik hoop dat je hier wat aan heb
-
ja hier heb ik zeker wat aan. bedankt maar hoe kan ik de rustdagen het beste indelen? na 5 dagen sport 2 dagen rust of die rustdagen verdelen. en is de kans groot dat je spieren afbreekt? en bij een minimale rustperiode van 48 uur is 2 dagen toch eigenlijk te weeinig? mvg
Comment
-
Originally posted by corosion View Postdat je spieren overtrained zijn kan je merken aan de kracht die je hebt.. je kan per week achteruit gaan en dan ben je je dus aan het overbelasten
6 of 7 dagen in de week trainen is in prinsipe geen oplossing... elke spier heb 48 uur nodig om te herstellen dus ik raad je aan om 2 of meer rustdagen te pakken dus dat je uitkomt op 4 of 5 keer trainen per week.
een uur per dag is meer als voldoende als je goed trained, je kan ook langer trainen maar dat heeft geen ene nut want je gaat dan ook afbouwen in plaats van opbouwen. eet na het trainen ook eiwitten anders breek je je spieren ook af
ik hoop dat je hier wat aan heb
maar je bedoelt waarschijnlijk 48 uur... dan is het dus voldoende om 1 dag tussen het trainen te laten.
Comment
-
7 Dagen??
Hallow,
hier ben ik weer, heb het wel naar men zin op dit forum. Teveel trainen is ook niet goed, je spieren moeten voldoende rusten, he man! Je kan niet elke dag trainen! ik train 4 dagen per week en merk een sterke groei in spiermassa, ook omdat men spiere kunnen rusten en dus ook versterken! Ik merk dit echt.
Veel succes ermee!
Comment
-
Originally posted by Fortuna View PostHallow,
hier ben ik weer, heb het wel naar men zin op dit forum. Teveel trainen is ook niet goed, je spieren moeten voldoende rusten, he man! Je kan niet elke dag trainen! ik train 4 dagen per week en merk een sterke groei in spiermassa, ook omdat men spiere kunnen rusten en dus ook versterken! Ik merk dit echt.
Veel succes ermee!
bedankt alsvast!
Comment
-
Je kan gewoon 7x per sporten. Ligt maar net aan de intensiteit en het volume. Als je bijvoorbeeld 3xper week full body doet en je gaat 4xboksen. Als je boksen het belangrijkst vind ga je gewoon niet voluit met krachttraining, dus bijv dag 1 snelheid/explosiviteit, dag 2 kracht, dag 3 op herhalingen.
Je kan ook 2xub/lb doen per week als je perse 7x per week wilt trainen, maar ik zou vanwege je boksen lekker voor full body gaan.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by adon1s View PostJe kan gewoon 7x per sporten. Ligt maar net aan de intensiteit en het volume. Als je bijvoorbeeld 3xper week full body doet en je gaat 4xboksen. Als je boksen het belangrijkst vind ga je gewoon niet voluit met krachttraining, dus bijv dag 1 snelheid/explosiviteit, dag 2 kracht, dag 3 op herhalingen.
Je kan ook 2xub/lb doen per week als je perse 7x per week wilt trainen, maar ik zou vanwege je boksen lekker voor full body gaan.
Comment
-
nou ik bedoelde eigenlijk te zeggen gwoon 2 dagen trainen 1 dag rust dan hebbe al je spieren rust gehad voor 48 uur want neem aan dat je niet dezelfde spiergroepen 2 achtereenvolgende dagen trained... en dan weer 2 dagen trainen maar weet niet of het bij jullie zo is maar in duiven is de sportschool ook elke zaterdag en zondag open dus ik kan het allemaal mooi verdelen
Comment
-
Originally posted by mit16 View Postheej bedankt fortuna, maar heolang doe je dit al en hoe deel je je rustdagen in???
bedankt alsvast!
ik merk ook dat die 3 rustdagen me goed doen!
Comment
-
kleine opmerking: als je 2 dage rust neemt tusse alle traininge kan je geen 4 of 5 keer per week traine, maar 2 keer per week.
maar je bedoelt waarschijnlijk 48 uur... dan is het dus voldoende om 1 dag tussen het trainen te laten.
ik bedoelde het zo 2 dagen trainen 1 dag rust en dan weer 2 dagen trainen... want neem niet aan dat je 2 spiergroepen achtereenvolgens trained en ja ik bedoelde 48 uur sandero... maar ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij ons is de sportschool ook op zaterdag en zondag ochtend open dus kan ik het mooi verdelen allemaal zodat ik ook genoeg rust krijg
Comment
-
Originally posted by corosion View Postnou ik bedoelde eigenlijk te zeggen gwoon 2 dagen trainen 1 dag rust dan hebbe al je spieren rust gehad voor 48 uur want neem aan dat je niet dezelfde spiergroepen 2 achtereenvolgende dagen trained... en dan weer 2 dagen trainen maar weet niet of het bij jullie zo is maar in duiven is de sportschool ook elke zaterdag en zondag open dus ik kan het allemaal mooi verdelen
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 hour ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment