Vraagje, ik moet aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by janieck spithoff View Post
    yush, je hebt gelijk als je zo naar mijn schema kijkt kwa ontbijt. meestal sta ik pas rond 10 op en dan voeg ik maaltijd 1 en 2 samen . Bij dit schema heb ik de weightgainer niet toegevoegd die ik elke dag neem, en inderdaad er mag wel wat vet bij! ik gooi er ook nog een blikkie tonijn tegen aan . Ben hierop meer dan 15 kg gegroeid

Hoeveel weeg je atm dan? en je lengte?

@TS, als je het niet kunt vinden
    http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html

Comment

Ik woog voor ik begon te trainen 54 kilo. Gewoon door 500 - 1000 kcal boven mijn voedingswaarde te eten (gezond eten!) en door te trainen ben ik de eerste 5 weken 1 kilo per week bijgekomen.

In het begin zal het moeilijk zijn om zo een hoeveelheden binnen te krijgen, maar gewoon even doorzetten...

Probeer je maaltijden ook zo goed mogelijk te spreiden. Als eetlustopwekker zou ik je aanraden om 45 min voor een maaltijd een appel te eten. Dit heeft bij mij veel geholpen.

Dit zijn wat richtlijnen die ik heb gebruikt om mijn voeding samen te stellen.

Code:
      koolhydraten
      ------------
      40-60% van totale behoefte (1gr = 4kcal)
      Volkoren produkten
      - brinta
      - havermout
      - rijst
      - kleine 
      - zoete aardappeltjes

eiwitten
      --------
      2 x lichaamsgewicht (1gram = 4kcal) 
      - Vlees (behalve varken)
      - Vis
      - Eieren
      - magere zuivel produkten
      - Soja produkten

onverzadigde vetten
      -------------------
      15-25% van totale behoefte (1gr = 9kcal)
      - Ongezouten noten zoals walnoten, cashew, pinda's, macademia's. 
      - Avocado's, 
      - vet van een vis zoals de Zalm, 
      - pindakaas

ochtend
      --------
      - snelle koolhydraten (fruit)
      - eiwitten (whey of weightgainer)

avond
      ------
      - trage eiwitten (platte kaas)
      - onverzadigde vetten (noten)
      => geen koolhydraten, want deze worden omgezet naar vet (geen inspanning)
      veel succes!

Comment

4 kg in 10 weken? Bleh, als je voldoende eet kun je dat er in 2 weken al bij hebben... Lezen = weten...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          4 kg in 10 weken? Bleh, als je voldoende eet kun je dat er in 2 weken al bij hebben... Lezen = weten...
          Kan je het niet beter wat rustiger aanpakken ipv van meteen zo veel aankomen? Als je wat langzamer aankomt heb je wss ook minder vetpercentage?

Comment

ik denk dat als je 15/16 bent je nog niet heel erg veel met voeding kunt doen...het is ook een klein beetje afwachten wat je lichaam & hormonen doen

Ik was zelf op die leeftijd erg dun, en tijdens mijn studententijd ben ik erg veel gaan sporten (was toen 20), en toen kwam de groei ook echt goed...(en nu overigens weer )

Comment

Als je in de puberteit zit moet je zo wie zo boven onderhoud eten.
              Deze gast moet aankomen...dus moet hij ook boven onderhoud eten.

Comment

Bedankt! Enige probleem is dat ik die vleesdingen thuis niet kan eten want mijn ouders zijn vegetarisch :S.

Comment

Originally posted by Wolfje View Post
                  Bedankt! Enige probleem is dat ik die vleesdingen thuis niet kan eten want mijn ouders zijn vegetarisch :S.
                  En jij ook? anders probeer zelf wat vlees te halen als je ouders niet meewerken. Weet niet of je het geld ervoor hebt.

Comment

voor 12 euro heb je 2.5kg kip in huis. snijden en koken stelt niks voor. Dat je ouders vegetarisch zijn betekend niet dat jij dat ook moet zijn.

Blik vis is wel prijzig, maar als je wat wilt...

Comment

Tartaar is spotgoedkoop en heeft goede voedingswaarde.
                      Daarnaast zijn noten, pindakaas en ongeklopte slagroom(door de shake) ook goede kcal bommen.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by kiss View Post
                        ik denk dat als je 15/16 bent je nog niet heel erg veel met voeding kunt doen...het is ook een klein beetje afwachten wat je lichaam & hormonen doen

Ik was zelf op die leeftijd erg dun, en tijdens mijn studententijd ben ik erg veel gaan sporten (was toen 20), en toen kwam de groei ook echt goed...(en nu overigens weer )
                        je kan als 15/16de jarige veel voordelen eruit pakken kijk maar eens naar de tienerbodybuilding info die we hier hebben.

ja je moet ook echt veel gaan eten op deze leeftijd omdat je ook nog eens in de groei zit dus je kan heel veel naar binnen stoppen zonder veel aan te komen.
                        maar je moet bulken en het op een vreten zetten en dan krijg je prachtigge resultaten.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          En jij ook? anders probeer zelf wat vlees te halen als je ouders niet meewerken. Weet niet of je het geld ervoor hebt.
                          Ik ben niet vegetarisch, alleen mijn ouders willen geen vlees in huis . Dus das het grote probleem eigenlijk....

Comment

hmm... Koop vlees beleg voor je brood en bewaar het ergens waar ze het niet zien. En doet het zelf op je brood als je naar school gaat.

Koop blikjes vis en doe ze op school of zo in je kluisje

Koop eieren en eet omeletten van 6 hele eieren elke dag. Vegetariers hebben niks tegen eieren. Anders zijn het veganisten en die zijn zo irritant dat je ze in elkaar mag schoppen als ze je in de weg gaan zitten voor je gezondheid.

Magere Kwark. Zuivel produkt, maar zouden vegetariers ook geen probleem mee moeten hebben.

Comment

Originally posted by Wolfje View Post
                              Ik ben niet vegetarisch, alleen mijn ouders willen geen vlees in huis . Dus das het grote probleem eigenlijk....
                              Wat eten zij dan ipv vlees?.. Er zijn natuurlijk wel goede vervangers voor... Maar heb je nu dan n kast vol sups gekregen van je ouders?

Comment

2x per dag een omelet van 5 eieren.
                                1 bak kwark van 500g voor het slapen.
                                2 glazen melk per dag.

in dat alles zit iig al genoeg eiwitten. (ongeveer lichaamsgewicht 2x)
                                voor de rest veel vetten, veel koolhydraten erbij eten, tot je aan de 4000 kcal komt. ik weet zeker dat je daarvan gaat aankomen.

succes
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X