Originally posted by marnop
View Post
Hij valt jou manier van trainen niet aan maar jij de zijne wel (onterecht in mijn ogen), terwijl dat voor hem waarschijnlijk de beste manier was/is om te komen waar hij wil zijn.
Voor puur BBing doeleinden zal het waarschijnlijk niet 100% effectief zijn, maar desondanks is er niet te ontkennen dat het voor hem persoonlijk werkt. Iedereen is toch echt anders, voor mij werkt het echt van geen meter, in geen enkele zin. Ik split en daar ga ik het hardste op, FB's, UB/LB's, DC, heb het allemaal geprobeerd en ben met je eens dat splits het beste werken (Voor mij tenminste). Betekend niet dat een andere aanpak automatisch slechter is als je het op individueel niveau bekijkt.
Verder is je schema een beetje onvolledig ijsblok, is prima als je puur voor kracht traint, maar zou er bijvoorbeeld niet van uit gaan dat een paar setjes benchen op maandag en wat incline DB presses op donderdag genoeg gaat zijn om op te groeien (in vergelijking met standaard splits of ub/lb's, en er zullen vast wel uitzonderingen zijn maar zullen we daar eens een keer niet over uitwijden).
IBB schema is een beetje controversieel (veel speciale technieken en benodigdheden) en werkt in fases (per spiergroep) terwijl jij waarschijnlijk gewoon op alles nog prima progressie kunt boeken. Verder traint het erg veel op zeer low rep ranges en hoge intensiteit (wat prima is als je erg veel ervaring kent, maar voor mensen die soms een beetje minder strict zijn in uitvoering kan het snel verkeerd gaan, niet op jouw gericht, gewoon opmerking, wie de schoen past mag hem aantrekken ) Geloof dat hij een week heeft tijdens schouders waarbij hij voor quads alleen maar leg extensions pakt voor een paar setjes met 2 reps o.i.d. werkt misschien als je aan de roids zit voor onderhoud, maar een naturel gaat daar echt wel beenmassa mee verliezen.
Kun je niet gewoon een basisschemaatje wegdraaien? Split of anders 5/3/1 van Jim wendler, traint erg leuk, elke week pr's, kracht gaat netjes vooruit (mits je eet ofcourse) en vrij korte trainingen. Dan pak je de bodybuilder versie en heb je praktisch een normale split waarbij je de hoofdcompound van de dag op low reps traint, maar dan heb je tenminste een schemaatje op papier staan. (Krijg de indruk dat je alles wel prima vind, maar wel iets stricts wil hebben om na te leven ipv vrijer trainen?)
Comment