IJsbloks ub/lb schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Zo jong nog en dan zo'n grote aansteller, tsjonge jonge.
    Zal je dochter wezen wat een jankerd.

Per dozijn komen de jongens met beginnersgains hoor jochie, je bent geen uitzondering. Ze gainen als ze genoeg eten allemaal tot wel 20kilo in 1,5 jaar en sommigen nog wel meer dan dat, geen probleem.

Als je nou zo'n allesweter bent en ik lul ergens crap, dan mag je het verbeteren.
    Marnop je bent jezelf een klein beetje de grond in aan het praten met dit soort uitspraken. Revius is een no-nonsense kerel die echt tot het naadje gaat (genoeg video's gepost) en zeker beginnersgains achter zich heeft gelaten en nogsteeds als een malle vooruit gaat. (Hij traint niet voor BBing doeleinden vergeet dat niet)

Hij valt jou manier van trainen niet aan maar jij de zijne wel (onterecht in mijn ogen), terwijl dat voor hem waarschijnlijk de beste manier was/is om te komen waar hij wil zijn.

Voor puur BBing doeleinden zal het waarschijnlijk niet 100% effectief zijn, maar desondanks is er niet te ontkennen dat het voor hem persoonlijk werkt. Iedereen is toch echt anders, voor mij werkt het echt van geen meter, in geen enkele zin. Ik split en daar ga ik het hardste op, FB's, UB/LB's, DC, heb het allemaal geprobeerd en ben met je eens dat splits het beste werken (Voor mij tenminste). Betekend niet dat een andere aanpak automatisch slechter is als je het op individueel niveau bekijkt.

Verder is je schema een beetje onvolledig ijsblok, is prima als je puur voor kracht traint, maar zou er bijvoorbeeld niet van uit gaan dat een paar setjes benchen op maandag en wat incline DB presses op donderdag genoeg gaat zijn om op te groeien (in vergelijking met standaard splits of ub/lb's, en er zullen vast wel uitzonderingen zijn maar zullen we daar eens een keer niet over uitwijden).

IBB schema is een beetje controversieel (veel speciale technieken en benodigdheden) en werkt in fases (per spiergroep) terwijl jij waarschijnlijk gewoon op alles nog prima progressie kunt boeken. Verder traint het erg veel op zeer low rep ranges en hoge intensiteit (wat prima is als je erg veel ervaring kent, maar voor mensen die soms een beetje minder strict zijn in uitvoering kan het snel verkeerd gaan, niet op jouw gericht, gewoon opmerking, wie de schoen past mag hem aantrekken ) Geloof dat hij een week heeft tijdens schouders waarbij hij voor quads alleen maar leg extensions pakt voor een paar setjes met 2 reps o.i.d. werkt misschien als je aan de roids zit voor onderhoud, maar een naturel gaat daar echt wel beenmassa mee verliezen.

Kun je niet gewoon een basisschemaatje wegdraaien? Split of anders 5/3/1 van Jim wendler, traint erg leuk, elke week pr's, kracht gaat netjes vooruit (mits je eet ofcourse) en vrij korte trainingen. Dan pak je de bodybuilder versie en heb je praktisch een normale split waarbij je de hoofdcompound van de dag op low reps traint, maar dan heb je tenminste een schemaatje op papier staan. (Krijg de indruk dat je alles wel prima vind, maar wel iets stricts wil hebben om na te leven ipv vrijer trainen?)
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Yaw, klopt helemaal wat je zegt.
      Gaat meer om iets op papier zetten om weer in een vast routine te vallen wat ik gewoon lekkerder vind en ook weer voeding op papier te zetten om weer met stappen vooruit te gaan.

maar na 2 jaartjes aardig wat dingen hebben gedaan wil ik weer eens wat nieuws proberen en tja soms raakt je inspiratie op.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        Yaw, klopt helemaal wat je zegt.
        Gaat meer om iets op papier zetten om weer in een vast routine te vallen wat ik gewoon lekkerder vind en ook weer voeding op papier te zetten om weer met stappen vooruit te gaan.

maar na 2 jaartjes aardig wat dingen hebben gedaan wil ik weer eens wat nieuws proberen en tja soms raakt je inspiratie op.
        Zoek anders een dat 5/3/1 schemaatje op, is heel basic, maar is heel strak opgezet en je kunt gewoon hard trainen. Varieert per week de rep ranges en is heel flexibel als je kijkt naar de assists. Soort van Borst/Benen/Schouders/Rug split, maar dan iets meer gericht op PL'ers, al kun je gewoon de bodybuild template gebruiken.

Juist omdat het zo strict opgezet is hoef je alleen maar naar gym te gaan, logboek pakken en knallen en niet telkens na te denken of je training wel werkt of niet

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Dat klopt nog steeds.

Je kan natuurlijk wel groeien met krachtschema's maar het is toch totaal anders dan puur bodybuilding.
          Ik vind het persoonlijk helemaal niks dat schipperen met sets en reps.
          Doe mij maar 1 spiergroep tot totale uitputting, zover dat je na de pec's geen rug/trek oefeningen meer kan doen, gewoon kapot gaan op 1 groep.
          Ultieme groei en definitie geeft dat.
          Jij gaat wellicht kapot op 1 spiergroep door tig oefeningen.
          ik ga kapot op 1 oefening.

maar we doen beiden een hoog volume. Alleen jij verspreid het over tig oefeningen met tig sets. Ik doe tig sets/reps met 1-2 oefeningen.

Wil je spiermassa moet je spiervezels vermoeien. Dus veel sets/reps heb je nodig. De hoeveelheid oefeningen is alleen nodig om een wat esthetisch gebalanceerd uiterlijk te krijgen. Maar nog doen veel amateur bodybuilders vaak te veel oefeningen en gaan dan tegen anderen te zeggen dat ze te weinig doen. Elke oefening moet een toegevoegde waarde hebben, maar wat ik bij veel bodybuilders zie trainen ze veel dubbel. Gooi dan die dubbele oefening gewoon weg, want het voegt niks toe. En verhoog gewoon het volume op de eerste oefening.

Op de manier dat ik train vermoei je ook spiervezels, maar anders. Hoofdprioriteit is het verbeteren van neurologisch en verbeteren van zenuwstelsel zodat het meer motor eenheden aanstuurt en je meer gewicht kan verplaatsen. Maar massa krijg je toch. Simpele natuurkunde is dat je geen massa kunt verplaatsen zonder zelf massa aan te zetten. Alleen de massa die ik krijg is "algemener" en minder in balans zoals bij een bodybuilder. Betekend niet dat ik niet groot kan worden. Want na de eerste 1-2 oefening is je zenuwstelsel behoorlijk verneukt. En dan worden "assist" oefeningen in hogere reps met lichter gewicht gedaan om ook te richten op spiermassa ontwikkeling en spieruithoudingsvermogen en zodoende het zenuwstelsel wat meer te ontzien in de rest van de work-out. Anders ben je heel snel opgebrand.

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Zoek anders een dat 5/3/1 schemaatje op, is heel basic, maar is heel strak opgezet en je kunt gewoon hard trainen. Varieert per week de rep ranges en is heel flexibel als je kijkt naar de assists. Soort van Borst/Benen/Schouders/Rug split, maar dan iets meer gericht op PL'ers, al kun je gewoon de bodybuild template gebruiken.

Juist omdat het zo strict opgezet is hoef je alleen maar naar gym te gaan, logboek pakken en knallen en niet telkens na te denken of je training wel werkt of niet
            Als ik het goed lees is het powerlift schema, of heb ik het nu verkeerd?

Comment

Zal ik dit dan maar eens proberen of heb je betere opties?
              mensen ervaring met I bodybuilder?
              Er is niets verkeerds aan, maar basic is het niet. Je concentreert je telkens op een gedeelte van je lichaam voor een periode. Niets mis mee, maar imo meer iets voor de vergevorderde atleet die stilstaat (plateau) met de meer 'basis' schema's.

Ik weet niet in hoeverre mensen ervaring hebben met ´I, bodybuilder´, kan wel uit eigen ervaring zeggen dat big boy basics lekker werkt en gewoon een gebalanceerd programma is met niet teveel poespas. Heb zelf sterk het idee dat "I, bodybuilder" ontwikkeld is puur om wat extra supps te verkopen. Het lijkt me ook blessuregevoeliger, je pakt meerdere malen per week dezelfde spiergroep aan. Het afstemmen van de intensiteit (gewicht) kan problemen geven indien je er geen ervaring mee hebt (te hoog beginnen, etc).
              Last edited by adon1s; 24-08-2010, 19:22.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Als ik het goed lees is het powerlift schema, of heb ik het nu verkeerd?
                Opbouw van schema is als volgt;

Hoofd oefening; BP/MP/SQ/DL - 1e week 5+ reps, daarna 3+, daarna 1+ dan de-load

Assists zijn ter eigen keuze, worden wel basic templates voor gegeven. Wil je voor massa gaan dan krijg je eigenlijk een soort basic BBer split alleen met iets lagere reps op de hoofdoefening. Wil je een hogere main lift dan structureer je het meer zoals PLers, lower reps, minder oefeningen maar meer volume daarop, nalatig op de standaard dingen waar powerlifters minder aandacht aan besteden.

Verschilt amper iets met een normale split, het is meer gestructureerd, vandaar dat ik het je aanraadde.

Meer structuur
                Progressie op main lifts
                Lekker je eigen ding kiezen
                Hard trainen
                Geen rotzooi programma met overcomplicated dingen waar je nog geen behoefte aan hebt en allemaal vage regeltjes waar je aan moet voldoen tijdens het trainen
                Het werkt.

Comment

Het werkt.
                  Heb hem zelf ook gevolgd en vond het niks, ben er ook geen ruk mee vooruit gegaan. Leek me toen ook wel een aardig schema maar viel erg tegen voor mij. Voor massa zou ik sowieso voor meer volume kiezen.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                    Heb hem zelf ook gevolgd en vond het niks, ben er ook geen ruk mee vooruit gegaan. Leek me toen ook wel een aardig schema maar viel erg tegen voor mij. Voor massa zou ik sowieso voor meer volume kiezen.
                    Had het ook voor 2-3 maanden gedaan. Schoot er ook niks mee op. Een ander kan het altijd proberen en zelf tot een conclusie komen. Maar ik persoonlijk raad 5-3-1 niemand meer aan.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Had het ook voor 2-3 maanden gedaan. Schoot er ook niks mee op. Een ander kan het altijd proberen en zelf tot een conclusie komen. Maar ik persoonlijk raad 5-3-1 niemand meer aan.
                      Als jullie er zo negatief over zijn hoef ik het denk ik ook niet te proberen of wel soms ?

Comment

Smolov zijn squat schema
                        trekt mij persoonlijk wel aan

Comment

Ennuh gewoon een UB/LB uit de stickies anders lol

Comment

Als jullie er zo negatief over zijn hoef ik het denk ik ook niet te proberen of wel soms ?
                            er zijn ook mensen die er bij zweren. gewoon elk schema en trainings protocol voor 3-4 maanden proberen en uiteindelijk weet je wat wel en wat niet bij jouw werkt.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
                              Smolov zijn squat schema
                              trekt mij persoonlijk wel aan
                              haha dat zou ik hem maar niet aanraden
                              Groeten

Comment

Ennuh gewoon een UB/LB uit de stickies anders lol
                                Al gedaan voor 2 maandjes.
                                Kracht ging wel goed vooruit, massa minder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X