Hmm ik zal er eens dieper op ingaan, maar opzich is een UB/LB ook niet verkeerd dan denk ik, als ik dan toch over ga op 4 trainingen per week. Ik kan alleen het push/pull schema op dit forum niet meer vinden, weet jij nog waar die stond?
Rippetoes
Collapse
X
-
-
Ik kreeg het niet gevonden maar heb er zelf eentje opgesteld. Een Push/Benen/Pull-Schema
Om de dag is trainingsdag, dus 4 dagen per week.
IS het een goed schema of hebben jullie nog aanpassingen ervoor?
Ma
Push
Wo
Pull
Vr
Benen
Zo
Push
Etc…
Alle oefeningen 3 sets 8-10 reps
Push
Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Pec Deck Flyes
Schouders
DB Shoulder Press
Side Raise
Triceps
Kickbacks
Tricep Cable Extension
21 sets
Pull
Rug
Deadlift
Assisted Chin-ups
DB bent over row
Trapezius
DB Shrugs
Achterkant Schouders
Pec Deck Reverse Flyes
Biceps
EZ Barbell Curl
DB Curl
Buik
Incline Crunches
24 sets
Benen
Quadricep
Squats
Seated Leg Press
Seated Leg Extensions
Hamstring
Seated Leg Curl
Kuiten
Standing Calf Raise
Buik
Weighted Incline Reverse Crunches
18 sets
Comment
-
Zou als ik jou was nog steeds bij FB/Rippetoe blijven hangen. push/pull/benen is misschien wel een goede split, maar FB>Split imo.
Anyway, voor als je toch push/pull wilt doen
Push: kickbacks eruit, db shoulder press vervangen door bb military press. Voor deze uit op rippetoe manier zodat je ook redelijke traps activatie krijgt.
Pull: Shrugs eruit(deadlifts+MP is genoeg traps activatie), 1 a 2 extra rug oefeningen erin, DB row vervangen door BB row(core versteviging waardoor je buikoefening eventueel eruit kunt laten).
Persoonlijk vind ik het ook beter om reverse flyes te vervangen voor face pulls, maar dat is mijn ervaring en hoeft niet per se bij jouw beter te werken.
Benen is prima, zou wel 4-5 setjes seated leg curls doen ter compensatie.Still shrinking.
Comment
-
hmm oke, bedankt ik zal het aanpassen, hoewel ik DB shoulder press toch echt beter/fijner vind voelen dan BB military press. Wat is de reden hiervoor?
En hoezo is Fb beter dan split? dat is voor iedereen anders neem ik aan, wat ik in het begin wilde is een workout waar je spiergroepen 2x in de week belaste. Fb workout was dus 3x in de week en dat vind ik niets, traditioneel split is 1x in de week dus te weinig. Ik wil de middenweg, en die dacht ik te hebben gevonden met push/pull. Maar nu zie ik plots dat ik eigenlijk spiergroepen ook maar 1x per week doe, omdat ik aparte dag voor benen heb. Ik zit er dus nu aan te denken benen bij push/pull te doen waardoor ik een extra dag heb spiergroepen meerdere malen aan te spreken. Natuurlijk wordt de trainig voor bovenlichaam bijv. lichter, omdat er meerdere setjes (benen) bijkomen en ze na 4 dagen weer aangesproken worden.
Comment
-
Originally posted by maxime View Posthmm oke, bedankt ik zal het aanpassen, hoewel ik DB shoulder press toch echt beter/fijner vind voelen dan BB military press. Wat is de reden hiervoor?
En hoezo is Fb beter dan split? dat is voor iedereen anders neem ik aan, wat ik in het begin wilde is een workout waar je spiergroepen 2x in de week belaste. Fb workout was dus 3x in de week en dat vind ik niets, traditioneel split is 1x in de week dus te weinig. Ik wil de middenweg, en die dacht ik te hebben gevonden met push/pull. Maar nu zie ik plots dat ik eigenlijk spiergroepen ook maar 1x per week doe, omdat ik aparte dag voor benen heb. Ik zit er dus nu aan te denken benen bij push/pull te doen waardoor ik een extra dag heb spiergroepen meerdere malen aan te spreken. Natuurlijk wordt de trainig voor bovenlichaam bijv. lichter, omdat er meerdere setjes (benen) bijkomen en ze na 4 dagen weer aangesproken worden.
Benen bij push/pull werkt vervelend, dat kan ik je wel zeggen. Ga dan voor ub/lb en schuif de dagen gewoon door
dus week 1: Ub, LB, UB
week 2: LB, Ub, Lb enzovoorts. Reden hiervoor is dat bij push/pull inclusief benen je toch nog quads pakt bij deadlifts(pull), en ook nog glutes en hams bij de push. Dit soort dingen maakt 't gewoon knap lastig om toch een goed schema te maken, doordat de compounds overlappend zijn.Still shrinking.
Comment
-
bedankt, overlappende compounds, daar was ik nooit opgekomen.
Is het dan niet mogelijk om UB/LB om de dag te doen? ik wil gewoon alle spiergroepen 2x per week aanspreken, dat is voor mij het fijnst. en bij de ub/lb die je net beschreef, waarbij je 3x in de week het schema doet, doe je dan opeens zelfs maar 1x in de week een spiergroep aanspreken. (en dan niet eens met de intensiteit van een normaal splitschema)
Comment
-
UB/LB van falstyr maar dan een beetje aangepast
3 set 8-10 reps.
UB
Bench Press
Incline Bench Press
Chin Ups
Bent over Row
DB Shoulder Press
DB Side Raise
Close Grip Bench Press
EZ Barbell Curl
Donderdag LB
Squat
Deadlift
Leg Press
Leg Curl
Leg Extension
Standing Calf Raise
Weighted Incline Reverse Crunch
En dan om de dag..
Slim of enorm dom schema?
Comment
-
ub/lb om de dag is niet mogelijk. Rustdagen zijn uiterst belangrijk. Ik dacht dat je voor een 3x per week schema ging, maar als je toch tijd hebt voor 4 dagen per week kan je het beste
xx-xx-- doen, waarin x de trainingsdag is. 4x per week is echt meer dan voldoende en waarschijnlijk zul je door splitten alleen maar minder spieren kweken, zeker als je trainingservaring binnen de 3 jaar zit.Still shrinking.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...12 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment