Drie dagen training; goed genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by 1BJK903 View Post
    Juistem, dat is het nou... Ik wil dat voorlopig niet doen. Ik hoef geen bodybuilder te worden of echt massale spieren te krijgen. Zolang ik maar afgetraind ben. Ik zie nu al heel wat verandering, ondanks het feit dat ik 'slechts' machines gebruik.
    Dit had ik ook. Toen ik een keer ging bankdrukken en deadliften werd ik de volgende ochtend wakker en toen was ik ineens een bodybuilder.. Echt super vervelend
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

mensen denken altijd maar dat ze binnen no time een buffel zijn
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by 1BJK903 View Post
        Juistem, dat is het nou... Ik wil dat voorlopig niet doen. Ik hoef geen bodybuilder te worden of echt massale spieren te krijgen. Zolang ik maar afgetraind ben. Ik zie nu al heel wat verandering, ondanks het feit dat ik 'slechts' machines gebruik.
        Dat doe je snel in een weekje tijd. Het is aan te raden om met losse gewichten te trainen, en hier zal je heus geen bodybuilder van worden. Maar losse gewichten spreken meer spiervezels aan, je coordinatievermogen verbeterd en persoonlijk vind ik dat het de kans op blessures verminderd (mits de uitvoering goed is) omdat je niet vast zit aan één bewegingsbaan.
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Limburger hè ? Je kan alle "tot" vervangen door "dat". Je vergallopeerd je regelmatig in topics, hou het gewoon basic en draag bij met dingen waar je van de hoed en de rand weet.

---------

Verder komt in dit soort discussies altijd vaak een verwijzing naar voorbeelden waar uit moet blijken dat iets onnodig is. Er zit een verschil tussen noodzaak en iets dat bewezen goed werkt. (bijv een video waarin Yates zegt dat ie nooit squat, ik zie nooit in waarom dit relevant is in een inhoudelijke discussie).

Of "ieder lichaam is anders" klopt uiteraard maar dan kun je net zo goed in iedere discussie alles van tafel vegen en daarmee beginnen.

Gordon Banks een van de beste keepers ooit was aan een oog blind, zou toch niemand aanraden met ooglap te spelen.
          Ja een halve Jij toch ook? En dat stuk was bedoeld naar jobr was beetje offtopic
          Het stukje tekst Dat/tot ieder lichaam anders is, werd bedoeld: wat voor de een werkt, hoeft voor de ander nog niet te werken. Dit is een kwestie van uitproberen in de praktijk...
          installing muscles....please wait

Comment

Ik train graag op deze manier:

Maandag:
            Borst - biceps

Dinsdag:
            Benen - buik

Donderdag:
            Rug - triceps

Vrijdag:
            Schouders - traps

Ik vind persoonlijk dit het beste als, als je op deze manier traint met bijna enkel compounds pak je veel van je spier een keer hard en een keer "zacht". Ook de timing tussen 2 dezelfde ligt op deze manier zover mogelijk uit elkaar.
            -- Pain is weakness, leaving your body. --

Comment

Originally posted by Mavrickske View Post
              Ik vind persoonlijk dit het beste als, als je op deze manier traint met bijna enkel compounds pak je veel van je spier een keer hard en een keer "zacht". Ook de timing tussen 2 dezelfde ligt op deze manier zover mogelijk uit elkaar.
              Ik snap niet zo goed wat jij hier probeert uit te leggen. Hoe kan jij je spier een keer hard en een keer zacht pakken als je alles maar 1x per week traint? En waarom wil jij de timing zover mogelijk uit elkaar hebben?
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Hij heeft het over z'n armen... waarbij die z'n triceps overigens 3 keer aanspreekt maar vraag me of of hij dat überhaupt door heeft.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                  Hij heeft het over z'n armen... waarbij die z'n triceps overigens 3 keer aanspreekt maar vraag me of of hij dat überhaupt door heeft.
                  nee ik wist absoluut niet dat je bij bv een Military press ook je triceps aanspreekt... Met front, side en bent over raise heb je dit al niet meer dus verklaar u nader

Comment

Sommige mensen trainen dezelfde spiergroep 2 keer per week. Ik wou alleen maar aantonen dat ik het voor mij prettiger vind om elke spiergroep 1keer in de week direct aan te spreken en 1 keer per week indirect. Waarom dat je de de directe en de indirecte trainingen het best zo ver mogelijk uit elkaar houd, dat kan je zelf wel raden denk ik

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X