Trainingsschema voor armen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Reco View Post
    gewoon je hele lichaam trainen met de nadruk op compoud oefeningen. Je hoeft nergens een speciale focus op te leggen aangezien je nog een beginner bent en dus nog niks achterloopt.
    Mijn mening hierover is dat dit niet klopt....
    Je lichaam gaat z'n sterkere spieren gebruiken bij tillen e.d, dus je je lichaam ontwikkelt toch enig onbalans. Ben wel met je eens dat hij nu gewoon alles moet trainen, dan komen vanzelf de sterkere en zwakkere plekken naar voren.
    In between obsessed periods

Comment

Originally posted by boschdave View Post
      Om te beginnen, ik heb het over een resultaat over een periode van 3 maanden. Alleen thuis sporten? Blijkbaar heb je het niet helemaal begrepen. Armen van over 2 meter? Ik zit pas op 38 cm en de resultaten in de toekomst zullen heus geen lineair verband hebben, zo ver was ik ook.

Naar aanleiding van de reacties mijn vorige post ben ik meer gaan eten en bleek ik sneller te gaan herstellen, mijn lichaam leek te gaan wennen aan 4 keer per week sporten, ondanks dat het voor mijn gevoel niet snel ging heb ik wel vooruitgang geboekt. Ik had mijn trainingsschema van 4 dagen per week weer opgepakt, waarmee ik nu in de 5e week bevindt. Ik heb geleerd om elke 6 weken een andere/aangepaste trainingsschema te gebruiken. Dus vandaar dat ik vroegtijdig op zoek ben naar een andere trainingsschema.

En over die 2cm, ja wie weet het of het echte spiermassa zal zijn? Mijn vetpercentage is gedaald de afgelopen tijd, waaruit ik een conclusie trek dat het niet alleen vet zal zijn geweest.

Ik kan in ieder geval een conclusie trekken dat een trainingsschema met focus op de armen geen goed idee is en een trainingsschema waarbij het gehele lichaam getraind wordt betere resultaten zal geven. Misschien op een andere spiergroep de focus leggen (benen, borst)?

Als beginner ben ik waarschijnlijk iets teveel bezig met het aankomen van spiermassa in mijn armen.

In ieder geval bedankt voor je reactie
      Kerel je begrijpt er niets van wat ik je probeer duidelijk te maken..
      Dan zal het 3maanden zijn ipv 1 maand, so what.

Je bent in een beginners positie, waarin nog helemaal niets vast staat.
      En waarin het helemaal geen nut heeft om jezelf op welke spiergroep dan ook te focussen.
      Om de doodeenvoudige reden dat er nog niet zoveel gevormd is en je ook nog niets hoeft te sturen.
      Je hebt de eerste maanden van je training de beste vooruitgang, en die moet je benutten door elke spiergroep zo goed mogelijk te benutten en sterker te laten worden zo dat je meer kracht opbouwt voor de trainingen later.
      Hoe sneller je nu alles onder controle hebt, hoe minder tijd je later nodig hebt om een goed figuur en spiermassa te bouwen.
      De eerste maanden moet je zien als een leerproces die je later kunt gebruiken.
      Het is gewoon zwaar nada, als jij straks armen hebt die meer aankunnen dan je schouders en dus daarmee je schouders verziekt.
      Nu heb je de tijd om alles sterker te maken. Gebruik deze tijd daar dus ook voor!

Zeg jij bv over een jaar of 2, ik wil mn armen groter en sterker..
      Ja dan ga ik er in mee...
      Voor nu zeg ik leer eerst alle bewegingen maar goed uitvoeren, en pas op dat je jezelf geen blessures geeft..
      Bb heeft tijd nodig.. En daar zal je later ook achter komen, net als iedereen dat heeft ondervonden.. Neem die tijd dan ook, en train zo goed mogelijk..
      Daar heb je later weer plezier van, als alle spieren, pezen en aanhechtingen meer aankunnen.

Je armen zijn nu 38, en ik neem zomaar aan dat dat redelijk in verhouding staat tot de rest.
      Zo niet is er nog steeds geen reden om je nu al op je armen te focussen..
      Zorg dat alles sterker word, en als dat zo is ga je weer n stapje verder....

Stap voor stap.... Sla je stappen over, heb je een goede kans op je bakkes te gaan.
      En dat bedoel ik er maar mee!

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
        Mijn mening hierover is dat dit niet klopt....
        Je lichaam gaat z'n sterkere spieren gebruiken bij tillen e.d, dus je je lichaam ontwikkelt toch enig onbalans. Ben wel met je eens dat hij nu gewoon alles moet trainen, dan komen vanzelf de sterkere en zwakkere plekken naar voren.
        Maar die spieren zijn dan ook supposed om sterker te zijn. Het average podiumfysiek is sterk uit balans hoor

Comment

Originally posted by akito View Post
          Maar die spieren zijn dan ook supposed om sterker te zijn. Het average podiumfysiek is sterk uit balans hoor
          Ja natuurlijk, maar als je veel boven je macht tilt krijg je sterkte schouders, rug tov je borst bijvoorbeeld.

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
            Ja natuurlijk, maar als je veel boven je macht tilt krijg je sterkte schouders, rug tov je borst bijvoorbeeld.
            Huh ? Daarom doe je toch ook verschillende compounds BP (incline/decline whatever) voor borst etc.
            Goed gejat is het halve werk!

Comment

Originally posted by east1977 View Post
              Huh ? Daarom doe je toch ook verschillende compounds BP (incline/decline whatever) voor borst etc.
              Whaha even terug lezen naamgenoot, ging over beginners die niet ergens op moeten focussen.

Comment

oeps sorry las alleen de laatste paar posts...
                Goed gejat is het halve werk!

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                  Ook dat blijft niet zo GI..
                  Het word steeds minder die winst, maar wel mooier en harder.
                  Weet ik, het is ook al heel lang geleden dat ik 2 cm gepakt heb in een jaar Ik hang al een hele lange tijd op 43.

Comment

Wat vinden jullie van het volgende opzetje voor een trainingsschema voor Full-body (zonder specifieke oefeningen eerst)?

Dag 1 (thuis) - Shoulders (4 oefeningen) Traps (2 oefeningen) Lower back (1 oefening) ABS (2 oefeningen)

Dag 2 (ss) - chest (6 oefeningen) Biceps (2 oefeningen) forearms(1/2 oefeningen)

Dag 3 (ss) - back (6 oefeningen) Triceps (2 oefeningen)

Dag 4 (ss) - Benen (5 oefeningen) Calves (2 oefeningen)

Ik verband met de mogelijkheden van de oefeningen die thuis kan doen vraag naar een specifieke indeling, anders had ik wel gekeken naar een bestaande trainingsschema die op de forum te vinden is.

Comment

Dit is geen fullbody maar een split.
                      Ik weet niet hoeveel sets je doet maar aan de hand van de gegeven info lijkt het alsof je meer voor borst doet dan voor benen. Benen is een veel grotere spiergroep.. dus die kunnen ook wel wat meer gebruiken.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        Dit is geen fullbody maar een split.
                        Ik weet niet hoeveel sets je doet maar aan de hand van de gegeven info lijkt het alsof je meer voor borst doet dan voor benen. Benen is een veel grotere spiergroep.. dus die kunnen ook wel wat meer gebruiken.
                        nee klopt, de belangrijke compound oefeningen zoals: deadlift, squat setjes van 6 en de rest 4 setjes.
                        Wat kan ik er aan veranderen om er voor te zorgen dan het een fullbody trainingsschema is?

Comment

elke trainingsdag heel je lichaam trainen

Comment

elke trainingsdag heel je lichaam trainen
                            Sorry maar ik denk dat ik het niet helemaal begreep, bij fullbody doelde ik niet op elke trainingsdag je hele lichaam trainen maar op wekelijks je hele lichaam aan te pakken (dus geen focus alleen op mijn armen). Hoe sta je dan tegenover deze split, waar ik meer focus op compound oefeningen?

Comment

Zou gewoon alles dan 2 keer per week trainen met een ub/lb schema.

Maandag: ub(focus op kracht)
                              Dinsdag: lb(focus op kracht)
                              Donderdag: Ub(focus op hypertrofie)
                              Vrijdag: lb(focus op hypertrofie)

En boven je onderhoud blijven eten, zodat je optimaal kan genieten van gains.

Comment

Weet ik, het is ook al heel lang geleden dat ik 2 cm gepakt heb in een jaar Ik hang al een hele lange tijd op 43.
                                Dan word het voor jou tijd dat je er eens wat rek in maakt.
                                Elke week n dagje biceps triceps en je laatste setjes pompen tot ze op klappen staan (hoeft niet zo zwaar).
                                Wisselend biceps/triceps snel achter elkaar.
                                Zomaar n paar weekjes, en dan weer overgaan op je normale trainingen.

Ervoor eerst goed op hun donder geven.

Zo kun je jezelf weer n trap onder je reet geven.
                                Meet het na die paar weken nog eens op....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X